Skip to main content
Beantwoord

V10 modem verliest iedere paar minuten de ADSL verbinding

• September 16, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Hallo allemaal, 

Al 10-12 jaar heb ik internet buitengebied wat meestal redelijk goed werkt. Echter de laatste dagen is het onwerkbaar ( geen internet). Na inloggen op de V10 zie ik in de tegel “internet verbinding”dat deze maar 5-6 minuten op actief staat en daarna wegvalt naar inactief…...deze komt dan na 1-2 minuten weer op actief om na 5-6 minuten weer weg te vallen dit blijft dan 24/7 zo doorgaan. 

Belangrijk om te vermelden is dat het allemaal begonnen lijkt te zijn na de update naar V10.C.25.08.03 ( maar misschien heeft dat er ook niks mee te maken hoor geen idee).

Modem indicaties zijn normaal ( 4 x groene lampjes ) en deze blijven ook allemaal groen als de ADSL verbinding wegvalt waardoor het voor mij lijkt dat de lijn goed is. 

Wat heb ik gedaan:

• modem herstarten 
  • Factory reset modem 
  • 4G modem reset 
  • alle bekabeling gecontroleerd 

Mijn vragen:

• iemand van jullie een tips/idee voor een oplossing ?
  • heeft de V10 ook logfiles die ik in kan zien op fouten etc, zo ja waar vindt ik die dan ? 
  • ik zie bij rescue firmware versie V10.C.25.08.03 hoe kan ik terug naar deze versie ?  

hieronder de screenshot met verbinding op inactief, deze komt na enkele minuten weer online om na 5-6 minuten weer weg te vallen. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Volksdennis toch contact opnemen met KPN via 0800 0402, Facebook, X, Instagram of een terugbelafspraakmaken volgens onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 16, 2025

Beste ​@Volksdennis de V10 heeft geen oproepbare logfiles.

Waarom is IPv6 uitgeschakeld?

Het terugzetten naar de vorige firmware zal uitsluitend via KPN lopen vermoed ik of (semi)-automatisch als een update naar de laatste firmware niet foutloos verloopt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Beste ​@Volksdennis de V10 heeft geen oproepbare logfiles.

Waarom is IPv6 uitgeschakeld?

Het terugzetten naar de vorige firmware zal uitsluitend via KPN lopen vermoed ik of (semi)-automatisch als een update naar de laatste firmware niet foutloos verloopt.

Hallo Jan, deze staat altijd al uit voor zover ik weet, ben er zelf nooit aan geweest.

Uiteraard is contact opnemen met KPN ook een optie maar het kost mij enorm veel moeite om langs de eerste lijn te komen want deze meten de lijn door ( welke goed is ) en doen een modem reset …...en ja dan werkt het weer voor een paar minuten.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Beste ​@Volksdennis toch contact opnemen met KPN via 0800 0402, Facebook, X, Instagram of een terugbelafspraakmaken volgens onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes.