Skip to main content

Ik wil graag mijn snelheid verhogen (van 100 naar 200 Mbit) en nog enkele andere opties wijzigen, echter hiervoor moet ik over naar Hussel.

Op zich geen probleem, alleen zit ik vervolgens weer voor 12 maanden aan KPN vast, ondanks het feit dat ik al jaren KPN abonnee ben.  Wat een vreemde constructie is dit. Maandelijks opzeggen kost €3,- per maand extra!

KPN verandert de pakketten zodat er meer flexibiliteit en voordeel is voor de klant, echter in de praktijk is dit NIET zo en kost je abonnement alleen maar meer.  Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider.

Ik heb in april via MijnKPN m'n oude Alles-in-1 Standaard overgezet naar Hussel 200. Ik heb daarbij ook de 4k-optie besteld. Ik heb geen 12 maanden contractduur gekregen, maar m'n oude contract (met een al lang verlopen vervaldatum) is gewoon voortgezet, maar  nu op basis van Hussel 200. Je krijgt in principe alleen een nieuw contract (met welkomstbonus) als je minimaal 6 maanden geen klant bent geweest.

Let op: op de gewone bestelpagina worden prijzen, voordelen en termijnen getoond voor nieuwe abonnees, niet voor bestaande klanten, die kunnen hun abo desgewenst het beste aanpassen via MijnKPN.

Dag Henk, mag ik vragen wat je abonnement nu inhoudt en hoeveel je betaalt?


Verschil is:

100 mbit meer

geen spotify meer

niet per maand opzegbaar

spotify en per

maand kunnen opzeggen kost bij elkaar €13,-    
nu betaal ik €73,-

Bij die 80 euro …

 

... zit wel Spotify bij. Wat betreft het opzeggen: uw huidige abonnement was de eerste 12 maanden ook niet op te zeggen. Als je overstapt naar een andere provider, dan krijg je daar een abonnement wat ook niet op te zeggen is de eerste 12 maanden.

Daarnaast: Spotify kun je volgens mij wel opzeggen op elk gewenst moment. Als je bij verlengen een nieuw jaarcontract krijgt, dan geldt dat sowieso alleen voor internet. Alle andere opties kunt u voor zover ik weet elk moment uit zetten. Ook tv bijvoorbeeld.


Dus voor 13 euro meer krijgt u meer snelheid en moet u bij het nieuwe contract betalen voor spotify. Ik weet niet wat een snelheidsverhoging normaal kost bij kpn?

Ik dacht iets van €8,-

Volgens mij maar 4 euro. Je betaald nu 73 euro. Je gaat 77 euro betalen. Daarvoor heb je 100 mbit meer snelheid en Spotify zit daar dan gewoon bij in.


Dag Henk, mag ik vragen wat je abonnement nu inhoudt en hoeveel je betaalt?

Ik betaal € 71,50 en heb dan:

Let op de einddatum van het contract, ik heb 't in april 2020 omgezet naar Hussel.

Daarnaast nog twee keer Hussel 5 GB en onbeperkt bellen/sms, waarvoor ik nu nog € 17,50 per stuk betaal.

 

Hoewel Hussel vast (incl. alle opties, veel hogere snelheid én 4k) wat duurder is dan Alles-in-1 Standaard zijn de mobiele abo's zoveel goedkoper dat ik in totaal enkele euro's per maand goedkoper uit ben.