Skip to main content

Hallo

In mijn wijk wordt tegenwoordig glasvezel aangelegd, ik overstap van dsl op glasvezel . Op vorige vrijdag wordt aansluitpunt geïnstalleerd, op maandag kwam een monteur het zwarte Nokia-kastje aanbrengen en internet/tv gelijk geactiveerd. Maar internet is extreem instabiel overdags, het KPN Modem verliest bijna iedere 15min de verbinding, het aardbol-symbool knippert en naar ongeveer 1min komt internet weer terug. Kan het zijn dat het instabiel verbinding heeft te maken met de werkzaamheden bij aanleg?  De monteur van glaspoort zijn nog steeds bezig in mijn straat. Nachts is de verbinding goed en snel, maar overdags is echt niet te gebruiken, ik moet nou 5G tetheren om überhaupt een verbinding te hebben.

 

Blijkbaar is het Sagemcom-modem kapot omdat het verliest nou ook nachts de verbinding. Ik heb op fabriek instelling gereset, alle LAN-kabels ontkoppeld, wifi uitgezet en het internet-lampjes knippert zelfs om de 15min weer. Hoe kan ik dat oplossen? Bij service-tools is de check op verbindingsprobleem goed omdat het modem onderbreekt de verbinding korter dan 1min en ik kan nooit precies op dat moment de check laten doen.


Sinds vrijdag middag was geen boorgeluiden meer te horen, en prompt is mijn internet ook heel stabiel. Het lijkt erop dat bij aanbrengen vaan een glasvezelaansluitpunt de verbinding naar internet kort verbroken wordt. Ik kan alleen hopen dat de monteurs snel zullen vertrokken naar andere straten ...


Hoi @TDN, als het zich zo consequent doet tijdens de werkzaamheden snap ik het gevoel dat het daar mee te maken heeft. Dat je het zo merkt is wel gek, het DSL- en glasvezelnetwerk zijn van elkaar gescheiden, het zou geen invloed op elkaar moeten hebben.

Is het nu nog steeds stabiel? Of heeft het zich tijdens/na het weekend weer voorgedaan? Als het toch is teruggekomen is het het snelste om ons te bellen (0800-0402), een collega kan dan direct de verbinding met je nakijken. Mogelijk is er iets te zien op dat moment.


Ik had DSL bij T-Mobile en overstap op glasvezel KPN met snelst mogelijk datum toen Glaspoort begon onze wijk met glasvezel te verzorgen. Dus gelijk na aanleg van glasvezelaansluitpunt kwam ook KPN-monteur het glasvezelmodem (Nokia) aanbrengen en op dezelfde dag wordt mijn T-Mobile-DSL opgezegd en KPN glasvezel geactiveerd. Omdat ik woon in een straat met veel flats duurt de hele week om in iedere woning het witte kaste aan te brengen. Dus toen ik al internet had, wordt bij de buren nog geboord en geïnstalleerd. Vandaag zijn de monteurs niets te zien, en na mijn werk merk ik geen onderbreking meer.


Aah je had al glasvezel, dat had ik even gemist inderdaad. De werkzaamheden daarvan zullen wel in dezelfde wijkkasten gedaan kunnen zijn, maar alsnog is het niet de bedoeling dat jij daar dan last van hebt natuurlijk.

Gelukkig is het nu wel stabiel gebleven. Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten. Mocht het terugkomen dan kunnen we met je meekijken.


Sinds het vertrek van de monteurs heb ik idd geen probleem meer. De laatste connection lost was op 22-09

 

 


Dat is fijn @TDN! Post gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen! 


Reageer