Skip to main content

Ik heb een Experiabox v10. De Wifi doet het zeer slecht. Zelfs als ik voor het modem sta is de signaalsterkte zwak. Ik wil deze graag ruilen voor een die het beter doet. Tevens wil ik s'avonds de wifi uit kunnen zetten maar het internet aanlaten. Kan dat?

Beste ​@vincentv1 KPN vervangt alleen defecte modems en modems die niet meer aan de standaarden van KPN voldoen zoals de V7, V8 en de V9, die uit roulatie zijn genomen en vervangen door de V10.

De V10 is nog een actueel modem, waarvan men zelfs bezig is de firmware te upgraden naar de nieuwste versie, zodat alle in omloop zijns typen modems van KPN soortgelijke firmware hebben.

Verder kun je binnen de V10 de wifi naar believen op gewenste tijden aan- en uitzetten. Dat kan na inloggen binnen de instellingen de ECO-rubriek.

Zelf heb ik bij mijn V10 altijd de wifi tussen 00.00 en 06.00 uur uit staan.

Zie onderstaande links om de wifi te optimaliseren:

en

Succes.

Welkom op de community ​@vincentv1, het vervangen van het modem is vaak niet de oplossing voor de Wifi verbinding. De linkjes die Jan al geeft kan je hiervoor gebruiken, met de tips die daar worden genoemd kan de Wifi geoptimaliseerd worden. 

Met de ECO optie kan je Wifi ook uitzetten op de tijden die je graag wilt, zoals hij ook al zegt.

De wifi zou het prima moeten doen. In ieder geval tot een afstand tot zo'n 10 meter van het de v10. Hier wel tenminste. Bij de v10 is het niet mogelijk de zender sterkte in te stellen, dat is altijd maximaal.

Als dat niet zo is zullen er andere storende factoren ‘in de lucht’ zijn.

Heeft alleen je smartphone een slechte ontvangst van de wifi?

Op de v10 zit (of zat want ik heb de nieuwe software nog niet bekenen) een timer mogelijkheid om per dag te bepalen wanneer wifi aan of uit is.

Bij een defecte v10 krijg je een Box12. Bij die is het (nog) niet mogelijk de wifi op bepaalde tijden uit te laten zijn. Ik denk echter niet dat je v10 defect is. Mijn buurvrouw had met haar pc ook alleen dicht bij het modem wifi. Totdat ik er een nieuwe wifi-stick in deed. Toen kon ze weer op langere afstand de pc zetten, waar ze 'm wilde hebben. De ingebouwde wifi kaart was dus niet goed in de pc. 

Heb je de mobiel 's nachts aan om bereikbaar te zijn? Als die ook een kpn abonnement heeft kun je wifi beter aan laten. Via 4G moet je telefoon over veel grotere afstand contact houden met dus meer zendvermogen tot wel 3 watt. Bij '’bellen via wifi'’ is dat ca. 100 mW.

Reageer