Skip to main content

Hallo daar, 

Ik heb een 200/200 glasvezel verbinding maar als ik de speedtest doe komt de upload snelheid niet eens aan de 3 Mbps: 

Dit is we een hele droevige upload snelheid. In het verleden heb ik snelheden van boven de 200Mbps gezien. Ik heb verschillende providers geprobeerd maar het blijft ongeveer gelijk. Is daat een verklaring voor? 

Gr, Richard

Hoi @King Richard3rd, welkom hier. 

Dat is wel een hele droevige upload ja. Als ik deze wel via de wifi gemeten. Ik ben dan nu ook wel erg benieuwd wat de snelheid is die je haalt via een meting met een pc die met een kabel rechtstreeks op het modem is aangesloten? Is de upload dan aanzienlijk beter?

Glasvezelkastje al eens herstart? Modem ook herstart? Wordt het dan beter?


Ik heb nu het glasvesel kastje en het modem opnieuw gestart en het is iets beter maar zeker nog niet waar ik voor betaal nl: 200/200: 

Dit heb ik gemeten met een PC die via UTP op het modem zit aangesloten. 

 

Kan ik hier een officiele storing van maken en zo ja waar? 

 

Gr, 

 

Richard


Dat ziet er nog niet goed uit nee. :(

Kun je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Okay Bart_Z heb ik gedaan. Er is wel iets raars aan de hand: Als ik de speedtest (de app en niet via web) uitvoer via mijn pc die via UTP aangesloten is op het modem heb ik een upload van ongeveer 3-6 Mbs als is de speedtest doe op mijn mobiel heb ik down 100Mbps maar ook upload ongeveer 100Mbps (via Wifi). 

Ik heb ook gekeken of het nog uitmaakt welke server is selcteer aan de andere kant van de lijn maar dat maakt niet uit. 

Graag jullie hulp 


Dat is wel gek ja, het zou namelijk rond de 200 Mbit/s moeten zitten. 

Ik wil dit graag verder analyseren en in de verbinding duiken. Ik moet hier dan wel jouw modem voor resetten. Dat heb ik nu nog niet gedaan. Maar dan ben je op de hoogte. Want tot zover kan ik nog geen bijzonderheden vinden namelijk. 

Je zou een andere kabel kunnen testen, hoe gaat het dan? En hoeveel haal je met de pc via wifi?


Okay Bart_Z ik heb wat meer ondezoek gedaan, en heb ontdenkt dat het een PC is dit deze lage upload snelheid heeft niet een andere PC en laptop die ik hier heb staan. Ik had de kabel ook vervangen dus dat is het ook niet. Kortom het is niet de verbinding hier ook dus voor jullie niet relevant, maar in ieder geval bedankt voor de support. 

Richard 


Graag gedaan. Ik begrijp nu dat het op de andere computers wel goed werkt. In ieder geval mocht ik nog verder kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 


Mijn upload is erg weinig, ik heb 1 gig internet via glasvezel. Bekabeld aangesloten.

 


Meet een keer met de Ookla app. Dat is de enige betrouwbare. 


Kijk eens of je in services de service “cFosSpeedS” hebt draaien, zoja, probeer die eens te stoppen, en in te stellen dat deze niet automatisch opstart.

Even herstarten, en mogelijk is je probleem daarmee verholpen. Deze software word mee geïnstalleerd door MSI utility's/ drivers. Had exact hetzelfde issue als jij, en heb dit gelukkig ontdekt als oorzaak.

  1. run services.msc via rechtsklik start → run…
  2. Zoek naar “cFosSpeed System Service” en open de properties.
  3. Stop de service, en selecteer Disabled by startup type.
  4. Reboot en test https://www.speedtest.net/

Reageer