Skip to main content
Antwoord

Verbinding valt weg bij uploaden met Experia Box V10 in combinatie met Sneller Internet Buitengebied

• May 20, 2025
  • 13 reacties
  • 120 keer bekeken

Beste lezer,

sinds een tijd hebben wij opnieuw last van wegvallend internet zodra wij beginne met het uploaden van meerdere bestanden. Upload van bv foto's. (zonder een dergelijke upload is er niks aan de hand)

Ik ben inmiddels een paar jaar buitengebied gebruiker zonder problemen. Echter vrijwel in het begin deed zich exact dit zelfde probleem ook al voor maar dan met de V10A: 

Toen opgelost door het vervangen van de V10A met een V10. En zoals ik al zei, geen problemen gehad tot sinds kort. 

Mijn modem heeft een update gehad eind Januari, en denk dat daar het probleem mee gekomen is. Uploaden van foto’s gebeurd pas weer sinds kort, aangezien mij vrouw seizoens gebonden werkt en vandaar dat we het probleem niet eerder ondervonden.

Ik heb al contact gehad met de eerste lijn van KPN, deze zouden een ticket maken afgelopen zaterdag, en ik zou terug gebeld worden (tot heden nog niet).

Graag wens ik contact te hebben of een oplossing te krijgen.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Er zal toch iemand die verbinding moeten doormeten en checken of de instellingen in het modem nog goed staan. Mijn Advies is om een terugbel afspraak in te plannen. (zie onderaan de pagina)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 21, 2025

Dag ​@MCannea welke softwareversie staat er op de v10?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Dag ​@MCannea welke softwareversie staat er op de v10?

• May 21, 2025

Het uploaden lukt wel? Maar je kunt dan internet verder niet gebruiken zolang de upload bezig is? Dus je moet wachten totdat de upload klaar is?

Dit probleem hebben andere klanten die geen buitengebied modem hebben soms ook met de nieuwe firmware. Zelfs op glasvezel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Het uploaden lukt wel? Maar je kunt dan internet verder niet gebruiken zolang de upload bezig is? Dus je moet wachten totdat de upload klaar is?

Dit probleem hebben andere klanten die geen buitengebied modem hebben soms ook met de nieuwe firmware. Zelfs op glasvezel. 

Correct, uploaden werkt. Geen enkel apparaat kan dan gebruik maken van het internet totdat het is voltooid.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Joep1965 . Welkom hier. 

Ik ben wel even benieuwd hoe jij upload? Is dat met bepaalde software of een bepaald protocol? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Ik upload via wetransfer of met https://www.transfernow.net/nl#sendFileToFriend

maar ook als ik upload in de fotostream van apple hebben we het probleem.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Hier ook la diverse keren dat gemerkt tijdens een constante upload (bijvoorbeeld groot bestand via OneDrive en Googledrive) dat je dan met de rest van het netwerk (bedraad) internet niet meer op kan.

Ook hier een experiabox v10 met firmware v10.c.24.12.15 en met Internet Buitengebied 4G.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Ja klopt, bedraad of draadloos zelfde probleem. We hebben dit probleem eerder gehad en toen hebben we een oudere modem gekregen en toen was het opgelost. KPN zou mij maandag bellen, maar nog niks gehoord…

Ik moet voor mijn werk vaak dingen uploaden en mijn man werkt ook thuis. Niet handig dus dat het nog steeds niet is opgelost.

Erwin van KPN
Moderator

Ja klopt, bedraad of draadloos zelfde probleem. We hebben dit probleem eerder gehad en toen hebben we een oudere modem gekregen en toen was het opgelost. KPN zou mij maandag bellen, maar nog niks gehoord…

Ik moet voor mijn werk vaak dingen uploaden en mijn man werkt ook thuis. Niet handig dus dat het nog steeds niet is opgelost.

Je hebt een terugbel afspraak gemaakt? Of is dat na aanleiding van een ticket? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

Afgelopen zaterdag heb ik gebeld en toen hebben ze gezegd dat ik hier op het forum een bericht kon plaatsen en dat ze mij zouden bellen

Erwin van KPN
Moderator

Afgelopen zaterdag heb ik gebeld en toen hebben ze gezegd dat ik hier op het forum een bericht kon plaatsen en dat ze mij zouden bellen

Wij staan volledig los van de helpdesk. Deze community is voornamelijk bedoeld voor klanten die elkaar helpen.  

Hebben ze jou ook teruggebeld? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Zo kwam het niet over aan de telefoon. Ik moest hier hulp zoeken. Heb toen aangegeven dat ik ook wou dat ze mij terug zouden bellen, maar dit is tot op heden ook nog steeds niet gebeurd.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Er zal toch iemand die verbinding moeten doormeten en checken of de instellingen in het modem nog goed staan. Mijn Advies is om een terugbel afspraak in te plannen. (zie onderaan de pagina)