Skip to main content

Dag!

 

Ik ondervind helaas hetzelfde issue als in dit topic:

 

 

Kan het zijn dat jullie nog iets moeten ‘aanvinken’ ? Ik ben de checklists die ik her en der al gezien heb al eens bij langs gegaan. Er ligt gigabit netwerk hier en m’n desktop pc is zgan.

Zouden jullie willen kijken?

Hallo @leon64 heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

 


Hallo @leon64 heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Heb je dit kunnen doen, @leon64, en merk je dan ook verbetering?


Dag @Erik_ nog niet, ik was dit weekend niet thuis. Ik zal vanavond 't even testen.


Hallo @leon64 heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Heb je dit kunnen doen, @leon64, en merk je dan ook verbetering?

Dag,

Helaas heeft het uitzetten van de glaskast (wel 5 minuten schat ik), niet geholpen. Ik las in het andere topic dat jullie wellicht nog a-sync aan moeten vinken soms, wellicht dat dat het is?


Ai, da's jammer. Wil je jouw forumprofiel invullen, @leon64? Dan kan ik even meekijken.


Ai, da's jammer. Wil je jouw forumprofiel invullen, @leon64? Dan kan ik even meekijken.

Zeker, aangevuld! 


Ik heb gekeken, @leon64, en ik zie geen gekke dingen met je verbinding. Het staat correct ingesteld op 1Gbit voor down- en upload. Je aansluiting valt ook netjes binnen alle normen. Dus ik zie hier geen directe reden waarom de upload achter zou blijven. 

Wat voor resultaten krijg je nu als je bekabeld een speedtest doet?


934 om 511. Modem is ook al reeds herstart, alles is hier cat6 met gigabit switches, onderling haal ik ook gigabit. Het is echt alleen de upload die capped op 500… modem en glasbak ook al eens herstart.


Gebeurd dit ook als je alle andere kabels van het modem eruit haalt en dit alleen test met een bekabelde verbinding naar een pc of laptop? Download overigens ook gewoon de Ookla speedtest app op je pc laptop of mobiel voor een betere snelheids test.
 


Heb je dit kunnen proberen, @leon64?

Gebeurd dit ook als je alle andere kabels van het modem eruit haalt en dit alleen test met een bekabelde verbinding naar een pc of laptop? Download overigens ook gewoon de Ookla speedtest app op je pc laptop of mobiel voor een betere snelheids test.

 


@Erik_ nog niet. Ben momenteel aan het kamperen 😁 over 1,5 week weer thuis :)


Ik gooi vanavond even een kabel rechtstreeks tussen m’n dekstop en de modem in en ontkoppel de rest even om te kijken of dat wat uitmaakt. Ik plaats vanavond ‘t resultaat :) 


Zowel met de site als met de app op m’n desktop pc (high end) 923 Mbps download, 511 upload.


920Mbps download en geloof het niet tot 7 keer testen een upload van 3,2 Mbps.

Alles al een keer uitgeschakeld en natuurlijk directe cat 6 kabel op de PC, nog nooit met WIFI getest 


Ik heb het probleem gelocaliseerd tot de Experia box v10. Die capped de upload tot ongeveer 500 in mijn geval. Gebruik ik de box niet, maar een eigen router, dan zijn de snelheden zoals verwacht 930/930.

 

Factory reset van de Experia box heeft niet geholpen. Ik ga vervangende hardware aanvragen.

  

In dat geval zou ik ook wel een nieuw apparaat willen. Niet de V12, want daar zijn veel klachten over (ook van kpn personeel zelf). Liefst zie ik een apparaat waar ik wel e.e.a. mee kan doen (vlan, meer dan 10 vaste ip's instellen in dhcp, etc).


@leon64, ik zie nog steeds niks met je aansluiting an sich. Op zich wil ik wel een modemruil met je proberen. Ik kan alleen niet garanderen welk modem je er dan voor terugkrijgt. Dus dat zou best een Box 12 kunnen zijn. Dat is over het algemeen een prima modem. We zien dat bij een deel van de klanten het inloggen niet altijd soepel verloopt. Maar dat wordt verholpen met de nieuwe firmware die we op het moment aan het uitrollen zijn voor de Box 12. Dus mocht je een Box 12 krijgen, en problemen ervaren, dan is daar een oplossing voor aanstaande. 

Maar, wat ik nu eerst heb gedaan is een technische melding aanmaken. Van daaruit wordt er komende week contact met je opgenomen en verder gekeken. Kan zijn dat de collega's toch onderwater nog wat kunnen doen aan onze kant. Of dat zij alsnog een modemwissel doen of een monteur laten komen.

 

 

Ik heb de anderen afgesplitst naar een eigen topic, dat is beter voor het overzicht. @RienVier, jou heb ik (nog) niet afgesplitst omdat er al wat meer tijd tussen jouw bericht en nu zit. Maar, als jij ook nog steeds, bekabeld, een dergelijke lage upload ervaart, maak dan even een eigen topic aan. 


