Skip to main content

Ik wil graag mijn snelheid verhogen (van 100 naar 200 Mbit) en nog enkele andere opties wijzigen, echter hiervoor moet ik over naar Hussel.

Op zich geen probleem, alleen zit ik vervolgens weer voor 12 maanden aan KPN vast, ondanks het feit dat ik al jaren KPN abonnee ben.  Wat een vreemde constructie is dit. Maandelijks opzeggen kost €3,- per maand extra!

KPN verandert de pakketten zodat er meer flexibiliteit en voordeel is voor de klant, echter in de praktijk is dit NIET zo en kost je abonnement alleen maar meer.  Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider.

Beste noppie 63,

 

Bij het huidige pakket blijven, levert u flexibiliteit op in het opzeggen wanneer u wilt. Bij overstappen op hussel kunt u meer snelheid krijgen. U kunt dan zelf beoordelen of de huidige voordelen opwegen tegen de voor en nadelen bij een hussel pakket. U zit er een jaar aan vast zegt u.

 

Was u van plan om binnen nu en een jaar over te stappen dan? Zo ja, dan zou ik niets wijzigen en zo nee, dan is een jaarcontract toch ook zo voorbij.


Nou volgens mij krijg je geen  nieuw jaar contract hoor. Heb ik in  ieder geval niet gehad.


Hi @Noppie63, welkom op het forum. 

Bij een simpele overgang naar Hussel krijg je niet zomaar een jaarcontract, of ik moet het verkeerd zien nu. Waar zie je dit precies? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook even meekijken. 
 


Ik kreeg bij het aanpassen van mijn pakket een nieuw contract. De vraag is of je die ook bij alleen een snelheidsverhoging krijgt. Is dit niet zichtbaar in mijnKPN?


Hi @Noppie63, welkom op het forum. 

Bij een simpele overgang naar Hussel krijg je niet zomaar een jaarcontract, of ik moet het verkeerd zien nu. Waar zie je dit precies? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook even meekijken. 
 

Profiel is aangevuld


Op mijn verzoek werden 2 nieuwe tv ontvangers aangeboden (4k).  Dit kon alleen maar door over te stappen op Hussel, waardoor er dus kennelijk een nieuw jaarcontract wordt aangeboden (overigens zonder spotify).  Ik heb op de valreep besloten niet op het aanbod in te gaan omdat het simpelweg niet redelijk is. Uiteindelijk zou ik veel duurder uit zijn. Ik vind het geen juiste vorm van klantenbinding.

 

 

 


Zou je hier een screenshot willen plaatsen van waar je dat precies ziet met die 12 maanden? Dit kan eigenlijk alleen als er een of andere korting erbij staat. Pluspakket voor een aantal maanden gratis oid. 


Dit staat ook nergens maar dit werd me telefonisch medegedeeld door een medewerker van KPN.  
kort resumerend:

Upgrade naar 200 mbit

2 x 4k tv ontvangers

opzeggen vaste telefonie

geen spotify meer (werd niet medegedeeld)

12 maanden contract   
Dat laatste kon ik nog afkopen voor €3, pm   Al met al zou ik duurder uit zijn

 

 

 

 


Wat u nu heeft is Alles-in-1 Standaard toch? Hoeveel kost dat? 72 euro, voor de inflatiecorrectie? Nu € 73 en nog wat?

Bij Hussel…

...kom je met 200 mbit en 2x 4K ontvangers uit op € 50,- + € 10,- + € 5,- + € 2,50 = € 67,50. Volgens mij ... toch? Daar komt misschien nog wat bij voor het pluspakket wat u nu gratis heeft: € 1,99.


 


Ik heb geen mobiel abonnement bij KPN


 

Dit is een screenshot van een abonnement voor een nieuwe klant. Want er staat 25 euro aansluitkosten bij. Dat is bij u uiteraard niet van toepassing. Die € 17,50 voor tv komt dus overeen met wat ik heb. Die 53 euro voor internet kan ik niet plaatsen. Want 200 mbit kost "maar" 50 euro.


Even los van de €25,-  aansluitkosten:  ik vind €80,- behoorlijk aan de prijs…...


