Skip to main content
Beantwoord

Upload snelheid maar 30Mb terwijl 61 mogelijk is volgens postcodecheck

• 16 oktober 2024
  • 12 reacties
  • 132 keer bekeken

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

sind vorige week ben ik weer bij kpn (helaas geen glasvezel van kpn hier Breedband helmond die niet betrouwbaar en tv kwaliteit slecht) 

Volgens postcode check was down 200mb en upload 61mb mogelijk alleen zie ik in het modem(12b versie) dat upload 33mb is komt uit op speedtest 30mb ongeveer. download klopt wel is 199mb.

Hoop dat Kpn ook weer op de glasvezel komt hier. In almere 12 jaar zonder problemen op glasvezel

mvg André

Beste antwoord door Andrevanderweid

RBxx schreef:

Hallo @Andrevanderweid 

Een snelheid van 200/60 Mbit/s duidt op een aansluiting die geschikt is voor pairbonding. Dan worden beide aderparen gebruikt. Dit kan alleen met een Experia Box v10.

Jij hebt een KPN Box 12b, die kan dat niet. Maar wel Vplus, waarmee over 1 aderpaar 200/30 Mbit/s mogelijk is.

bedankt ruud voor de info 

hoop dat Kpn binnenkort ook op het glasvezelnet van helmond komt ga ik dan wel weer op glasvezel zitten

Bekijk origineel

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 16 oktober 2024

Hallo @Andrevanderweid bij koper worden de snelheden altijd TOT weergegeven integenstelling tot glasvezel waar de werkelijk haalbare snelheid wordt weergegeven.

Dus dat je het maximum nidet (altijd) haalt is n ormaal bij koper, hoe verder van de centrale (kast) hoe lager de snelheid.

Wel goed om te lezen dat je de doenloadsnelheid goed haalt, maar een upload van 30Mbit/s is ook heel erg mooi.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17604 reacties
  • 16 oktober 2024

Hallo @Andrevanderweid 

Een snelheid van 200/60 Mbit/s duidt op een aansluiting die geschikt is voor pairbonding. Dan worden beide aderparen gebruikt. Dit kan alleen met een Experia Box v10.

Jij hebt een KPN Box 12b, die kan dat niet. Maar wel Vplus, waarmee over 1 aderpaar 200/30 Mbit/s mogelijk is.

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 70 reacties
  • Antwoord
  • 16 oktober 2024
RBxx schreef:

Hallo @Andrevanderweid 

bedankt ruud voor de info 

hoop dat Kpn binnenkort ook op het glasvezelnet van helmond komt ga ik dan wel weer op glasvezel zitten

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17604 reacties
  • 16 oktober 2024

Tja, dan is het gewoon weer 200/200 Mbit/s, up en down gelijk.

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 70 reacties
  • 16 oktober 2024
RBxx schreef:

Tja, dan is het gewoon weer 200/200 Mbit/s 

Nee dan word het weer 1000/1000 Mbit/s 😁

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17604 reacties
  • 16 oktober 2024

Nog beter 🤣.

• 3345 reacties
  • 16 oktober 2024
Andrevanderweid schreef:

Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. Dat wil KPN niet eens. Misschien nemen ze het hele netwerk over. Dan wel natuurlijk. 

Maar anders leggen ze er gewoon hun eigen glasvezelnet naast.

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 70 reacties
  • 18 januari 2025

Knoop door gehakt komt toch weer glasvezel maar ernaast want kpn heeft gewoon de beste tv+ ontvangers en wil vrouwtje wel tevreden houden hihi.

Hoe het precies ga doen weet ik nog niet heb in de tplink eruit gegooit als switch en heb nu een mikrotik 2.5gb switch en mokerlink 2.5gb switch want de glasvezel word 2.5gb zodat de backup van de nas naar cloud ook volle snelheid gaat want die is ook 2.5gb.

De mikrotik kan dual wan dus kijken of ik loadbalancing kan instellen .

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 19 januari 2025
RBxx schreef:

Hallo @Andrevanderweid 

Ben wel benieuwd naar die Vplus (daar had ik nog niet van gehoord). Hoeft daar geen monteur voor langs te komen (i.t.t. pairbonding)?

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 70 reacties
  • 19 januari 2025
zz1 schreef:
RBxx schreef:

Hallo @Andrevanderweid 

Ben wel benieuwd naar die Vplus (daar had ik nog niet van gehoord). Hoeft daar geen monteur voor langs te komen (i.t.t. pairbonding)?

Nee die 200/30 verbinding hoefd geen monteur voor te komen. Dat werkt gewoon direct

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4411 reacties
  • 19 januari 2025
zz1 schreef:
RBxx schreef:

Hallo @Andrevanderweid 

Vplus is eigenlijk niet heel veel anders dan vdsl. Hiermee zijn hogere snelheden te behalen maar dit is enkel beschikbaar wanneer je dicht bij de centrale of actieve kabelverdeler woont.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 19 januari 2025
Ik_Combineer schreef:
zz1 schreef:
RBxx schreef:

Hallo @Andrevanderweid 

Vplus is eigenlijk niet heel veel anders dan vdsl. Hiermee zijn hogere snelheden te behalen maar dit is enkel beschikbaar wanneer je dicht bij de centrale of actieve kabelverdeler woont.

Ik heb net gekeken en zie dat bij mij (nu officieel 100/10 (praktijk 100/30)) alleen 200/20 aangeboden wordt. Neem dus aan dat dan geen Vplus mogelijk!

Reageer