Skip to main content
Ik heb internet en tv van Telfort. Nu wil ik graag mijn internetsnelheid verhogen naar 200mbit maar dit kan niet bij Telfort. Hiervoor zou ik een nieuw abonnement moeten afsluiten bij KPN. Hoe zit dat mijn mijn huidige situatie zoals emailadres, 2 tv ontvangers, 3 mobiele abonnementen?
Dit moet bij Telfort ook mogelijk zijn is er een specifieke reden dat dit niet zou kunnen zoals bonded koper bij eeen dsl aansluiting, of een oud glasvezel aansluiting daar is tot 100Mb mogelijk.



Als je nu overstapt verdwijnen je Telfort email adressen.

In combinatie met Telfort mobiel wordt je Telfort Compleet klant.

Of de ontvangers kunnen blijven zal een KPN medewerker kunnen vertellen.
Ik heb bij telfort idd een koper verbinding die maar tot 100mbit kan.
Ik heb bij telfort idd een koper verbinding die maar tot 100mbit kan.

Dan wordt het een overstap naar KPN, want KPN biedt 200Mbps via bonded koper en Telfort niet.

Telfort heeft nooit bonded koper geleverd.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Kan KPN op jouw adres die 200Mb wel via bonded leveren.

Terzijde KPN kan ook over niet bonded verbindingen tot 200Mb leveren dat kan Telfort ook.
Bedankt vooor de reacties. Telfort zegt dit niet te kunnen leveren. Ik heb op de KPN site een postcode check gedaan en daar gaf hij aan dat 200 mbit mogelijk was.
Bedankt vooor de reacties. Telfort zegt dit niet te kunnen leveren. Ik heb op de KPN site een postcode check gedaan en daar gaf hij aan dat 200 mbit mogelijk was.

Dan sluit ik me bij Jan-D aan.



Deze pagina kan nog van belang zijn als je de mobiele nummers bij Telfort laat.

https://www.kpn.com/compleet/telfort-compleet.htm

Deze combinatie geeft je de keuze tussen het Pluspakket of het FOX Sports Pakket.(vernieuwd nu 6 kanalen)



De abonnementen houden wel hun dubbele data deze vallen nog onder Telfort combivoordeel.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/combivoordeel-nu-ook-mobiel-mobiel-78349





Als gezegd de Telfort Email adressen gaan vervallen.
Hoi Patrice, welkom op het forum.



Ik heb niets toe te voegen aan de informatie die Galdor jou geeft. Hou er wel rekening mee dat je een eventueel contract bij Telfort van 12 maanden nog wel geldig is, na 12 maanden kun je de overstap maken. Ik benoem dit voor de zekerheid zodat je niet onaangenaam wordt verrast met een afkoopsom. 🙂
De hardware zal ook terug moeten?
De hardware zal ook terug moeten?



Even over het hoofd gezien. Ja, de hardware zal terug moeten. Hij kan er ook voor kiezen om de huidige te behouden en de nieuwe ongeopend retour te sturen, dit is meer een systeemdingetje waar we niet omheen kunnen.


De hardware zal ook terug moeten?Even over het hoofd gezien. Ja, de hardware zal terug moeten. Hij kan er ook voor kiezen om de huidige te behouden en de nieuwe ongeopend retour te sturen, dit is meer een systeemdingetje waar we niet omheen kunnen.


Voor mij en @Jan-D en overige mee lezers de Telfort Experiabox en de Telfort tv ontvangers blijven bij een overstap dus gewoon werken en of krijgen de KPN schil gepushd? Gezien de opgang zal dat veel hardware schelen.
Het is dezelfde hardware, mits het om een Experiabox gaat. De hardware zal dan gereset moeten worden voor de nieuwe software. Persoonlijk lijkt het mij weinig moeite om de nieuwe ontvangers aan te sluiten en eventueel de Experiabox. Dan heb je in ieder geval ook de nieuwste ontvangers als je deze niet had, maar dat even terzijde.



Hoewel Telfort een dochteronderneming is en uiteindelijk KPN zal worden is het op dit moment nog steeds een losstaand bedrijf en wordt een overstap naar KPN gezien als een definitieve opzegging bij Telfort en een nieuwe klant bij KPN. Zoals bij een definitieve opzegging hoort de apparatuur retour te komen, wordt er een eindafrekening gemaakt en wordt het account volledig stopgezet. Strikt gezien net als een overstap vanuit een concurrent zoals Ziggo bijvoorbeeld.
@Alex_P lijkt me hier op zijn plaats ook vanwege de vraag van @Patrice75



Dit lees ik zojuist op het Telfort forum.



Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud). Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s). Bron



Dat houd in dat Patrice wel zijn Telfort email adressen kan behouden zoniet moet die tekst worden verbeterd.
Update de info is veranderd email behoud kan dus toch nog niet.
Update de info is veranderd email behoud kan dus toch nog niet.

Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Hoe kan je als KPN zo slecht omgaan met je klant wetende dat het wijzigen van je e-mailadres behoorlijk veel impact kan hebben.

Ik zou het schandalig vinden als men niet gewoon hun oorspronkelijke e-mailadressen kan blijven gebruiken.
Klopt dat heeft er mee te maken dat we nog steeds op hetzelfde nivo staan als overstappers vanaf andere providers, ik was hoopvol gestemd helaas onterecht.



Als wij volledig worden ingelijfd zullen de Telfortboxen wel behouden blijven ofwel als aliassen naar KPN boxen gaan. De lijbrandt, tiscali, xms en concepts boxen zijn ook nog steeds via webmail te benaderen.



Deze fase van de inlijving is blijkbaar nog werk inuitvoering.



Elke Telfort klant die nu zelf voor KPN kiest raakt zijn Telfort adres en alle overige Telfort zaken zoals Mijn Telfort toegang kwijt.
Daar wordt inderdaad nog aan gewerkt. Even voor de duidelijkheid, van een verplichte migratie naar KPN is geen sprake. Zolang een klant bij Telfort gaat is er hier nog niets aan de hand, wanneer de overname in gang wordt gezet zal hier nog wel een oplossing voor komen.