Skip to main content

Sinds deze week een 4GB verbinding.   Downloadsnelheid is prima..   Upload blijft ver achter 

 

Alles in mijn netwerk was al 10 Gbit.  dus vanaf het glasvezel punt naar nieuwe V14 box van KPN naar 10 GB switch naar de rest van het netwerk..  overal werkt het prima echter de upload snelheid komt niet boven de 2 Gbit.  

 

Via Wifi haal ik 240 MB per seconde download vanaf m,n telefoon.  

Bekabeling is overal Cat 7 

 

Ja ik baal als een stekker..  Heb KPN ook nog gebeld zodat ze mischien een dikke databundel op m,n telefoon kunnen zetten zodat ik in ieder geval nog iets kan internetten dit weekend maar ik krijg ze zelfs als ik zeg STORING niet te pakken..  aangezien dit een bekende storing is in mijn postcode gebied.  

 

Vrolijk word ik er niet van..  Maar gelukkig werkt het nu 100% bij jou en dat is wel weer opbeurend  :-) 

 

 


Ja ik baal als een stekker..  Heb KPN ook nog gebeld zodat ze mischien een dikke databundel op m,n telefoon kunnen zetten zodat ik in ieder geval nog iets kan internetten dit weekend maar ik krijg ze zelfs als ik zeg STORING niet te pakken..  aangezien dit een bekende storing is in mijn postcode gebied.  

 

Vrolijk word ik er niet van..  Maar gelukkig werkt het nu 100% bij jou en dat is wel weer opbeurend  :-) 

 

 


Heb je dit al geprobeerd?
Nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, spreek je in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing.

Je kan zelf een databundel actief zetten, en dan kijken of ze het je achteraf willen compenseren (blijft een klein risico natuurlijk, maar vaak doen ze hier niet heel moeilijk over als het aantoonbaar is).


@SaltyBart 

 

Uiteraard geprobeerd  

 

Ze snappen bij KPN niet erg dat mensen willen weten wat er precies aan de hand is.   

Ze zijn hier voor de deur aan het graven i.v.m. nieuwe riolering. Als ze met die graafmachines de kabel van KPN geraakt hebben o.i.d dan verwacht ik niet dat ik dinsdag al weer internet heb.   

Nu krijg je geen informatie behalve dat er een storing is.  maar dat kan van alles zijn.  

 

Die databundel zal ik toch even voor moeten bellen want ikzelf heb geen KPN mobiel abonnement.  

Huisgenoot wel.   Vorige keer dat we storing hadden hebben ze het ook daar opgestort. 

 

 


Getest via de 10 Gbps LAN uplink poort op mijn router naar:
3x KPN te Barendrecht ping van 1 ms
2x Novoserve te Schiphol-Rijk ping van 3 ms
2x Usenet.Farm te Amsterdam ping van 3 ms

 

https://musicitnl-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/rob_mekken_music-it_nl/Ee11GztVbjlNn0AHMJqDTU4BaJnIF_68ceCTL23yB7YiWA?e=eIQleP

Kortom de 4 Gbps lijn werkt nu top en mijn router kan het dus ook makkelijk aan.


Ik heb sinds gisteren eindelijk glasvezel abonnement van KPN (4gbit up/down) en ik merk inderdaad dat de uploadsnelheid de helft van mijn download snelheid is.

Hoe kan ik een monteur laten komen?

Alvast bedankt.

gr. Saygin Ozer

 


Ik heb sinds gisteren eindelijk glasvezel abonnement van KPN (4gbit up/down) en ik merk inderdaad dat de uploadsnelheid de helft van mijn download snelheid is.

Hoe kan ik een monteur laten komen?

Alvast bedankt.

gr. Saygin Ozer

 

Wat zegt je interne modem speedtest ? 
KPN heeft een speedtest ook het modem gebouwd om uit te sluiten of het aan interne issues light of aan het KPN netwerk.

 

Om deze test te doen dien je in te loggen op het modem.


Ik meen te herinneren dat het ongeveer om de zelfde snelheid ging. Ik zal vanavond nog een speedtest doen.

 

Alvast bedankt


Goedeavond,

Ik heb zojuist een speedtest in de KPN V14 modem gedaan. Zie hieronder voor het resultaat.

 

 

Ik ga ervan uit dat dit een KPN-netwerk issue is?

gr. Saygin Özer


@Saygin Dat verwacht ik ook. Als dit probleem aanhoudt kan je het best contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Dan kunnen zij jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden.


Even een update!

Vandaag is een KPN zakelijke klant monteur langs geweest. Mijn glasvezel lijn was in orde. 

Hij belde een collega voor hulp, en wat blijkt? De V14 modem speedtest is niet betrouwbaar. Ik heb gewoon de 4 Gbit snelheid up/down, echter wordt het door de modem verkeerd weergegeven.

Dit zal na een software-update (op de V14 modem) in de toekomst verholpen worden.


Reageer