Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb ineens weer last van verbrekingen van het internet en zit op glasvezel. We hebben 2 apparaten direct op het modem met goede kabels en die hebben geen verbinding. 

De lampjes op het glasvezel kastje branden groen, en ook het internet lampje op het modem brand groen, wat vreemd is want heb echt bekabeld dus GEEN internet, ook niet op de televisie die rechtstreeks op het modem zit. 

KPN zojuist gebeld en die geeft aan dat het dan in het modem zit, maar we hebben pas een nieuwe modem gekregen, die is nu een maand oud. 

Volgens KPN zou het komen omdat er veel updates voor de modem uit zijn gekomen en die onderwater bezig is met nieuwe updates uit te voeren, maar als de update dan niet goed wordt ingeladen in het modem, dit dan het probleem van internet verbrekingen geeft. 

Volgens de medewerker is de nieuwste firmware code: v12.c.23.04.32.0

Als ik nu inlog op het modem kan ik echter nergens de firmware versie vinden, iemand enig idee? En klopt dit verhaal van KPN wel? 

 

Ik heb btw gewoon het nieuwste modem, de kpn box v10

update: ik kan nu ook ineens niet meer in het modem inloggen (vanuit het niets) krijg dan: 

Communication error with the gateway

 

wat een pruts modem… 


Hallo @Robn Hood 

Volgens de medewerker is de nieuwste firmware code: v12.c.23.04.32.0

Bovenstaand is voor de KPBBox12 en jij hebt volgens jouw zeggen de Experia Box V10,

dat is een heel ander modem.

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Nadat de glaskast weer in bedrijf is, geeft de modem een herstart.

Werkt allles nju weer goed? Zie anders onderstaande link:

 


al die standaard oplossingen heb ik al lang geprobeerd, modem restart, factory reset, andere kabels etc. en dat zou je ook niet iedere keer moeten doen, het moet gewoon stabiel UP blijven. 

KPBBox12 heb ik, die zwarte modem kast. zal dat zo even aanpassen in mijn bericht. 

Ik wil juist de experia box V10, die schijnt veel beter en stabieler te zijn. 


Hallo @Robn Hood oké, welke firmwareversie heb je nu voor de KPN Box12?

Staat meteen voor op het inlogscherm.

 


Hallo @Robn Hood oké, welke firmwareversie heb je nu voor de KPN Box12?

Staat meteen voor op het inlogscherm.

 

ik kon nu ook ineens niet meer in het modem inloggen, werkt nu ineens weer wel maar heel traag. 

Heb het volgende gevonden: 

Device Info
Serial Number N722293AX010737
Hardware Version 3.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11
System Up Time 02h20m15s
Datapump Version A2pv6L047d.d27o

Hallo @Robn Hood als je eenmaal de updates krijgt, wil je de V10 niet meer. Zelf heb ik de laatste firmware-versie en werkt voor mijn prima.

 

 


Hey @Robn Hood, wat naar dat je verbrekingen ervaart. 

Laat ik beginnen met het update verhaal. Het kan zijn dat je tijdens een update even kort geen verbinding hebt. Maar, updates worden over het algemeen in de nacht gedaan. En de verbreking duurt dan hooguit enkele minuten. Daarnaast zit jij ook nog op de 60E firmwareversie. We zijn bezig met de uitrol naar nieuwe Software (dat is dat andere versienummer dat je al noemde). Meer informatie daarover vind je in dit topic. Maar, zolang jij nog niet aan de beurt bent daarvoor, krijgt jouw modem geen updates. Dus updates zullen niet de oorzaak zijn van jouw internetproblemen.

 

En omdat de lampjes op modem en glaskastje groen blijven, verwacht ik ook niet dat het op aansluitingsniveau misgaat. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Reageer hier weer als je dat gedaan hebt, dan kijk ik even mee. 


Hey @Robn Hood, wat naar dat je verbrekingen ervaart. 

Laat ik beginnen met het update verhaal. Het kan zijn dat je tijdens een update even kort geen verbinding hebt. Maar, updates worden over het algemeen in de nacht gedaan. En de verbreking duurt dan hooguit enkele minuten. Daarnaast zit jij ook nog op de 60E firmwareversie. We zijn bezig met de uitrol naar nieuwe Software (dat is dat andere versienummer dat je al noemde). Meer informatie daarover vind je in dit topic. Maar, zolang jij nog niet aan de beurt bent daarvoor, krijgt jouw modem geen updates. Dus updates zullen niet de oorzaak zijn van jouw internetproblemen.

 

En omdat de lampjes op modem en glaskastje groen blijven, verwacht ik ook niet dat het op aansluitingsniveau misgaat. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Reageer hier weer als je dat gedaan hebt, dan kijk ik even mee. 

Ik heb mijn profiel aangevuld, daarnaast heb ik vandaag een smsje ontvangen dat mijn modem vannacht een update gaat krijgen. Dus ben benieuwd of ik dan die nieuwste update krijg of dat ik er eerst nog een paar andere voor moet krijgen. 


We hebben gisteren updates gehad van het TV kastje, en vanacht van het modem. Nu werkt de TV weer niet. Wat een rommel weer! 

Vandaag weer een update van het TV kastje en na de update blijft deze hangen op het opnieuw opstarten. 

Modem herstart, tv kastje herstart maar werkt niet. Blijft hangen op het scherm opstarten KPN TV+ ….

 


Ah, goed dat je de update naar de nieuwe modem Software inmiddels gehad hebt. Beetje jammer dat de tv vervolgens wat moeilijk deed over updates. Meestal is herstarten voldoende als het even niet soepeltjes gaat. Hoe gaat het nu met tv en modem?