Skip to main content

Ik ervaarde de afgelopen paar maand al een paar keer dat de modem spontaan in de avond uren tussen 10-12 de verbinding verloren was en restartte, keek toevallig vandaag in Fritzbox en zag dat mijn snelheid in principe gehalveerd was (had een 50mb abbo waar ik via vdsl zelfs 63mb op haalde,  (ookal werd aangegeven dat 53 max was)  vorig jaar wel overgestapt op 100mbit voor de interactieve TV ontvanger.  (want zal  wel jaren duren voordat KPN hier glasvezel op dit adres zal aansluiten, echter ligt het wel in de straat, buren hebben gooitjes naar de eerste lopen. Er zou nog een iemand langskomen om kabel door de muur te trekken, echter nooit meer iets van vernomen, 60mbit red ik me tot zover goed mee)  Is er mogelijk Pairboding uitgeschakeld?

als ik bij DSL overzicht kijk zie ik 1 niet verbonden. (houdt dit in dat 1 van de 2 lijnen (pair) afgesloten is?

 

Als het een gehuurde FB van KPN is kun je bellen met 0800 0402 tijdens kantoor uren.

Is het een eigen FB koppel dan eerst de KPN modem aan, heb je dan nog hetzelfde probleem, ook morgen even bellen @Corlan 


@Corlan heb je al een aansluiting gecontroleerd. Is er misschien een los stekkertje/los draadje in je stekkertje. Probeer eens een ander kabeltje naar de FB. 


Vanochtend de 2 aansluiting in Isra omgewisseld  (en nu is 2 niet verbonden) Ik ga er vanuit dat deel van de kabel defect is, denk bestel even nieuwe kabel, kan echter nergens de bonded Y kabel die geschikt is voor de 7581 vinden (alle shops is dit artikel niet verkrijgbaar) 

 


kan je dat niet vragen aan kpn las dit

 


KPN levert normaal gesproken een y-kabel met 3 rj11 stekkertjes. De Fritzbox heeft echter een rj45 poort voor DSL. Op sommige modellen in ieder geval. Hetzelfde formaat dus als voor UTP. De y-kabel van KPN past hier dus niet leuk in. Het kan wel volgens mij, maar het stekkertje heeft dan dus ruimte in de poort.

Misschien heeft KPN ook y-kabels voor de Fritzbox. Dat weet ik niet. Maar het is een puntje van aandacht.


KPN levert normaal gesproken een y-kabel met 3 rj11 stekkertjes. De Fritzbox heeft echter een rj45 poort voor DSL. Op sommige modellen in ieder geval. Hetzelfde formaat dus als voor UTP. De y-kabel van KPN past hier dus niet leuk in. Het kan wel volgens mij, maar het stekkertje heeft dan dus ruimte in de poort.

Misschien heeft KPN ook y-kabels voor de Fritzbox. Dat weet ik niet. Maar het is een puntje van aandacht.

Zeerzeker hebben we die 😂 En in het ergste geval kan een monteur die natuurlijk ook maken. Wij hebben speciale Y-Kabel ombouw kits en kunnen ze op maat maken. Maar de standaard lengte voor Fritz!Boxen hebben wij gewoon.

 

@Corlan Ik denk dat je de juiste trouble-shooting hebt gedaan en de Y-kabel inderdaad kapot is. Geef goed aan dat je een fritz!box hebt en dat hiervoor een speciale Y-kabel voor nodig is, mochten ze het kunnen zien is het artikelcode 640460 in hun systeem.

 


kan je dat niet vragen aan kpn las dit

 

Volgens mij quote je een zeer wijs persoon 🤣


gewoon een “normale” Y-kabel vragen. de Fritzbox 7581 heeft namelijk nog gewoon een RJ11 aansluiting voor de DSL poort. pas vanaf de fritzbox 7583/7590 wordt er een RJ45 aansluiting gebruikt voor de DSL poort.

 

 


@joey92 en @Ik_combineer mag ik jullie hartelijk danken, Ik zal morgen vroeg even contact opnemen en weet wat ik vervolgens moet vragen.


was toch storing bij KPN netwerk, monteur komt dat vandaag verhelpen (en krijg een  nieuwere router toegestuurd de 7583)


Reageer