Skip to main content

 

Onze monteur heeft de werkzaamheden net bij u afgerond. U hebt het formulier van de werkzaamheden ondertekend. Deze vindt u in de bijlage.

Uw internetsnelheid is lager dan verwacht
Dat heeft onze monteur gemeten. We denken dat de snelheid alsnog hoog genoeg is om zorgeloos te kunnen internetten (en tv-kijken). Als dat niet zo is, dan kunt u binnen 3 maanden zonder extra kosten overstappen naar een van onze andere abonnementen of uw abonnement annuleren.

 



Dit krijg ik net in mijn mail en ik merk het ook met bellen via mijn computer.
Mijn vraag is; als de monteur dit merkte, waarom is dit dan niet meeteen aangepast?
Wat kan ik nu doen om het internet te laten werken? 

Ik hoor het graag, want na bijna 2 maanden wachten op internet hoop ik nu wel dat hij het goed gaat doen. 

"Mijn vraag is; als de monteur dit merkte, waarom is dit dan niet meeteen aangepast?"

Omdat da niet mogelijk is. Er loopt waarschijnlijk een oud koperlijntje van 40 jaar oud naar uw adres. Dat lijntje is gewoon niet sneller. De enige oplossing is glasvezel. Maar daar zult u waarschijnlijk nog ff op moeten wachten.

Welke snelheid haalt u nu bij een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Hoi @AnnemiekHulzebo, welkom bij ons op het forum. Het is inderdaad goed mogelijk is dat het technisch niet mogelijk is om de snelheid te verhogen. 

Hoe is die computer aangesloten, is dat via een kabel, is dat draadloos?

Welke snelheid haal je concreet als je een speedtest doet en welke snelheid is mogelijk op jouw adres als je dat bekijkt? Die test kan je zoals Nick al zei het beste op een bekabeld aangesloten computer doen, dan krijg je het meest realistische beeld.

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt.


 

Dit geeft hij aan. Ik werk op de wifi. (andere computer zit op de kabel, die werkt wel goed, alleen vaak werken we met 2 personen in het huis) 
Ik zit nog geen 3 meter van de modem verwijderd. Tijdens het bellen  (via de computer) valt mijn internet vaak weg. 
Heb het hoogste internetabonnement. 

 


Ok. U heeft dus glasvezel. Dan is mijn reactie over dat koperlijntje niet van toepassing 😁


Dat is een prima snelheid, de melding over een lagere internetsnelheid klopt daarbij niet. Die zie je vaak bij het voorbeeld wat Nick gaf, met een koperkabel. 

De snelheid lijkt het probleem niet te zijn dus. Het lijkt er meer op dat het Wifi netwerk dan wegvalt. Blijven de andere apparaten met de kabel wel goed werken op dat moment?

Heb je de Wifi Manager op onze site al eens gedaan?