Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde! Vooral in Wetransfer en Drive. Alle andere devices (mobiele telefoons) vallen meteen offline en mijn uploads boeken 0 vooruitgang. Ik bedoel: langzaam uploaden is prima (in mijn buurt is er nou eenmaal traag internet van KPN), maar deze complete meltdown elke keer als ik iets wil uploaden zorgt wel echt voor blokkades.

Hoi @Tommy010_Centrum, welkom op het forum! Weet je toevallig wat de upload snelheid is die bij je pakket hoort? Zou je je contactgegevens toe kunnen voegen aan je profiel? Dan kan ik je vast helpen. Graag even laten weten wanneer dit gebeurd is!


Hoi @Tommy010_Centrum, welkom op het forum! Weet je toevallig wat de upload snelheid is die bij je pakket hoort? Zou je je contactgegevens toe kunnen voegen aan je profiel? Dan kan ik je vast helpen. Graag even laten weten wanneer dit gebeurd is!

Het profiel is nu up-to-date! :) 

Ik betaal voor Hussel Internet 50 Mbit/s, maar ik haal rond de 8 Mbit/s - 16 Mbit/s (dus ik krijg ook korting). Dit is dus vrij summier (helaas) maar de complete shut down door 1 Drive of 1 Wetransfer is wel echt bizar. Dat had ik bij mijn vorige internet-aanbieder niet.


@Tommy010_Centrum Klopt inderdaad. Als je de wifi wil verbeteren is het beste om de Wifi Manager te doorlopen. Bij 50 Mbit/s download, hoort 5Mbit/s upload. Wat is je upload snelheid precies?


@Tommy010_Centrum Klopt inderdaad. Als je de wifi wil verbeteren is het beste om de Wifi Manager te doorlopen. Bij 50 Mbit/s download, hoort 5Mbit/s upload. Wat is je upload snelheid precies?

nu is mijn upload: 0.8 MBps, maar op het moment dat ik een Wetransfer run dan kan de speedtest niet eens laden 😉 zo’n shutdown is het.


@Tommy010_Centrum 5 Mbit/s staat gelijk aan 0.63 MB/s (MB/s =Mbit/s : 😎. Het is dus niet heel gek dat je 0.8 MB/s haalt. Probeer je dan deze speedtest?


@Tommy010_Centrum 5 Mbit/s staat gelijk aan 0.63 MB/s (MB/s =Mbit/s : 😎. Het is dus niet heel gek dat je 0.8 MB/s haalt. Probeer je dan deze speedtest?

Ja, ik gebruik die speedtest. En anderen. KPN geeft altijd een iets hogere indicatie dan andere speedtests.
Maar, even terug: dat was niet mijn vraag. Langzaam internet kan. Maar dit topic -en mijn vraag- gaan over de enorme shutdown zodra grote bestanden worden geupload (wat dan ook niet lukt). Het gaat over hoe het modem reageert bij deze handeling.


@Tommy010_Centrum, dat snap ik. Echter is het bepaalde dingen uitsluiten om bij het probleem te komen. Ik kan niet gelijk vertellen wat de oorzaak is. Wel heb ik je adres nog even nagekeken. Wat is mijn systeem staat, is dat je op ADSL aangesloten bent. Zoals je in de tabel kunt zien, wordt er via de ADSL lijn niet de 50mbits (down) / 5mbits (upload) gehaald. 

Actuele bitrate down

19620.0

Actuele bitrate up

1020.0

Haalbare bitrate down

19362.0

Haalbare bitrate up

1328.0

 

De snelheid is dus verreweg niet zoals het zou moeten zijn. We kunnen een lijnupgrade uitvoeren. Er loopt ook een VDSL en een BVDSL lijn naar je huis toe. Momenteel voeren we echter geen upgrades naar BVDSL uit (i.v.m. corona), wat we wel kunnen doen is de upgrade naar VDSL. 

De VDSL lijn heeft een download snelheid van 104.6mbits (down) en 30.7mbits (upload). Als we deze upgrade zouden uitvoeren, zou je verbinding een stuk beter en stabieler moeten worden. De upload snelheid zal 5x zo snel worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


@Tommy010_Centrum, dat snap ik. Echter is het bepaalde dingen uitsluiten om bij het probleem te komen. Ik kan niet gelijk vertellen wat de oorzaak is. Wel heb ik je adres nog even nagekeken. (...)

 

 

 

De snelheid is dus verreweg niet zoals het zou moeten zijn. We kunnen een lijnupgrade uitvoeren. Er loopt ook een VDSL en een BVDSL lijn naar je huis toe. Momenteel voeren we echter geen upgrades naar BVDSL uit (i.v.m. corona), wat we wel kunnen doen is de upgrade naar VDSL. 

 

^ Dat klinkt goed! En dank voor het meekijken en meedenken. De totale shutdown is echter nog steeds een mysterie voor me. Heeft mijn modem dan geen mogelijkheid om andere apparaten (telefoon B, pad C) te beschermen tegen een grote upload op computer A? Maar snellere upload zal ook helpen, want dan is zo’n bestand asap weg. Ik zal ook de KPN-beta upload software eens gebruiken, dan kunnen jullie het probleem nog meer naar KPN zelf toe trekken ;) 


@Tommy010_Centrum Volgens mij had ik gezien dat je de BOX 12 van KPN had. Deze zou geen problemen moeten geven m.b.t. een totale shutdown wanneer er geüpload word. Het enige wat door mijn hoofd heen schiet is dat er dan simpelweg te weinig snelheid is waardoor de wifi wegvalt. Ik denk dat deze problemen verholpen worden door een lijnupgrade! Ik heb je een privébericht gestuurd voor verdere afhandeling.