Top, dank voor je reactie. Ik wacht het af. Zou fijn zijn inderdaad als het opgelost is/wordt.

Behoud ik daarmee wel mn huidige WAN IP?


Top, dank voor je reactie. Ik wacht het af. Zou fijn zijn inderdaad als het opgelost is/wordt.

Behoud ik daarmee wel mn huidige WAN IP?

Hoeft niet, want als particuliere klant heb je een dynamisch IP-adres dat op ieder moment kan veranderen, alleen gebeurt het in de praktijk bijna nooit, meestal bij een technische wisseling van drager, van koper naar glas bijvoorbeeld.

 


Ik heb dit zelf in het begin ook gehad op mijn aansluiting toen bleek op de centrale de verkeerde software in de apparatuur te staan welke de upload op 500 mbit zet.

@Erik_  zou dit ook nog kunnen heb dit al paar keer voorbij zien komen namelijk dat het uiteindelijk toch op centrale niet goed zat.


Hebben jullie nou serieus zonder te vragen onze modem een hardreset gegeven? Mn hele huis is geautomatiseerd met fixed ip's etc. Veel zaken werken niet meer. Ik ben pislink dat jullie dit ongevraagd doen. Wat is dit voor service? Echt. Ongelooflijk dit. Morgen als jullie bellen zal ik hier ook een hartig woordje met jullie wisselen hierover. Wat een service. Echt.


@leon64, ik zie nog steeds niks met je aansluiting an sich. Op zich wil ik wel een modemruil met je proberen. Ik kan alleen niet garanderen welk modem je er dan voor terugkrijgt. Dus dat zou best een Box 12 kunnen zijn. Dat is over het algemeen een prima modem. We zien dat bij een deel van de klanten het inloggen niet altijd soepel verloopt. Maar dat wordt verholpen met de nieuwe firmware die we op het moment aan het uitrollen zijn voor de Box 12. Dus mocht je een Box 12 krijgen, en problemen ervaren, dan is daar een oplossing voor aanstaande. 

Maar, wat ik nu eerst heb gedaan is een technische melding aanmaken. Van daaruit wordt er komende week contact met je opgenomen en verder gekeken. Kan zijn dat de collega's toch onderwater nog wat kunnen doen aan onze kant. Of dat zij alsnog een modemwissel doen of een monteur laten komen.

 

De upload is nu iig wel 1gbit. Maar dan nog hadden jullie dit wel even kunnen aankondigen. Zal het morgen wel even bespreken.


Het kan zijn dat een reset nodig was om een wijzing te kunnen doorvoeren, Leon. In zo'n geval zal dit over het algemeen ook uitgevoerd worden. Het is daarbij niet altijd haalbaar om eerst te overleggen of dit uitkomt. 

Maar, wel goed om te lezen dat de upload nu wel in orde is.

 

Top, dank voor je reactie. Ik wacht het af. Zou fijn zijn inderdaad als het opgelost is/wordt.

Behoud ik daarmee wel mn huidige WAN IP?

En, hierover nog even: je WAN IP verandert alleen als je aansluiting an sich technisch aangepast wordt. Veelal alleen bij overgang van koper naar glas. In uitzonderlijke gevallen bij andere aanpassing. Als dit een belangrijk punt voor je is, dan kun je in je MijnKPN aanvinken dat je op de hoogte gesteld wilt worden als je IP aangepast wordt.


@Erik_  waar zit dat stukje op mijn KPN over Als dit een belangrijk punt voor je is, dan kun je in je MijnKPN aanvinken dat je op de hoogte gesteld wilt worden als je IP aangepast wordt.

Ik kan dit niet vinden


@Erik_ @MennoG78 ik kan dat ook niet vinden.

 

Daarnaast, mijn IP adres is dus inderdaad aangepast. Wat een bende dit ook. Betaal je de hoofdprijs voor een (goede?) provider, gericht op communicatie. En wat doen ze niet? Communiceren. Gisteravond hele avond bezig geweest om alles weer een beetje op de rit te krijgen. En het enige wat ze telefonisch aangeven; ‘dien maar een klacht in’. Ja nee, daar ben ik mee geholpen. Wie compenseert die uren? 


@Erik_ @MennoG78 ik kan dat ook niet vinden.

 

Daarnaast, mijn IP adres is dus inderdaad aangepast. Wat een bende dit ook. Betaal je de hoofdprijs voor een (goede?) provider, gericht op communicatie. En wat doen ze niet? Communiceren. Gisteravond hele avond bezig geweest om alles weer een beetje op de rit te krijgen. En het enige wat ze telefonisch aangeven; ‘dien maar een klacht in’. Ja nee, daar ben ik mee geholpen. Wie compenseert die uren? 

Om die reden gebruik ik ook geen KPN modem meer ;)

Heb het nu zelf in beheer en werkt vele malen fijner