Skip to main content

Ik ben per vandaag overgestapt naar kpn, en de hele dag bezig geweest met de installatie, dit lukte niet omdat ik meer geen werkende wifi kreeg.  een aantal keer gebeld met klantenservice, daar ontving ik ook wisselende adviezen en antwoorden. 

Het lichtje connection op het glasvezel kastje blijft knipperen, de ene medewerker zei dat dat niks uitmaakte, de andere medewerker zei dat er dan dus een probleem is met de verbinding/aansluiting en dat er een monteur moest langs komen. Voorstel was dat hij 6-11 kon komen... wat??? Dat is wel serieus verweg, en ondertussen? Geen wifi? Ohhh dat kan toch niet, en dan ben ik een nieuwe klant.

Kan er iemand mij hiermee verder helpen aub? 

Hoi @Heidy0101

Is de installatie inmiddels gelukt? Anders lijkt het me wel een goed idee dat we de installatiemonteur gaan inplannen als dat nog niet is gedaan. Als je geen verbinding krijgt, maar je hebt wel bericht dat alles gereed is voor installatie dan is dat de beste vervolgstap op dit moment. 

Voor het maken van de afspraak met de monteur mag je telefonisch contact opnemen of ik kan hier kijken wat de eerste optie is voor de monteur. Wil je daarvoor je profiel invullen en een berichtje plaatsen in dit topic, dan kom ik weer bij je terug. 

Op het moment dat je ook een mobiel KPN abonnement hebt, dan kunnen we kijken of we hier extra data op kunnen zetten, zodat je toch kan internetten. 


Beste Liesbeth,

We hebben nog geen verbinding, inmiddels een afspraak met de monteur op 2 november en een mobiele wifi en antenne pakket ontvangen om in de tussentijd wel internet en tv te hebben. Tot zover dus even opgelost, maar goed niet bepaald blij met zo'n overstap met allerlei problemen eromheen. Heb serieus vaak zitten bellen met kpn, de ene collega zegt dit en de andere iets heel anders. 

 

Het enige wat mij nog niet is gelukt is inloggen op de app van het mobiele wifi apparaatje om het verbuik te kunnen inzien. Dat is een alcatel apparaatje met een wifi simkaart,  misschien kan je mij daarmee op weg helpen?

 

Groetjes

Jedidjah van der weide


Hier is de handleiding https://www.alcatelmobile.com/wp-content/uploads/2019/07/180829-WIFI70-MW70VK-UM-EN.pdf

 


Beste,

Bedankt voor de link, ik heb dat geprobeerd maar helaas werkt dat niet. Ik kan jiet inloggen met het password wat op de stikker vermeld staat. 

Nu heb ik ook gebeld met kpn hierover, zij geven aan dat het kastje een extra beveiliging heeft waardoor ik niet kan inloggen met de aangegeven password, klopt dat? 

 

Ook wordt mij verteld dat de simkaart die gebruikt wordt in het kastje, waar dus de data op staat, automatisch wordt aangevuld als de data opraakt. Klopt dat ook? 

 

Ik weet namelijk niet meer of ik iets kan geloven wat er mij verteld wordt, is zo tegenstrijdig allemaal. Wil er graag vanuit gaan dat de info klopt, maar vraag aan u dan graag om bovenstaande te bevestigen

 

Groetjes,

Jedidjah


Volgens mij moet je een hardreset doen, of je drukt lang op het reset-gatje naast de batterij als je de achterkant open, of bij inschakelen lang houden de power toetst samen met een knopje aan de andere kant, is afhankelijk van welke versie je heeft. Na een hardreset is login op router admin/admin en wifi-wachtwoord zoals op de sticker


Dankje, dat heeft gewerkt! Ik ben ingelogd. Thanks

En kan ik dat wel geloven dat de data automatisch aangevuld wordt als die op is? 

 

Groetjes


Is het unlimited? Dan heeft je een daglimiet van 10gb maar met een sms NL2000 AAN naar 1266 krijg je extra 2GB, dat kan theoretisch de hele dag maar niet te laat (na 23:00)


Op de simkaart staat 100GB. Gaat allemaal zo snel niet op. Maar toch wel sneller dan normaal verwacht ik, aangezien ik een puber heb die graag roblox speelt en ik graag netflix kijk en nog een kind die graag youtube kijkt, alle 3 de dingen verbuiken veel data. Daarnaast moet ik voor mijn werk af en toe ook best wel wat (grotere) bestanden doorsturen. 

Afspraak met de monteur staat op 2nov gepland, dat duurt nog best lang. 

 

Maar goed er werd mij dus verteld toen ik kpn had gebeld dat als die 100gb op is die automatisch aangevuld zou worden, en dat zou ik nog graag willen weten of dat klopt?

 

Groetjes


Als het connection lampje knippert komt er dus geen verbinding binnen. Daar kun je zelf niks aan doen. Probleem ligt of buiten, patch ontbreekt of zit verkeerd. Of het glasvezelkastje (Ont) is niet op juiste adres geactiveerd. 

Monteur dus. Storingsmonteur kan sneller ingeboekt worden dat een installatiemonteur.

 

 


Hoi @Heidy0101 ,
 

Voor zover ik weet wordt de databundel niet automatisch aangevuld.
Mocht je zien dat de databundel bijna op is, neem dan even contact op met 0800-0402.
Zij kunnen de databundel weer opwaarderen tot het probleem met jou thuisaansluiting is verholpen.
 


Ik zal t in de gaten houden dan. Bedankt voor je reacties

 

Groetjes


Ik zie dat je al een heel eind op weg bent geholpen! 
Zolang de order openstaat wordt de bundel wekelijk opgewaardeerd. Als dit niet voldoende is en je merkt dat je eerder door de data heen bent, bel ons op 0800 0402 (gratis), dan kan mijn collega dit eerder voor je opwaarderen. Je mag ook een reactie plaatsen in dit topic, maar ik ben er niet elke dag van de week, dus dan is bellen sneller. Een opwaardering wordt binnen 1 uur bijgeschreven, mocht dit mislukken dan wordt dit binnen 24 uur handmatig toegevoegd. 


Liesbeth,

 

Zo heb ik het begrepen indd. Dankjewel voor je reactie! 

 

Groetjes