Skip to main content
Antwoord

Unlimited abonnement werkt niet goed in hot spot

• October 12, 2025
  • 2 reacties
  • 11 keer bekeken

Ik heb dit probleem nu dus ook. De ramp is ook nog eens: Door storing KPN glas heb ik even een abonnement Unlimitedsuperplusgoudplatinum gekocht. Sim kaartje in hotspot en gaan. Maar niets is minder waar. Alleen ipv6 met heel veel problemen tot gevolg. 

Mijn TV werkt niet, mijn PC werkt half. Gelukkig is het abonnement maandelijks opzegbaar, maar toch weer 45 euro door de gootsteen. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@HermanBrood26, welkom bij onze community. 

Allereerst wat ontzetten naar om te lezen dat er een storing is met je glasvezel. Is dit inmiddels opgelost? En kan ik nog iets voor je betekenen daarin? 

Wat je Unlimited abonnement betreft ben ik net als JanD benieuwd of je dit met je telefoon doen of met een aparte MiFi router, dat laatste mag inderdaad niet. Mijn ervaring is dat dit in je telefoon goed hoort te werken wanneer je je telefoon als hot spot instelt. Heb je dit ook zo gedaan? 
Indien ja, kun je ook aangeven wat er niet goed werkt op je PC bijvoorbeeld? 

Ik hoor graag van je. 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Ik heb dit probleem nu dus ook. De ramp is ook nog eens: Door storing KPN glas heb ik even een abonnement Unlimitedsuperplusgoudplatinum gekocht. Sim kaartje in hotspot en gaan. Maar niets is minder waar. Alleen ipv6 met heel veel problemen tot gevolg. 

Mijn TV werkt niet, mijn PC werkt half. Gelukkig is het abonnement maandelijks opzegbaar, maar toch weer 45 euro door de gootsteen. 

Is de simkaart voor de hotspot wel een datasim met een 097-nummer, dat is de enigste nummersoort die die ervoor gebruikt mag worden. ​@HermanBrood26 , anders loop je kans dat de provider de sim uitschakelt als het een 06-mummer is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hi ​@HermanBrood26, welkom bij onze community. 

Allereerst wat ontzetten naar om te lezen dat er een storing is met je glasvezel. Is dit inmiddels opgelost? En kan ik nog iets voor je betekenen daarin? 

Wat je Unlimited abonnement betreft ben ik net als JanD benieuwd of je dit met je telefoon doen of met een aparte MiFi router, dat laatste mag inderdaad niet. Mijn ervaring is dat dit in je telefoon goed hoort te werken wanneer je je telefoon als hot spot instelt. Heb je dit ook zo gedaan? 
Indien ja, kun je ook aangeven wat er niet goed werkt op je PC bijvoorbeeld? 

Ik hoor graag van je.