Skip to main content
Vraag

Van het kastje naar de muur communicatie over KPN aansluiting glasvezel

• January 17, 2025
  • 14 reacties
  • 319 keer bekeken

Nadat er in mijn straat Glasvezel is aangelegd heb ik me door KPN laten verleiden om van Ziggo over te stappen naar KPN Glasvezel.  8 januari thuis gebleven om D&J de aansluiting naar mijn huis in orde te laten maken. Na een tijdje graven werd het gat weer dichtgegooid met de mededeling dat ze de glasvezelkabel niet konden vinden. Omdat ik daarna niets meer hoorde ben ik gisteren toch maar eens gaan bellen. Omdat D&J niet bereikbaar is werd ik door KPN verwezen naar Netwerk.KPN.com. 0880-063744 Na belachelijk lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een medewerker van HNAP Vredecom (??) aan de lijn. “Nee meneer daar gaan we niet over en ook geen flauw wie wel”. Ik verwijs u graag door naar de klantenservice van KPN 0800-0402. Na wederom drie kwartier in de wacht te hebben gestaan kreeg is erg aardige jongen aan de lijn die niets voor mij kon doen en mij adviseerde om contact op te nemen met Netwerk.KPN.COM. Toen ik zei dat dit advies geen soelaas biedt werd ik in de wacht gezet om verder navraag te doen. Na 30 min: “meneer ik heb even overlegd met een collega en we kunnen niets voor u doen. Heeft u nog andere vragen”. 

Vandaag een reactie van D&J:

‘”Wij hebben geen kabel gevonden op uw adres, dit zal dus eerst door een andere partij opgepakt moeten worden. Zodra dit is geregeld en er een kabel ligt kunnen wij een nieuwe afspraak inplannen voor de glasvezel aansluiting.”

Mocht u nog vragen hebben, verneem ik deze graag.

Vreemde want er ligt wel degelijk een glasvezelkabel voor mijn deur.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 20, 2025

Hoi ​@DickZui . Welkom bij de KPN Community.  

Wat een chaotische toestand! Dat zou mij weinig vertrouwen geven.  Hopelijk kunnen we dit een positieve draai geven.

Ik wil graag weten of je een bestelling bij ons gedaan hebt en wat de status is van die bestelling. (wat staat er in de laatste mail die je van ons hebt gehad )

En hoe zit het met je huidige diensten? Werkt Ziggo nog? Maak je gebruik van de overstapservice? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2025

ja ik maak gebruik van de overstap service. Ziggo werkt nog.

11-12-2024

Startdatum van uw abonnement
U kunt uw apparatuur aansluiten als het glasvezelaansluitpunt werkt. Als KPN Netwerk een afspraak met u maakt na 6 februari 2025 passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Uw abonnement start als het aansluitpunt werkt. U krijgt hiervan een bevestiging per sms. Vanaf dan betaalt u en kan u uw apparaten aansluiten.

en 14-12 een bericht dat mijn KPN ID is aangemaakt

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 21, 2025

Ah, dan is me dat duidelijk. Dan is het dus de vraag of er nu iets ‘loopt’ bij KPN Netwerk.

Ik begrijp uit jouw woorden dat je niet veel wijzer wordt van de communicatie met kpnnetwerk.  Misschien heeft ​@Ward_  tijd om met ons mee te kijken. 

Hij schiet af en toe bij (op eigen titel)  als we tegen dit soort zaken aanlopen.   De officiële ingang blijft via kpnnetwerk maar we kunnen het even proberen. 

Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Netwerk
  • January 21, 2025

Ah, dan is me dat duidelijk. Dan is het dus de vraag of er nu iets ‘loopt’ bij KPN Netwerk.

Ik begrijp uit jouw woorden dat je niet veel wijzer wordt van de communicatie met kpnnetwerk.  Misschien heeft ​@Ward_  tijd om met ons mee te kijken. 

Hij schiet af en toe bij (op eigen titel)  als we tegen dit soort zaken aanlopen.   De officiële ingang blijft via kpnnetwerk maar we kunnen het even proberen. 

@Erwin van KPN mail me het adres maar even 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 21, 2025

@DickZui Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan stuur ik het daarna door naar Ward. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

MijnKPN profiel is aangevuld.

Even resumerend aan voorafgaande:

Mijn vraag aan KPN is heel simpel: Wanneer wordt de glasvezel doorgetrokken naar mijn woning? De eerste poging op 8 jan door D&J techniek is mislukt en onderstaande reactie van D&J Glasvezeltechniek op 16 jan roept alleen vragen op.

‘”Wij hebben geen kabel gevonden op uw adres, dit zal dus eerst door een andere partij opgepakt moeten worden. Zodra dit is geregeld en er een kabel ligt kunnen wij een nieuwe afspraak inplannen voor de glasvezel aansluiting.”

