Skip to main content

Ik kan sinds deze week niet meer thuiswerken omdat de uploadsnelheid laag is na het meten met KPN speedtest. De speedtest meet 30.2 Mbit of iets lager. Volgens de IT afdeling van mijn werkgever is dat te laag. Modem/router al gereset. Wat te doen? (Ik ben sinds een half jaar bij KPN, maar begin spijt te krijgen van de overstap van Ziggo.)

Hi @Merellaan, vervelend dat je upload snelheid aan de lage kant is. Wat voor verbinding heb je? Is dit DSL of glasvezel? Het kan namelijk zijn dat een upload van 30 het maximale haalbare is op je adres. Dit heeft met de technologie van DSL te maken. Afhankelijk van de afstand tot de centrale en de techniek kan dit verschillen.

Bij glasvezel zou je upload snelheid hoger moeten zijn. Wat ik sowieso aanraad is om bekabeld te werken. Dus door een ethernet kabel/ internet kabel/ UTP kabel te leggen vanuit het modem naar je computer/laptop. Dit is veel stabieler en de snelheid is bekabeld hoger dan over de WiFi. Als je een goede speedtest wilt uitvoeren doe je dit dan ook bekabeld rechtstreeks aan het modem. Dan weet je namelijk hoeveel er op het modem binnen komt. 


Met 30 mbit upload snelheid is niets mis. Daar is prima mee thuis te werken. Op koper is 30 mbit heel normaal. Vaak zat is het zelfs lager. Als 30 mbit niet voldoende zou zijn, dan zou zo ongeveer niemand op koper thuis kunnen werken. Dat gelooft u toch zeker zelf niet?

Bij Ziggo heeft het Lite of Startpakket ook "maar" 25 / 30 mbit upload. 

Welk probleem is er precies bij het thuiswerken? Kunt u geen verbinding maken? Waar gaat het mis?

Werkt u via WiFi of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Werkt het op de mobiel hotspot wel?


Hi @Merellaan,

Ik sluit me aan bij wat hierboven wordt gezegd; 30Mb upload zou meer dan voldoende moeten zijn om thuis te kunnen werken, zelf werk ik al jaren via een 100Mb download / 10Mb upload lijn en ik ervaar nergens problemen mee. Een uploadsnelheid van meer dan 30Mb wordt eigenlijk alleen gehaald via glasvezel, dus ik begrijp niet helemaal waarom je werkgever aangeeft dat je upload te laag is. Heb je misschien hele specifieke systemen waar je mee werkt of werk je met enorme bestanden? Als dat het geval is en de 30Mb is écht aan de lage kant, dan wil ik je aanraden om alvast even te kijken of er binnenkort glasvezel aan wordt gelegd. 


In mijn abonnement staat een snelheid van 100 mb down en 100 mb upload.

De downloadtest komt inderdaad tot 100 mb, maar de upload komt niet verder als 30 mb.

Waarom betaal ik dan voor 100 om 100 ??

Omdat ik werk in de ICT is de upload ook voor mij redelijk belangrijk.

Ik begrijp dat het afhankelijk is van de afstand tot de centrale maar waarom staat er dan 100 om 100 in mijn abonnement ?  Betaal ik dan teveel ?


Heb je glasvezel of koper @Henk vdB , bij koper bestaan geen synchrone snelheden, alleen bij glasvezel.

Dus bij koper kun je geen 100/100 verbinding hebben.

 

 


Reageer