Skip to main content

Vaak als ik probeer te streamen of te gamen op de laptop of telefoon valt alles stil.

Ik heb dan dat er geen internet mogelijk is als ik bij mijn netwerk kijk.

Vaak als ik de experia 10 herstart werkt het weer even naar behoren, maar na een tijdje valt de verbinding weer weg.

Als ik de wifi manager gebruik krijg ik altijd het standaard antwoord om 2 wifi punten voor 99 euro te kopen, maar dat is het probleem niet. Het signaal is sterk genoeg, er komt blijkbaar geen data doorheen....

Weet je hoe je in moet loggen in het modem?


Jazeker


Heb je glasvezel of koper?


Glasvezel


Hoi @Ooist, welkom hier! Je ziet ‘geen internet mogelijk’ meldingen als je bij het netwerk kijkt. Zie je dan op de Experia Box en/of het glasvezelkastje ook iets veranderen qua lampjes?

Heb je ook bekabeld aangesloten apparaten? Zo ja, als de boel uitvalt, valt het daarop dan ook uit?


De televisies blijven het wel gewoon doen.

Ik zal de volgende keer is kijken bij de lampjes, daar heb ik nog niet echt op gelet.


Top, ik ben benieuwd naar het antwoord daarop. Aan de hand van dat antwoord kunnen we dan verder kijken naar oorzaak en oplossing :)


Nadat alles een paar dagen prima heeft gewerkt 'stottert' het nu weer. Dan weer even een prima signaal, dan weer een paar seconde niks.

Het lampje van wireless knippert snel en het lampje van internet knippert minder snel (2x per seconde).


Dank je, @Ooist. Die lampjes zijn prima, en geven aan dat er dataverkeer plaatsvindt. Dus van daaruit lijkt het dan in orde. Wil je jouw forumprofiel invullen? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijken we verder.


Ok, gedaan 


Dank je, @Ooist. Ik heb gekeken naar hoe je verbinding het de afgelopen dagen heeft gedaan. En daar zie ik eigenlijk geen gekke dingen in. Dus het lijkt niet iets op verbindingsniveau te zijn. Kun je me daarom meer vertellen over je thuisnetwerk? Wat heb je aan apparaten, hoe zit het aan elkaar. Als je de verbindingsproblemen ervaart, zijn er dan tegelijk nog andere internetapparaten actief? 


Hai Erik,

Ik heb er 2 televisies op, bekabeld, en voor de rest alleen draadloze apparatuur.

2 telefoons, vaak niet eens omdat we liever 4G gebruiken, een paar laptops en tablets en 1 smart tv.


Ik zie hier nog steeds geen gekke dingen op verbindingsniveau, @Ooist. Maar met wat je verder beschrijft lijkt het me wel goed om iets te proberen. Dus ik stel voor om het modem te gaan wisselen. Lijkt dat je wat?


Dat lijkt me een prima idee


Dan heb ik bij dezen een vervangend modem voor je aangevraagd, @Ooist. Hij wordt bezorgd bij de Bruna in je woonplaats. Je krijgt per sms bevestiging hiervan, en nog een zodra hij daadwerkelijk daar bezorgd is. Dat is naar verwachting morgen. Op het servicepunt moet je het huidige modem inleveren voor je de nieuwe meekrijgt. 


Na een paar maanden bijna zonder wegvallen van het internet, is het weer terug.

Elke dag valt het wel een paar keer weg, waardoor de televisie dus ook niks doet.

Het is heel vervelend als je iets zit te kijken en opeens is er niks, of als je online games speelt, dat je er ineens uit wordt gegooid.

Vaak is het na een minuut weer terug, maar vervelend is het zeker wel.

In het netwerk is er niks veranderd.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

 


Hey @Ooist, welkom terug! Jammer te horen dat je weer problemen ervaart. Ik heb gekeken naar je lijn. En hoewel ik wel wat verbrekingen zie in de afgelopen twee weken, zijn dat niet aantallen zoals jij beschrijft. Ik vermoed dat de verbrekingen die ik zie ook eerder herstarts/resets zijn die jij zelf hebt gedaan. Je geeft aan dat in je netwerk niets veranderd is. Voor de zekerheid toch de vraag of dat echt zo is. Nieuw apparaat in huis, of een apparaat vervangen, of een kabel in een andere poort is ook al een verandering die onbedoelde gevolgen kan hebben.

 

Zou je daarnaast, voor de zekerheid, je glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos willen maken, en kijken of je daarna verandering/verbetering merkt?


Hai @Erik_ ,

 

Dank voor je antwoord. Ik heb nog even goed nagedacht en er is idd niks in het netwerk veranderd.

De onderbrekingen zijn denk ik resets ja, ik hen dat wel een paar keer gedaan.

Ik heb nu net het glasvezel kastje 2 minuten stroomloos gemaakt, dus het is nog ff wachten op de resultaten.

Mocht er weer regelmatig een storing zijn zal ik het weer melden.

 

Groet,

Frank 


Hai @Erik_ ,

 

Na een paar dagen probleemloos te zijn geweest komt het gewoon weer terug.

De uitvallen zijn tussen de 30 seconden en 2 minuten en tussen de 1 en 3 keer per dag. Soms ook een hele dag vlekkeloos, er is geen pijl op te trekken.

Heb jij nog een oplossing?

Groet, Frank 


Ik ga proberen of ik hier een technische melding voor kan aanmaken, @Ooist. Kan niet direct beloven dat dit lukt, maar niet geschoten is altijd mis. Kun je daarvoor een overzichtje geven van wat jij aan apparaten in huis hebt, en hoe die allemaal op elkaar en op het modem zijn aangesloten. Ik kan dat over het algemeen wel vrij aardig uitlezen, maar dat is toch minder compleet dan dat jij zelf aangeeft wat je hebt.


Ik heb 2 televisie kastjes van jullie, allebei bedraad. Een Nintendo switch, 2 telefoons, 1 tablet, 2 laptops en een smart tv. Dit is allemaal draadloos. Verder is er nog een home center 3 life kastje bedraad. En natuurlijk ook hier en daar nog wat extra, zoals bezoekers die erop aansluiten.

Ik heb ook een aantal slimme stekkers met verlichting en een ventilator aangesloten.

Meer kan ik zo ff niet bedenken.

Groet, Frank 


Dank je, @Ooist. Het is, in plaats van een ticket, een monteur geworden. Ik heb hem voor nu ingepland op het eerst mogelijke moment. Je krijgt een bevestiging hiervan. Mocht dit moment nou niet uitkomen, dan staat in de bevestiging hoe je de afspraak kunt herplannen. Bij de aansturing heb ik uitleg gegeven over wat je ervaart, maar de monteur zal jou ook nog vragen wat je ervaart enzo. 


Hai @Erik_ ,

 

Dank je dat je een monteur heb geregeld, maar ik ben op vakantie op het moment. Ik heb geprobeerd de afspraak om te zetten maar dat kon niet naar een datum dat ik wel thuis ben. Ik heb de afspraak dus geannuleerd. Ik ben vanaf 26 juni weer thuis, zou je een nieuwe afspraak voor me kunnen inplannen? 

Alvast bedankt,

Frank


@Ooist het lukt me op het moment even niet om een monteur te plannen, systeem werkt niet mee. Ik probeer het later even weer, kun je dan, voor het gemakt, wat momenten aangeven waarop een monteur het best zou uitkomen.


Hai @Erik_ ,

 

Voor mij maakt het niet veel uit wanneer de monteur komt, ik kan er bijna altijd wel omheen de plannen.