Skip to main content

Per vandaag bij KPN overgestapt van DSL naar glasvezel. Glasvezel aansluiting is hier 2 weken geleden door Selekta in meterkast geplaatst en toen ook succesvol doorgemeten. Vandaag de sms van KPN gehad dat ik kan aansluiten. Heb nu meerdere keren de installatie stappen doorlopen, maar het lampje van glas gaat niet branden. Glasvezel kastje ook 2 minuten van stroom af gehad evenals modem (experia v10). Bij de installastappen voor het glasvezel kastje krijg ik wel de melding (na heel lang wachten) dat hij succesvol is aangesloten.

en ja, glasvezel kastje zit goed vast geklikt, blauwe klepje was dicht en het zwarte plugje heb ik verwijderd. 
helpdesk ook gebeld maar die geven aan dat ik vandaag maar gewoon moet afwachten??? 

Hoi @Yuyumy 
Dan raad ik je aan om te bellen met de KPN 0800 -0402
Het forum kan hier weinig voor je betekenen
Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten

 


Maar hoe krijg ik daar een juiste persoon aan de lijn. Krijg alleen iemand die niet verder komt dan het kastje 2 minuten van stroom af te halen


Hoi @Yuyumy 
Dan raad ik je aan om te bellen met de KPN 0800 -0402
Het forum kan hier weinig voor je betekenen
Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten

 

@huistijger kpn gesproken en volgens hun staat verbinding op actief. Nog diverse stappen doorlopen waaronder herstel knop van Experia box die het vervolgens niet deed. Vervolgens werd het afgesloten dat ik dan vandaag maar moet afwachten omdat het glasvezel dan misschien nog niet aan staat 🤷‍♀️ Is raar want ik heb de sms en mail vanochtend om 9uur ontvangen dat ik kan aansluiten en ze zei zelf ook dat aansluiting actief was. Maar het kan toch blijkbaar tot 20uur vanavond duren?


Ja dat kan @Yuyumy 
Soms heeft het even tijd nodig.


Goedemorgen @Yuyumy en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je hier gister nog contact over hebt gehad met onze klantenservice en dat er op 14 december tussen 8.00 en 1000 een monteur bij jou langs gaat komen. Je mag er van uitgaan dat de monteur er voor gaat zorgen dat de glasvezelverbinding gaat werken. Laat je ons nog even weten hoe alles is afgelopen?


@JanZ_ klopt inderdaad. Alles zou goed staan maar Glas lampje blijft uit. Ik hoop inderdaad dat het donderdag opgelost wordt. We wachten al 4 jaar op aansluiting en zullen bij zijn als we eindelijk eens boven de 20mb snelheid komen om nog maar te zwijgen over de upload snelheid 😆

Ik heb nog steeds idee dat het aan de oude Experia v10 modem ligt. Die is al zeker 12 jaar oud en heeft in verleden ook al wat gebreken vertoond. Was ook verrast dat hij niet vervangen werd met nieuwe abonnement.


Hoi @Yuyumy 
Als de monteur dat nodig vindt dan zal hij hem zeker vervangen.
Overigens is de V10 een perfect modem, één van de besten.


@JanZ_ klopt inderdaad. Alles zou goed staan maar Glas lampje blijft uit. Ik hoop inderdaad dat het donderdag opgelost wordt. We wachten al 4 jaar op aansluiting en zullen bij zijn als we eindelijk eens boven de 20mb snelheid komen om nog maar te zwijgen over de upload snelheid 😆

Ik heb nog steeds idee dat het aan de oude Experia v10 modem ligt. Die is al zeker 12 jaar oud en heeft in verleden ook al wat gebreken vertoond. Was ook verrast dat hij niet vervangen werd met nieuwe abonnement.

Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat je niet kunt wachten om gebruik te maken van je glasvezelverbinding @Yuyumy! Wat betreft de Experia Box v10; geef dit even aan bij de monteur zodat hij hier naar kan kijken. De v10 is nog nier verouderd en veel gebruikers vinden dit ook het beste modem die we hebben. Mocht deze echt problemen hebben dan kan de monteur deze altijd voor je omruilen!


Update: Monteur geweest en zelfs naar centrale gereden in Brakel. Helaas daar geen licht te zien, oftewel ergens wordt het signaal onderbroken…..Nu dus voor vanmiddag een afspraak staan met een monteur voor kabelwerkzaamheden. Er werd me al medegedeeld dat mogelijk er weer gegraven moet gaan worden op ons erf 😞 Ik hoop dat ze eenvoudig kunnen vinden waar het probleem zit, want het gaat hier om kilometers aan kabel langs de dijk naar volgende dorp waar centrale staat. Als het probleem ergens op die route zit en niet bij ons erf, dan mag er sowieso niets gebeuren tot eind maart'24 ivm dijkbescherming deze periode.


@huistijger @JanZ_  Geen monteur gezien of gehoord, terwijl in de monteurs bon stond dat KPN Netwerk tussen 14:30 en 16:30 zou komen. Gebeld met KPN netwerk, die verbinden me vervolgend door met Digitale Stad, want die zijn van onze kabelaanleg….die zeggen vervolgens weer dat het niet bij ligt en ik met mijn Provider (KPN), moet bellen. Die gebeld en die zijn me nu weer aan het verbinden met KPN netwerk……..Ik denk dat wij glasvezel krijgen wanneer er allang weer iets nieuws en snellers op de markt is. Geen idee hoe ik hier ooit doorheen ga komen.


Ik weet het allemaal niet meer: vanochtend Selekta monteur langs geweest. Nu bleek in de centrale kast van Brakel dat we op een verkeerd nummer zaten? Aangepast door monteur en ja hoor: glas lampje brand! 
ik vervolgens modem aangesloten: internet lampje  rood….zo 30 minuten gelaten in de hoop dat het wellicht wat tijd nodig had…. Kijk ik naar het glasvezel kastje…is het glas lampje weer uit.

kpn gesproken, nu gaan ze weer opnieuw een KPN monteur sturen ergens volgende week, omdat ze het niet terug kunnen zetten naar KPN netwerk. Grote kans dus dat vervolgens KPN monteur niets kan doen en weer ticket moet aanmaken bij KPN netwerk….

ik vraag me af of nu gewoon niet iets in systeem van KPN gewijzigd moet worden omdat we gewoon op een verkeerd aansluitingspunt nummer stonden….


@huistijger  @JanZ_ Is er een manier voor mij om te checken wat status van ticket is bij KPN Netwerk. Vanochtend tweemaal met KPN gesproken, eerst klantenservice en daarna teruggebeld door iemand. Er werd aangegeven dat probleem weer bij KPN netwerk is uitgezet en dat die het moeten oppakken. Maar er is me helemaal geen tijdsindicatie gegeven. Ik heb zelf geprobeerd met KPN netwerk te bellen maar die verbonden me weer door met Digitale Stad? 

Mijn man heeft zelf de Selekta monteur nog gesproken vanochtend (hij kende hem) en die geeft aan dat KPN ons adres alleen aan het juiste aansluitingsnummer van de centrale moet koppelen. Dat staat nu blijkbaar verkeerd, oftewel er is een aansluitingsnummer geactiveerd maar dat is niet degene waarvan de glasvezel kabel naar ons huis loopt. 


Goedemiddag @Yuyumy, ontzettend zuur dat het aansluiten op glasvezel allemaal zo moeizaam verloopt. Helaas kan ik vanaf hier ook niet zien wat de status van het ticket is bij KPN Netwerk 😞 Het enige wat ik zie, is dat de monteur die op 14 december langs is gekomen, een melding heeft achtergelaten dat er een probleem is met het signaal en dat hij dit niet op kan lossen. Ik gooi dit morgen ook nog even hier in de groep maar ik ben bang dat er niks anders op zit dan het belletje af te wachten om een nieuwe monteur langs te laten komen. Het verdient in ieder geval niet de schoonheidsprijs…. 


