Skip to main content

Al sinds lange tijd valt bij ons de internet verbinding op gezette tijden weg.

WiFi blijft op dat moment wel gewoon verbonden. 

Het is telkens gedurende een tijdsbestek van 10 seconden.

De tijdstippen waarop dit plaats vindt zijn 07:00 uur, 08:00 uur en 09:00 uur.

Vooral bij het thuiswerken merk ik het, omdat de verbinding met mijn Remote Desktop connectie weg valt. 

Maar ook als ik bijvoorbeeld een radiozender online aan hebt staan, valt die weg.

Tevens is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld een opgenomen TV programma terug kijkt, ook die hapert.

Ik kan op dat moment nog wel gewoon bij bijvoorbeeld mijn bestanden die op mijn NAS (lokale netwerk) staan.

Ik zie in de logs van het modem niets vreemds voorbij komen.  

Iemand een idee wat dit kan zijn??         

Hoi @martijn.huizinga, dat het om specifieke tijden gebeurt is inderdaad heel typisch. Ik heb je verbinding ook direct even bekeken en jouw KPN Box 12 is ruim 12 dagen online zonder onderbrekingen. Die korte onderbrekingen die je merkt komen niet uit het netwerk dus. Zijn er bij jou in huis dingen die invloed kunnen hebben op het netwerk, apparatuur met een timer die rond die tijdstippen iets gaat doen bijvoorbeeld?


Goedemorgen, bedankt voor de reactie.

Ik heb nog eens getest.

Vanaf een PC met bedrade verbinding, die ook het probleem ondervindt, heb ik een ping open gezet naar nu.nl en ook een ping open gezet naar mijn NAS die zich in het lokale netwerk bevind. 

 

De ping naar nu.nl geeft op de genoemde tijdstippen time-outs, en de ping naar mijn NAS in het lokale netwerk loopt netjes door. 

Ik zal eens kijken of ik het kan uitsluiten door bijvoorbeeld telkens 1 apparaat uit het net werk te halen om te zien of ik dan de oorzaak kan achterhalen.

 

Groet 


Ik ben benieuwd wat dat oplevert inderdaad, mogelijk is de oorzaak daarmee te vinden. Je zou het modem voor de zekerheid ook een reset kunnen geven zodat die weer vers is. Als je eventuele eigen instellingen er in hebt staan, zal je die daarna wel opnieuw moeten instellen. 


Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Sinds ik de Arris 5202 heb komt dit voor. Ik heb er 2 een in de woonkamer en een in de slaapkamer. Ik heb ze ook al omgewisseld. In de slaapkamer gen uitval en geen haperingen. In de woonkamer met beide apparaten uitval. Alles is bedraad verder nergens problemen.

TV is samsung, is rechtstreeks verbonden via de Arris 5202 aan de experiabox.


Gelukkig is bij ons het probleem opgelost nadat wij de nieuwe software op onze KPN Box 12 modem kregen.

 

Na deze grote software update hebben wij het probleem nooit weer gehad.


Alle updates zijn verwerkt en we kijken geen TV meer omdat het verschrikkelijk is…… Alleen in de woonkamer is het probleem. Maar ik ga in de slaapkamer geen TV kijken


Reageer