Skip to main content

Sinds 2 dagen is mijn uploadsnelheid zeer traag (0,01 Mbps) terwijl mijn downloadsnelheid gewoon rond de gebruikelijke 123 Mbps zit.

Dit is zowel via wifi als bedraad, dus ook met een PC die via een cat kabel op de KPN box is aangesloten. Het is meetbaar op alle apparaten en getest met verschillende speedtests. De servervicetool van KPN loopt vast bij het restarten van het KPN Box 12, dus ik kan geen storingsmelding doen via de app of website. De chatfunctie komt ook uit op de servicetool die vastloopt, en een belafspraak maken kan pas over een paar dagen. 

Naast de KPN Box 12 heb ik geen andere hardware, de verbinding heeft het afgelopen maanden goed gedaan en er is niets gewijzigd afgelopen week. Het gaat om een glasvezelverbinding

Hoi @Thuiswerker5 

Welkom op het forum van KPN.

Je hebt al best veel gedaan, om dit probleem zelf op te lossen, zoals de diverse servicetools van KPN tot het resetten van je KPN Box 12.
Maar dit alles heeft niets opgeleverd, en bij de servicetools loop je zelfs vast.

Ik adviseer je daarom ook om telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 (vanaf een KPN Mobiel kun je ook 1200 bellen)
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar, dus óók op de zondag en tijdens feestdagen.

De medewerker die je dan te spreken krijgt, zou dan een lijnmeting kunnen doen op jouw glasvezelverbinding, om te zien waaraan het ligt.
Eventueel en als het nodig blijkt te zijn, kan er gelijk een monteur ingepland worden.

Laat even weten hoe het is afgelopen.


Bedankt, op deze manier krijg je inderdaad wel gelijk een medewerker te spreken. Er is een ticket aangemaakt, ze gaan er mee aan de slag.


Hoi @Thuiswerker5 

Heel graag gedaan!
Fijn dat je snel een medewerker aan de lijn had, die gelijk heeft doorgepakt.
Er is een ticket aangemaakt en ze gaan daarmee aan de slag.

Kon de medewerker nog aangeven, waar het probleem aan lag?
En laat ook even weten, zodra het is opgelost.


De uploadsnelheid is weer hersteld en als vanouds. Wat de oorzaak of oplossing is geweest is niet bekend.


Hoi @Thuiswerker5 

Super fijn om te horen, dat alles weer werkt zoals vanouds.
Alleen jammer, dat het niet bekend is gemaakt, waaraan het nu heeft gelegen.

Maar het belangrijkste, het werkt weer!!


Ik kreeg dezelfde dag dat het bij mij opgelost was een e-mail dat KPN morgen spoedonderhoud in de straat gaat uitvoeren. Dus er was toch iets dat opgelost moest worden.Â