 

Dit is een screenshot van een abonnement voor een nieuwe klant. Want er staat 25 euro aansluitkosten bij. Dat is bij u uiteraard niet van toepassing. Die € 17,50 voor tv komt dus overeen met wat ik heb. Die 53 euro voor internet kan ik niet plaatsen. Want 200 mbit kost "maar" 50 euro.

De 3 euro is voor het maandelijks opzeggen

 


 

Dit is een screenshot van een abonnement voor een nieuwe klant. Want er staat 25 euro aansluitkosten bij. Dat is bij u uiteraard niet van toepassing. Die € 17,50 voor tv komt dus overeen met wat ik heb. Die 53 euro voor internet kan ik niet plaatsen. Want 200 mbit kost "maar" 50 euro.

De 3 euro is voor het maandelijks opzeggen

 

Ok. Ik snap. Nou ja, dat zou dus ook niet nodig zijn volgens de reacties hierboven.


Even los van de €25,-  aansluitkosten:  ik vind €80,- behoorlijk aan de prijs…...

Maar wat betaald u nu dan?


 

Dit is een screenshot van een abonnement voor een nieuwe klant. Want er staat 25 euro aansluitkosten bij. Dat is bij u uiteraard niet van toepassing. Die € 17,50 voor tv komt dus overeen met wat ik heb. Die 53 euro voor internet kan ik niet plaatsen. Want 200 mbit kost "maar" 50 euro.

De 3 euro is voor het maandelijks opzeggen

 

Ok. Ik snap. Nou ja, dat zou dus ook niet nodig zijn volgens de reacties hierboven.

Nee eigenlijk niet, maar als ik met KPN bel, wordt me wat anders verteld.


Iemand nog tips?


Uit het screenshot maak ik op dat er sprake is van een nieuwe contract dat na 12 maanden of maandelijks tegen extra kosten op te zeggen is.

Wat zijn de verschillen precies tussen het huidige abbonement en eventueel het nieuwe?


Wat zijn de verschillen precies tussen het huidige abbonement en eventueel het nieuwe?

Ja, dat vraag ik me ook af. 

Even los van de €25,-  aansluitkosten:  ik vind €80,- behoorlijk aan de prijs…...

Maar wat betaald u nu dan?

Daar is nog geen antwoord op gegeven. 80 euro, daar moet je dus eigenlijk die 3 euro vanaf halen. Kom je op 77 euro. Maar ... Volgens mij betaald @Noppie63 nu ook al ruim 70 euro als ik me niet vergis. Wellicht gaat de prijs 5 euro omhoog ofzo, maar ja, de snelheid is wel verdubbeld. Dus wat is nu eigenlijk nog het probleem?


Verschil is:

100 mbit meer

geen spotify meer

niet per maand opzegbaar

spotify en per

maand kunnen opzeggen kost bij elkaar €13,-    
nu betaal ik €73,-


Dus voor 10 euro meer betaald u nu voor Spotify en krijgt u meer snelheid.

Die drie euro reken ik even voor het gemak niet mee. Overstappen is niet gebruikelijk als je tevreden bent en anders is 12 maanden ook zo voorbij.


Dus voor 13 euro meer krijgt u meer snelheid en moet u bij het nieuwe contract betalen voor spotify. Ik weet niet wat een snelheidsverhoging normaal kost bij kpn?

Ik dacht iets van €8,-


Sorry, ik had mijn bericht  aangepast.

 

Dus voor 10 euro meer betaald u nu voor Spotify en krijgt u meer snelheid.

Die drie euro reken ik even voor het gemak niet mee. Overstappen is niet gebruikelijk als je tevreden bent en anders is 12 maanden ook zo voorbij.

 

Er is dus weinig verschil tussen oud en nieuw. Het is aan u om een keuze te maken.


Ik heb in april via MijnKPN m'n oude Alles-in-1 Standaard overgezet naar Hussel 200. Ik heb daarbij ook de 4k-optie besteld. Ik heb geen 12 maanden contractduur gekregen, maar m'n oude contract (met een al lang verlopen vervaldatum) is gewoon voortgezet, maar  nu op basis van Hussel 200. Je krijgt in principe alleen een nieuw contract (met welkomstbonus) als je minimaal 6 maanden geen klant bent geweest.

Let op: op de gewone bestelpagina worden prijzen, voordelen en termijnen getoond voor nieuwe abonnees, niet voor bestaande klanten, die kunnen hun abo desgewenst het beste aanpassen via MijnKPN.