@JanZ_ als ik het goed begrijp dan lijkt het dus of er nog geen melding is teruggekomen van KPN Netwerk die op zaterdag 16 december een monteur van Selekta hebben laten langskomen die in principe het probleem zou hebben opgelost. Die monteur is langsgekomen n.a.v. het ticket dat de monteur van KPN had gemaakt op 14 december. Heb het idee dat het hier vastloopt op een administratief ding…

hebben gisteravond nogmaals de Selekta monteur gesproken en die gaf aan dat het enige probleem was dat we aan een verkeerd nummer/port in de wijkcentrale stonden geregistreerd. Toen hij het aanpaste naar juiste nummer werkte het glas signaal in ons huis meteen. Hij heeft het idee dat het later die dag weer is omgeschakeld (vanaf afstand?).


Dat noemen ze kruisingen.  (ODF) Poort in de centrale komt niet overheen met huisadres.. als de Selekta monteur de juiste poort doorgeeft wordt er een aanpassing gedaan in het systeem . Maar gebeurt dit niet dan kan het zomaar zijn dat de verbinding er weer afgegooid wordt voor een andere klant die oorspronkelijk op deze poort zat


Weet de Selekta monteur nog op welke ODF poort uw woonadres op uit kwam  of kan u man dat nog even vragen aan deze monteur. Wellicht dat ik iets voor u kan betekenen ik heb namelijk toegang tot de centrale


Opgelost!!! Patch weer aangepast door Selekta en nu werkt het 😊

 

1 vraagje nog @JanZ_ wij hebben 1gb abonnement op Wifi (met Super Wifi schotel) behalen we nu onderstaande snelheid. Is dat normaal? Heb de schotels al een keer gereserveerd want eerst kwam het niet verder dan 200mbps.

 

Admind edit: afbeelding verwijderd omdat hier eventueel gevoelige informatie kan staan (ipV6 adres)


Opgelost!!! Patch weer aangepast door Selekta en nu werkt het 😊

 

1 vraagje nog @JanZ_ wij hebben 1gb abonnement op Wifi (met Super Wifi schotel) behalen we nu onderstaande snelheid. Is dat normaal? Heb de schotels al een keer gereserveerd want eerst kwam het niet verder dan 200mbps.

 

Hoi @Yuyumy, mooi om te lezen dat alles inmiddels werkt :)
Wat betreft de snelheid; als je een contract hebt met daarbij de 1 GB snelheid, dan betekent dit dat dit de snelheid is die binnenkomt op je modem. Sluit je daar een pc of laptop met kabel op aan, dan zou je daarmee deze snelheid moeten halen omdat je rechtstreeks bent verbonden met de glasvezelkabel. Die vlieger gaat niet meer op zodra je via de wifi gaat werken. Je wifi is een draadloos signaal dat zich door de lucht moet verplaatsen en dan zorgt voor verlies van snelheid. De snelheden die je nu haalt, zijn voor wifi echter uitstekend!


Bekabeld was een tijdlang de snelheid nog lager. Monteur ook langs geweest en die kon het ook niet zo vinden dus had ons adres op monitoren gezet maar sinds gisteren middag nu wel prima snelheden. Iedereen blij nu thuis, vooral de jonge gamer 😁


Bekabeld was een tijdlang de snelheid nog lager. Monteur ook langs geweest en die kon het ook niet zo vinden dus had ons adres op monitoren gezet maar sinds gisteren middag nu wel prima snelheden. Iedereen blij nu thuis, vooral de jonge gamer 😁

Top, super om te horen @Yuyumy en ook bedankt voor deze update! De jonge gamers kunnen zich nu volledig uit gaan leven 💪🏻