Skip to main content

Dan zitten we digitaal in de gemeenteraadvergadering,, ik krijg het woord namens onze partij en dan valt de verbinding weer met een 400 code weg om dan na 5 minuten terug te komen.

in die 5 minuten is internet weg de tv weg wifi weg alles.

Dit gebeurd elke dag een paar keer.

aansluiting is gedaan door monteur kan , alles gedaan opnieuw opgestart etc. 

ik sta voor schut in de raad

Werkt u via WiFi? Zo ja, stop daar dan eerst een mee en werk bekabeld. 


Net als @Nick83 aangeeft probeer eens of u dit ook ervaart als u het nu tijdelijk met kabel aansluit op de ExperiaBox. 
Mocht het probleem dan weg zijn dan zal het ergens in het WiFi hangen. 

Mocht dit euvel zich dan alsnog voordoen dan zouden we even verder moeten kijken.


Alles is hier bekabelt 


welke snelheid heb je?En welk modem?


 

Test results

PING

11

ms

JITTER

2

ms

DOWNLOAD

68.9

Mbps

UPLOAD

30.6

Mbps

KPN


Experia 12


Als de verbinding precies tijdens de meeting wegvalt is de timing daarvan natuurlijk erg vervelend @John bsd! Je haalt wel een goede snelheid zo te zien. Weet je ook wat er met de Box 12 gebeurt als de verbinding wegvalt? Veranderen de lampjes daarop bijvoorbeeld, gaat er iets uit, iets knipperen of iets dergelijks? En is de kabel waarmee jouw apparaat is aangesloten een directe kabel, of zit hier nog iets anders tussen zoals bijvoorbeeld een switch of een draadloze verbindingsset? Met die vragen kunnen we hopelijk een beeld krijgen van wat er precies wegvalt, het kan zowel binnenshuis als buitenshuis spelen en dat kan helpen om een oplossing te vinden. Kan je ook jouw forumprofiel invullen zodat we mee kunnen kijken?


 


Bovenstaande foto, s tijdens het wegvallen gedurende een paar minuten van tv internet WiFi 


Op basis van de foto is het voor mij moeilijk te zien of de lampjes knipperen of constant branden, kan je dat toelichten @John bsd? En kan je mijn andere vragen ook nog beantwoorden? Ik weet alleen wat jij vertelt, daardoor heb ik zoveel mogelijk informatie van jou nodig om met je mee te kunnen denken.

Mocht je het makkelijker vinden om het telefonisch uit te leggen kan dat natuurlijk ook, dat kan je doen op 0800-0402. Als je daarvoor kiest is het aan te raden om te bellen op het moment dat de verbinding is weggevallen, zodat de verbinding op dat moment nagekeken kan worden.


oei, ik heb dit probleem ook, een half jaar geleden kwam ik bij T-mobile vandaan en daar speelde dit probleem niet.

Nu net ook weer bekabeld internet tv  voor 5 minuten weggevallen.

admin: naar je eigen topic verplaatst


We hebben jouw bericht even naar je eigen topic verplaatst @John bsd. Hier hebben we je al een aantal vragen gesteld maar de situatie is nog niet duidelijk. Kan je alle vragen nog beantwoorden zodat we met je mee kunnen denken?


@John bsd 

In plaats al dit geheuvel en gedoe, laten we gelijk het probleem bij de bron aanpakken. Jouw issue kunnen we eigenlijk gelijk zien aan de logfiles van je modem.

Je zegt dat je bekabelt aangesloten zit, probeer in te loggen in de modem en haal het logscherm eens naar voren. Maak daar een screenshot van, daaruit kunnen we halen waar het probleem hem in zit.

Als je TV signaal en je verbinding met het internet wegvalt “bekabelt” klinkt het erg verdraaid op een faulty modem, dit omdat beide signalen vanuit de modem doorgesluisd wordt. 

Maar door de logfile naar voren te gooien, weten we meer en kan jouw probleem sneller opgelost worden.


Duidelijk een defect modem óf (en makkelijker te testen) probeer eens de voedingsadapter van buren met een V12. Het 230V circuit is véél gevoeliger voor storingen en slijtage dan het modem zelf.