Skip to main content

Ik heb een vraag over UPnP IGD settings voor experia box 10.

Ik zie 2 opties: 1) UPnP 2) Discovery

Weet iemand wat deze optie doen? UPnP staat port-forwarding toe, en Discovery het ontdekken van services binnen netwerk domein? Optie 1 ben ik geen voorstander van, maar optie 2 zou nuttig kunnen zijn voor snel vinden van services als chromecast en TV connect op lokaal netwerk.

Kan iemand me helpen dit beter te begrijpen?

Kan er niets over terugvinden in documentatie van de experiabox v10.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb een vraag over UPnP IGD settings voor experia box 10.

Ik zie 2 opties: 1) UPnP 2) Discovery

Weet iemand wat deze optie doen? UPnP staat port-forwarding toe, en Discovery het ontdekken van services binnen netwerk domein? Optie 1 ben ik geen voorstander van, maar optie 2 zou nuttig kunnen zijn voor snel vinden van services als chromecast en TV connect op lokaal netwerk.

Kan iemand me helpen dit beter te begrijpen?

Maar je begrijpt het al. :relaxed:

Met UPnP kunnen apparaten automatisch port-forwardings in de firewall van de Experia Box definiëren. Ook ik ben een absoluut tegenstander van het openzetten van UPnP. Helaas is het voor sommige game-consoles zo ongeveer een vereiste om UPnP aan te hebben staan.

Discovery is inderdaad functionaliteit om apparaten op het netwerk te kunnen vinden. Het is aan te raden om deze aan te zetten.


Dank voor je reactie wjb.

Ik wilde even zeker stellen dat met aanzetten discovery, ik niet ook port forwarding toesta.


Reageer