Aangezien we op de slaapkamer veel problemen ondervinden eens via de thuis app de test gedaan. We blijken in de huiskamer op 55MB/s te zitten. Boven tussen de 24MB/s en 44MB/s. We betalen echter al jaren voor 200MB/s. Altijd al op de slaapkamer haperingen gehad tijdens het kijken van bijvoorbeeld Netflix. Echter is het de laatste tijd onmogelijk om op de TV Netflix te kijken. Op de laptop wel dus denk dat de snelheid niet direct het probleem hoeft te zijn. Toch vind ik de snelheid een probleem aangezien we méér betalen voor sneller internet maar zelfs de standaard 100MB/s bij lange na niet gehaald wordt. Ik wil dus sowieso ons abonnement terug zetten naar 100MB/s. Ik ga er vanuit dat dit niet van invloed zal zijn op onze huidige matige snelheid maar is dat correct gedacht?
Â
Kort dus;
Snelheid nu max 55MB/s, als we abonnement terug zetten van 200MB/s naar 100MB/s, blijft het dan rond die 55MB/s
Â
2e vraag; omdat vooral de TV boven problemen heeft, is dat zwarte 'KPN-TV-kastje' op de één of andere manier te testen op problemen? Of moeten we die van beneden gewoon eens met die van boven omruilen? Want waar kan het anders aanliggen dat Netflix niet op de TV te kijken is zonder extreem gehaper?
Â
We hebben nog een oudere experiabox V10