Vandaag zou mijn nieuwe (glasvezel)abonnement starten en heb - na het uitblijven van een sms dat de verbinding klaar is - toch maar eens de installatiehulp gestart. Helaas zonder resultaat, helpdesk gebeld waar ik het vage verhaal krijg dat dit komt omdat mijn Ziggo abonnement nog actief is (medewerker 2) of dat het toevoegen van de lijn nog niet afgerond is (medewerker 1). Het is nu bijna 20u en nog steeds geen verbinding van het model … de glasvezelaansluiting doet het, alle lampjes branden en op het modem blijft enkel WiFi lampen branden, het andere groene lichtje blijft uit en de installatiehulp eindigt met de foutmelding en de tip om het later nog eens te proberen. Na 5x opgegeven en 2x bellen met de helpdesk dan hier maar eens de vraag stellen ...
Wellicht heb je hier wat aan
Â
Welkom op de community ​
Je zegt dat 'alle’ lampjes branden op het glasvezelkastje, welke zijn dat precies? Als het goed is branden ze juist niet allemaal namelijk.
Â
Vandaag wel een deskundig iemand aan de lijn gehad bij 0800-0402… er is iets mis gegaan bij de activatie van het abonnement. Door het gebruik maken van de overstapservice blijft het Ziggo abonnement actief totdat KPN het nieuwe abonnement gereed meld. Ik had inderdaad 2 signalen gelijktijdig kunnen ontvangen maar had dan niet voor de overstapservice moeten kiezen en zelf Ziggo opzeggen.
Ter info, op het glasvezelkastje branden 2 led’s groen … de derde led (de rode alarm led) brand niet.
Het feit dat de helpdesk verschillende verhalen verteld kan ik niet beoordelen, na 3x bellen stuurt KPN een monteur om het vanaf locatie op te lossen, sms nog steeds niet ontvangen en hoop dat het morgen allemaal goed komt.
Een monteur lijkt me de beste optie inderdaad. De lampjes die je beschrijft op het glasvezelkastje missen dan nog een 3e lampje (Data). De monteur zal de verbinding op locatie kunnen nakijken en bekijken waarom het signaal niet doorkomt.
Is opgelost, we hadden nog een glasvezelkastje met datum 04/2022 waarvan bekend is dat het vervangen moet worden vanwege bekende problemen. Na het plaatsen, door de monteur, van het nieuwe kastje was het zo gepiept.
Bedankt voor je advies en tijd in deze !
Dat verklaart het dan inderdaad, de monteur was zeker de beste route dus Veel plezier met de nieuwe verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.