Skip to main content

Mijn glasvezelabonnement was tot 31-12-’21 50/50 Mbps. Op 01-01-’22 is deze op mijn verzoek overgezet naar 100/100 Mbps. Alles werkt goed maar haal geen 100/100 constant. De aanloopsnelheid ligt net boven de 100 bij upload en ruim boven de 100 bij download. Na een aantal seconden zakt de snelheid in om rond de 60/60 te eindigen, zie de grafiek hieronder. Heb samen met de helpdesk van XS4ALL alles na gelopen en gerest, de FB teruggezet naar de fabrieksinstellingen en op nieuw ingericht. Diverse testen uitgevoerd, zowel via Wifi als bedraad en ook met verschillende apparaten. Allemaal met hetzelfde resultaat.

Bij KPN is een ticket aangemaakt maar ben erg benieuwd of iemand op dit forum deze situatie herkent.

M.v.g. Eggie          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij welke aanbieder zit u momenteel ?? Want ik lees "”met de helpdesk van XS4ALL alles na gelopen en gerest"”. Dus het mocht u bij XS4all diensten afnemen heeft het weinig zin om KPN te vragen om support.


Hallo @meppelinke zijn je systemen wel geschikt voor snelheden hoger dan 100Mbit/s? Want als deze maar geschikt zijn voor 100Mbit/s komt je altijd lager uit, je zou dan op moeten waarderen naar 1Gbit/s.

 


Bij welke aanbieder zit u momenteel ?? Want ik lees "”met de helpdesk van XS4ALL alles na gelopen en gerest"”. Dus het mocht u bij XS4all diensten afnemen heeft het weinig zin om KPN te vragen om support.

Ik vraag ook geen support van KPN maar vraag in een KPN-forum of iemand van de lezers alhier deze situatie herkent. 


Hoi @meppelinke ,

Kan je een foto maken van het glasvezekastje?


Bij welke aanbieder zit u momenteel ?? Want ik lees "”met de helpdesk van XS4ALL alles na gelopen en gerest"”. Dus het mocht u bij XS4all diensten afnemen heeft het weinig zin om KPN te vragen om support.

Ik vraag ook geen support van KPN maar vraag in een KPN-forum of iemand van de lezers alhier deze situatie herkent. 

Ter aanvulling: Een ticket is aangemaakt bij KPN Netwerk, niet bij KPN als provider. 


Hallo @meppelinke zijn je systemen wel geschikt voor snelheden hoger dan 100Mbit/s? Want als deze maar geschikt zijn voor 100Mbit/s komt je altijd lager uit, je zou dan op moeten waarderen naar 1Gbit/s.

 

Ik ga zeker niet opwaarderen naar 1Gbps, te duur en voor mij ook niet nodig. Heb aan 100/100 genoeg maar wil dat wel krijgen omdat dit bij mijn abonnement hoort. 

Ter aanvulling: Ben na aanleg van FTTH in mei ‘21 gestart met 200/200 en had een vlakke en strakke verbinding. Daarna teruggaan naar 100/100 met ook een vlakke 100/100 snelheid. Voor proef nog 50/50 geprobeerd met ook een vlakke verbinding. Vond dit echter toch te weinig, 100/100 bleek voor mij de ideale verbinding te zijn.

Na de omzetting naar 100/100 loopt de snelheid na een vlotte start ( boven de 100) echter snel terug naar 60/60 Mbps. Als het goed is gaat KPN-netwerk hier binnenkort mee aan de slag maar ik was nieuwsgierig of meer forumleden dit ‘fenomeen’ (her)kennen.      


Drie verschillende KPN monteurs zijn langs geweest. Alles in mijn meterkast werd opnieuw doorgemeten en gereset, de Nokia Media Converter werd vervangen, de FB7590 werd vervangen, dit alles zonder resultaat. De derde monteur ging anders te werk en voerde eerst telf. overleg met een aantal naaste collega's. Hun gezamenlijke conclusie: De glasvezelverbinding en de apparatuur zijn perfect in orde. Monteur heeft daarop contact gezocht met XS4ALL omdat men bij de provider een niet goed functionerend 100/100 profiel als 'boosdoener' vermoede. Mijn profiel is online door de technische helpdesk van XS4ALL 'gereset en opnieuw gepushed'. Lijn is nu (eindelijk) in orde: 102/120 Mbps. Met dank aan de derde, en deze keer vasthoudende KPN-monteur!