Skip to main content

Sinds een week hebben wij veel problemen met ons internet thuis. De situatie: nieuwbouwwoning, modem + glasvezelkastje + wifipunt beneden in de meterkast, wifiversterker op de 1e etage en ook 1 op de 2e etage. Er is niets veranderd in ons huis.

Het probleem: de wifi valt steeds weg, gooit onze apparaten eraf en we krijgen daarna ook moeilijk of helemaal geen verbinding meer. Regelmatig krijgen we de melding: ‘wachtwoord wifi netwerk onjuist’ maar dit is niet gewijzigd. Sterker nog, het is hetzelfde wachtwoord sinds dag 1. 
 

de wifi is beneden het slechtst en op de eerste verdieping momenteel het meest stabiel. En dat terwijl het wifi punt op de eerste verdieping al een week rood licht geeft en in de meterkast brandt alles groen.

ik heb al een aantal keer gebeld met de helpdesk en van alles geprobeerd. Alles gereset (inclusief wifipunten met kabel aan het modem), nieuwe wan kabel van glasvezel naar modem en 100000x de wifi manager doorlopen en alles opnieuw opgestart. Helaas blijft het wegvallen en gedoe geven. Soms kan de ene iPad zonder problemen op internet en de andere iPad in dezelfde kamer kan helemaal geen verbinding krijgen.

ik ga zometeen een nieuwe modem halen maar eigenlijk heeft de klantenservice niet het idee dat het hieraan kan liggen. Is er hier iemand die ons kan helpen? Het is zwaar vervelend en maakt ook thuiswerken zeeeer ingewikkeld zo.

Edit: nieuwe modem lijkt tóch geholpen te hebben


Dat is fijn om te horen. Als je nog ergens tegenaan loopt dan roep je maar.


Dat is fijn om te horen. Als je nog ergens tegenaan loopt dan roep je maar.

 

Bedankt voor je reactie! Ik loop (helaas :)) toch nog ergens tegenaan...

De problemen lijken toch nog niet helemaal verholpen maar alleen maar specifieker geworden. 

We hebben het modem vervangen en alles opnieuw opgestart. We hebben sindsdien voorbeeldig internet op onze mobiele telefoons en tablets. Ook de overige apparatuur lijkt prima te werken op het WiFi netwerk. Echter, op onze beide (werk) laptops werkt de WiFi alleen als we op de eerste verdieping zitten. Op de begane grond, vlakbij het modem e.d., kunnen onze laptops geen verbinding maken of alleen beperkte verbinding, waarbij je wel verbinding hebt maar geen toegang tot internet. Op dezelfde locatie in huis werkt de WiFi perfect op mobiel/tablet. 

Wat zou ik hieraan kunnen doen? 


Edit: nieuwe modem lijkt tóch geholpen te hebben

Heel fijn dit!

Echter, op onze beide (werk) laptops werkt de WiFi alleen als we op de eerste verdieping zitten. Op de begane grond, vlakbij het modem e.d., kunnen onze laptops geen verbinding maken of alleen beperkte verbinding, waarbij je wel verbinding hebt maar geen toegang tot internet. Op dezelfde locatie in huis werkt de WiFi perfect op mobiel/tablet. 

Wat zou ik hieraan kunnen doen? 

Dit is inderdaad dan wel weer erg specifiek 🤔Je geeft aan dat het gaat om (werk)laptops, zijn dat dan 2 laptops van het werk? Of is ook 1 daarvan jullie eigen laptop waar niet ook bedrijfssoftware op draait? dat je met andere apparaten op dezelfde locatie wel gewoon perfecte wifi hebt, geeft aan dat het wifinetwerk zelf in ieder geval goed is. Dan zit 't hem dus in de laptops of in ieder geval de laptops in combinatie met de wifiversterkers op de begane grond en 2e verdieping. Wat gebeurt er als jullie vanaf de 1e verdieping naar boven of naar beneden lopen? Zie je dan iets veranderen aan het wifi icoontje en/of de naam van het wifinetwerk waar jullie mee verbonden zijn?


Gaat dit om een Box12 met witte wifipunten? (nieuwe software  / 2 netwerken)


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!