Skip to main content

Ik heb KPN glasvezel en een Experiabox V10, in combinatie met een viertal superwifi versterkers. Daarmee in het hele huis normaal gesproken perfect internet. 

Alleen is het zo dat sinds enkele weken steeds weer andere apparaten geen internet verbinding kunnen maken. Het is dan niet zo dat alle apparaten geen verbinding meer hebben, maar als gezegd steeds weer een of enkele apparaten. Denk hierbij aan de x-box (dan weer de ene dan weer de andere), een andere keer een van de smart-screens en recentelijk ook de smart tv (die bekabeld is gekoppeld aan de Experia box).

Wanneer ik de Experiabox dan uit- en na enkele minuten weer aanzet dan werkt alles weer een dag of twee, waarna hetzelfde zich weer voordoet. Een reset van de Experiabox heeft ook niet geholpen. 

De wifi werkt wel altijd gewoon, dus er is wel connectie, aleen geen internetverbinding.

Kan het zijn dat mijn Experiabox stuk is, of is hier een andere oplossing voor?

Groet, Jörgen Hensgens

Misschien is jou experiabox stuk of heeft KPN problemen met DCHP DNS server. 

Je kunt bij KPN een nieuwe experiabox aanvragen of zelf een Fritzbox aanschaffen. 

 

 


Je hebt de wifi op de V10 wèl uit staan hoop ik @Jorgenhen en 1 van de KPN wifipunten bekabeld aangesloten aan de V10?


Ja die staat inderdaad uit. Wifipunt bekabeld aangesloten (eentje).


Als de V10 stuk is braandt er een rood of oranje lampje. Zolang alles groen brandt en eventueel 1 blauw lampje behoort alle gewoon geoed te werken.

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef na herstart de V10 eens een fabrieksreset. @Jorgenhen 

 


De lampjes zijn gewoon groen. Herstart, fabrieksreset en 2 minuten van de stroom is al eens geprobeerd. Als aangegeven, het is niet zo dat alles eruit ligt. Apparaten kunnen alleen willekeurig geen connectie maken.


Dan even bellen met 0800 0402 @Jorgenhen morgen onder werktijd.

 


Dat gaan we doen!


Hallo @Jorgenhen, ik lees dat je het advies van @N.N. hebt opgevolgd door met de klantenservice te bellen. 


Reageer