Nu kan ik wel weer gaan bellen met D&J techniek met bijv de de vraag wanneer de kabel naar boven wordt gehaald maar ik heb afspraken gemaakt en een contract bij KPN. Dus pak jullie rol zou ik zeggen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 24, 2025

Dank voor de gegevens, ​@DickZui . Ik heb je adres doorgestuurd naar ​@Ward_ .

Nog even voor de duidelijkheid. Deze Community is van KPN de provider.  Normaliter komen wij pas in beeld als het fysieke deel van de aansluiting gereed is.  Alle vragen daar vóór horen bij KPNnetwerk.

Omdat ik uit je verhaal opmaak dat de communicatie daar stroef loopt heb ik Ward gevraagd om mee te kijken. Hij is daartoe niet verplicht maar wil graag meedenken. 

Wat ik momenteel uit ons systeem kan halen is -dat we wachten op de gereedmelding van KPNnetwerk en haar aannemers- Daar eindigt ons stukje . Ik heb Ward gevraagd of hij misschien kan zien waar het wachten op is. Zo kunnen we in ieder geval, hopelijk meer duidelijkheid verschaffen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Vandaag een mail gekregen dat mijn apparatuur onderweg is maar……...er is alleen nog steeds geen glasvezel aangesloten in mijn huis. Er vindt vanuit KPN ( D&J Glasvezeltechniek) nul communicatie plaats. Erg vervelend!! Kunt u mij garanderen dat u niet mijn huidige Ziggo aansluiting opzegt zolang u de toegezegde afspraken na bet gekomen. Ik ben voor werk afhankelijk van internet.

Even voor de duidelijkheid: ik ben met KPN een overeenkomst aangegaan en verwacht derhalve dat KPN haar verplichtingen nakomt. Met het verwijzen naar KPN netwerk of een of andere onderaannemer als zijnde andere entiteiten suggereert u dat de door KPN gedane beloftes niet uw probleem is. Dat is ronduit kwalijk. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 30, 2025

U bent met kpn de provider een contract aangegaan voor de levering van internet en toebehoren. Niet voor de infrastructuur. Kpn de provider en kpnnetwerk moeten van de ACM strikt gescheiden zijn. Overigens is dat ook zo bij electriciteit. Ook daar is een netwerkbeheerder en een leverancier waar u het verbruik aan betaald.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Oooh nu snap ik het,  het is een scam.

Een KPN verkoper smeert je een abonnement aan en zegt dat zij de aansluiting van de straat naar het woonhuis in orde brengen. Vervolgens wordt er niet geleverd en wordt verwezen naar een andere KPN BV. Nu snap ik het. Bedankt Joep 1965 Superuser.

• January 30, 2025

Vandaag een mail gekregen dat mijn apparatuur onderweg is maar……...er is alleen nog steeds geen glasvezel aangesloten in mijn huis.

Ik denk dat het nu gewoon de bedoeling is dat je het modem aansluit op de telefoonaansluiting. Op koper dus.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 31, 2025

Oooh nu snap ik het,  het is een scam.

Een KPN verkoper smeert je een abonnement aan en zegt dat zij de aansluiting van de straat naar het woonhuis in orde brengen. Vervolgens wordt er niet geleverd en wordt verwezen naar een andere KPN BV. Nu snap ik het. Bedankt Joep 1965 Superuser.

Jammer dat je het zo interpreteert, ​@DickZui .  KPN is bezig om Nederland voor een groot deel van glasvezel te voorzien.  Dat is een massale operatie waar érg veel logistiek mee gemoeid is.  Gaat alles vlekkeloos? Zeker niet en het was mooier geweest als het proces vooraf aan jou was uitgelegd. Uiteraard kun je dat zelf ook opzoeken maar ik snap] dat je te goeder trouw met ons in zee bent gegaan.

Aangezien je gebruik maakt van de overstap service blijven je diensten net zo lang werken tot het kpn modem succesvol is aangesloten. Het is helaas dagelijkse kost dat glasvezel aansluitingen langer op zich laten wachten. We werken met honderden onder aannemers, zijn afhankelijk van leveranciers, gemeentes, bouwvak, vorst etc, etc. .  We proberen de planning zo realistisch mogelijk te houden maar helaas gaat dat dus nog wel eens mis.

Het devies is dus.. afwachten.  Mooier kan ik het helaas niet maken. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 31, 2025

@Erwin van KPN is er geen nieuws vanuit ​@Ward_ ??

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 3, 2025

Bij mijn weten heb ik geen reactie gehad van ​@Ward_ .  Kan zijn dat hij vakantie had/heeft. Of misschien privébericht naar de topic starter?