Skip to main content

@Maja van KPN

Hier heb ik dus ook veel mee te maken uitval tot traag internet ik ben terug gegaan naar 1 gbps en zou verwachten ik dan weer een v12 krijg maar volgens colegga die heeft terug gezet is dit niet zo?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

 

Je behoud inderdaad de V14.


Hi @Marcomestreech, ik denk ook graag mee. 

Mag ik vragen wat er precies aan de hand is? Valt alles uit? Of alleen internet, en gaat het hier alleen om Wifi? En heb je de BOX ook gereset


@Alex van KPN 

ik heb gedowngrade naar 1 gbps en heb de box 12 weer


@Alex van KPN

ik heb gedowngrade naar 1 gbps en heb de box 12 weer

Hoe heeft u die gekregen? 

En bent u er überhaupt wat mee opgeschoten?


Ik heb gebeld en toen hebben ze geruild 


Dat maakt het iets duidelijker. Is het probleem nu wel opgelost? 


Voor nu wel maar heb wel vandaag de fritzbox aangeschaft bij jullie op advies van een medewerker van service plus


Dat is ook een prima modem, hoewel ik benieuwd was of het met de Box12 ook zou werken. Fijn om te lezen dat het tot nu toe goed werkt. 


Alex ik stuur je even pb


Alex ik stuur je even pb

Het liefst zie ik het hier als het kan, uiteraard zonder persoonlijke gegevens 🙂. Ik zeg dit omdat het interessant kan zijn voor andere meelezers die een soortgelijke uitdaging hebben. 


Waarom ik uit eindelijk voor de fritzbox heb gekozen is omdat ik veel met online gaming doe en dus eigen game server heb en dus ook veel Ports heb openstaan volgens een colegga van jou kan de box 12/14 hier niet zo goed tegen ook ondersteunt de box 12/14 geen vpn dus op advies van colegga een fritzbox aangevraagd. Wordt vervolgd onder een eigen topic als binnen is.


Waarom ik uit eindelijk voor de fritzbox heb gekozen is omdat ik veel met online gaming doe en dus eigen game server heb en dus ook veel Ports heb openstaan volgens een colegga van jou kan de box 12/14 hier niet zo goed tegen ook ondersteunt de box 12/14 geen vpn dus op advies van colegga een fritzbox aangevraagd. Wordt vervolgd onder een eigen topic als binnen is.

De V12/V14 kan je prime de porten op forwarden. de V14 is verder een super modem. Hij loopt zelfs voor op modems in het algemeen met zijn 10 Gigabit WAN en aparte 10 Gigabit LAN port, daarnaast nog een 2.5 Gigabit port en 2x een 1 Gigabit. Zo een modem ben ik bij providers nog niet tegen gekomen, behave nu dan bij KPN. Zelfs de nieuwe aankomende Fritz!Box line beschikt niet over deze luxe. Die heb dan weer wel WiFi7, maar daar heb je nu nog weinig aan. Ik blijft erbij dat de V14 een super goed product is, nu nog alleen de software verder finetunen wat al wel beel beter gaat. Het mooiste is natuurlijk dat ze bij KPN ook ooit WireGuard inbouwen op hun nieuwe software, een mens moet een beetje blijven dromen he @Alex van KPN 😁


@SaltyBart 

Dat mag je vinden maar daarover ga ik ook geen discussie voeren hier met jou, Het is mijn keuze geweest om te zeggen de box 14 het voor mij nog niet is en die 10 gbps ga je toch de komende tijd nog niet halen want geloofd me er zouden weinig mensen zijn die hun pc upgraden naar een 10 gbps netwerk kaart daar zijn ze momenteel nog te duur voor.


@SaltyBart

Dat mag je vinden maar daarover ga ik ook geen discussie voeren hier met jou, Het is mijn keuze geweest om te zeggen de box 14 het voor mij nog niet is en die 10 gbps ga je toch de komende tijd nog niet halen want geloofd me er zouden weinig mensen zijn die hun pc upgraden naar een 10 gbps netwerk kaart daar zijn ze momenteel nog te duur voor.

Ik regardeerde op het feit dat ze hebben gezegd dat de V12/14 niet goed is voor port forwarding / online gaming. Dat is gewoon onzin en daarom mijn motivatie (dat is wat anders dan een discussie). 

Verder, ik gebruik het vooral voor het interne verkeer thuis, van mijn PC naar de NAS server (SMB multichannel). Op die manier kan ik data verplaatsen met 2 Gigabit, lekker snel dus.
En die 10 Gigabit kaarten zijn niet zo duur meer, voor 100 euro heb je ze al.

Succes met je Fritz!Box!


 een mens moet een beetje blijven dromen he @Alex van KPN 😁

Ik snap je volkomen. Mijn werkgever vindt juist dat ik een beetje wakker moet blijven 😥😌


 een mens moet een beetje blijven dromen he @Alex van KPN 😁

Ik snap je volkomen. Mijn werkgever vindt juist dat ik een beetje wakker moet blijven 😥😌

Nou, in dat geval kan je wel ff een WireGuard VPN app in de nieuwe software bouwen voor ons 😜
Ik heb het nu anders gedaan, maar via het modem is natuurlijk het mooiste!


Reageer