Skip to main content

Ik heb thuis een Experia Box V10 H369A en daar heb ik nu al een paar maanden problemen mee. Meerdere keren per dag valt de hele verbinding weg. Bekabeld internet, Wifi, interactieve TV, niets werkt dan meer. Na een tijdje (soms paar minuten, soms langer) werkt de verbinding weer normaal, tot hij er opeens weer ‘uit klapt’. De laatste week is het zelfs al 2 keer voorgekomen dat de verbinding helemaal niet meer terugkwam, totdat ik de Experia Box van het stroomnet afhaalde en daarna weer aan zette. Zojuist gebeurde het opnieuw, en toen heb ik de Servicetool Geen Diensten gebruikt om de verbinding online te laten doormeten. Ik kreeg de volgende melding:

De KPN verbinding werkt correct, maar je verbinding thuis is geblokkeerd. Mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand. Direct weer aangesloten worden? Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk. Start de computer op en volg de stappen om via iDeal te betalen. Je wordt dan binnen 2 uur weer aangesloten (dagelijks tussen 07:00u en 22:00u).”

Ik ben gaan kijken in Mijn KPN of er openstaande facturen zijn, maar dit is niet zo, alles is netjes betaald. Ik heb gezocht naar een telefoonnummer van de Klantenservice van de KPN om te vragen naar mijn situatie te kijken, maar dat kan ik nergens vinden. De bereikbaarheid van KPN om klachten te verwerken is zeer slecht, ik hoop dat via dit bericht reactie komt, anders zou ik niet weten hoe ik contact kan krijgen met KPN. 

Ik heb een collega gesproken die ongeveer dezelfde problemen had, die heeft toen een nieuwere versie van een Experia Box ontvangen waarmee het probleem was opgelost. Ik weet niet of dat ook in mijn geval zo zou zijn, maar ik wil graag met iemand spreken die me hiermee kan helpen.

Hoi @RoyZ, welkom bij ons op het forum. Als alle facturen betaald zijn is het gek dat je een melding krijgt dat je verbinding is geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand. We hebben nog geen gegevens van je, dus we kunnen nog niet met je meekijken. Je kunt je forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt.

Je het ook over een telefoonnummer van de klantenservice, die hebben we natuurlijk ook. Je kunt via 0800-0402 met de telefonische collega's in gesprek komen. Dat is hiervoor ook de snelste manier.


Hoi @Jasper, bedankt voor je snelle reactie! Ik heb nu het forumprofiel zoveel mogelijk ingevuld, ik denk dat alle relevante zaken er wel in staan. Ook bedankt voor het telefoonnummer, op de één of andere manier heb ik dat vanochtend nergens op jullie website kunnen vinden. Voordat ik telefonisch contact opneem wacht ik even je reactie af.


Bedankt voor de gegevens @RoyZ, ik heb de verbinding daarmee bekeken en ik zie zo niets geks terug. Ook de facturen geven aan allemaal betaald te zijn. Krijg je dezelfde melding nog steeds? Ik heb ook even gekeken of er telefonisch contact is geweest maar dat lijkt niet het geval te zijn. Mocht je de melding nog krijgen, kan je dan een screenshot daarvan plaatsen zodat we zien wat de melding precies is?


Beste @Jasper, dankjewel voor je reactie en de moeite! Het klopt dat het internet en tv vaak wel werkt, maar meerdere keren per dag stopt het een paar minuten. Soms krijg ik in de browser de melding dat ik problemen heb met DNS instellingen, soms heb ik helemaal geen verbinding meer met het modem. En soms moet ik zelfs het hele modem opnieuw opstarten anders blijft het gewoon uren ‘geblokkeerd’ staan, in ieder geval niet werken. Op het moment dat het weer gebeurt stuur ik meteen een bericht met wat op dat moment aan de hand is en een screenshot van wat mijn browser zegt. Ik vind het heel vreemd namelijk dat het internet meestal ook gewoon wel werkt, en het is heel irritant dat het meerdere keren per dag (soms even, soms langer) uitvalt. Vaak gebeurt dat als ik in een online meeting zit voor mijn werk, en dan moet ik snel van mijn telefoon een hotspot maken om toch nog bij de meeting aanwezig te kunnen zijn. Ik laat je zsm wat weten!


Als het zich op dat soort momenten voordoet kan het makkelijker zijn om op dat moment even te bellen met de klantenservice. Als ik de verbinding daarna nakijk ziet het er weer goed uit en weten we niet veel meer. Als je op het moment zelf belt kan gekeken worden wat er dan aan de hand is, en kan er met die informatie meteen gekeken worden wat de volgende stap is. Ik denk dat we daarmee sneller naar een oplossing kunnen komen.