Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik wil graag mijn vaste apparaten (standaard apparaten zoals gsm-WLAN maar ook LAN-PC) in huis een vast IP-adres geven.

Dit heb ik al geprobeerd in te stellen maar lijkt niet opgeslagen te worden.

 

Gr. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Wat is de reden dat u dit zou willen willen. Ik heb in de beginperiode dat mijn thermostaat slim werd, dit apparaat en anderen allemaal vaste ip-adressen gegeven. Het voordeel heb ik nooit echt gezien.

Met de applicatie Fing, kan ik monitoren welke aparaten er allemaal op mijn netwerk zitten.

Heeft u de router al een fabrieksherstel gegeven? Kunt u daarna alles opnieuw proberen in te stellen inclusief het vastzetten van IP adressen.

Het MAC filter is wat anders dan apparaten een vast adres te geven.


In verband met een CCTV, Thermostaat, Inbraakinstallatie, PV-installatie, smart-tv's, kinderen en overige wil ik alle apparaten herkenbaar zien en toe en/of af kunnen wijzen. Momenteel zie ik voornamelijk alleen maar “name unavailable”.  Als ik er dan een "papieren” boekhouding naast moet houden om te weten wie nu precies wie is vind ik dat een beetje jammer, omdat dit volgens mij allemaal onder dezelfde knop terug te vinden moet zijn.


Hallo @VeraZ , dat apparaten zich niet herkenbaar identificeren is aan de fabrikant van dat apparaat te wijten.

Als je het MAC-adres van een apparaat herkent en je geeft dat apparaat een vast IP-adres kun je dat apparaat meteen een eigen naam of nummer geven dat voor jou herkenbaar is.

Alleen bij een volledige reset van de modem ben je alles weer kwijt want je kunt de instellingen niet extern opslaan. Dat vind ik jammer.

 


Reageer