Skip to main content

Ik ben overgezet van Telfort naar KPN. Bij Telfort had ik nog nooit een probleem met de verbinding maar nu wel. Vervelend dan ook is dat de verbinding valt regelmatig weg bij websites waar ik moet inloggen. Bijvoorbeeld bij https://forum.videolan.org/ maar ook bij youtube.com

Ik bezit een Experia Box V10. Ik gebruik uitsluitend een bedraad verbinding tussen mijn laptop computer en deze router, Het besturingssysteem van mijn laptop is Windows 8.1 Wat dit laatste betreft heb ik wegens privacyredenen de gratis upgrade naar Windows 10 afgewezen. 

Overigens, gebruik ik wel een VPN (Mullvad). Het voordeel hiervan is dat wanneer de verbinding wegvalt kan ik een nieuwe verbinding maken door een andere server te kiezen. Dus het duurt slechts enkele seconden om de verbinding te herstellen op deze manier. Maar, om dit bericht te plaatsen heb ik alleen de KPN netwerk gebruikt en nu valt de verbinding opnieuw weg!!!

Graag een oplossing voor dit probleem.

admin: eigen topic aangemaakt

OK, wij zien het wel.

Maar, tot nu toe heb ik geen bericht ontvangen dat de vervangende modem klaar staat bij het ophaalpunt. Het is nu al 16:25 uur.

Dus neem ik aan dat het pas morgen wordt afgeleverd. 


Helaas is alles misgegaan vandaag.

Ik ontving vanochtend bericht van PostNL dat de KPN zending vanaf 15:00 uur vanmiddag kan worden afgehaald bij de sigarenwinkel.

Toen ben ik daar langs geweest om 15:12 uur maar de winkel bleek gesloten te zijn. Na 30 minuten buiten in de vrieskou te hebben gestaan heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van de KPN. Maar de medewerker zei niets te kunnen doen als de winkelier zijn winkel niet opendoet. Hij heeft mij wel een 06-nummer van de winkel gegeven maar toen ik dat nummer heb gebeld kreeg ik een antwoordapparaat te hoeren. Nu ben ik weer naar huis gekomen zonder de zending te kunnen afhalen.

Ik zal het weer proberen af te halen aanstaande maandag.


Balen dat het servicepunt niet geopend was. Helaas zijn wij hier niet verantwoordelijk voor. Ik ben dan ook bang dat ik net als mijn collega van de telefonische klantenservice weinig kan betekenen hierin. Ik kan je enkel aanraden het op een ander moment opnieuw te proberen. Eventueel kun je nog contact opnemen met PostNL. Houd er rekening mee dat zij het op dit moment erg druk hebben in verband met de feestdagen. Levering van pakketjes kan daardoor langer duren dan verwacht.


Hoi Denise,

Ik heb vandaag de nieuwe modem afgehaald bij de sigarenwinkel. Deze blijkt ook een Experia Box V10 te zijn. Opvallend ontving ik slechts een modem met stroomadapter maar geen bekabeling zoals aansluitkabels bijvoorbeeld. Maar, als voorzorgsmaatregel had ik de nieuwe bekabeling die je mij al eerder had verzonden gehouden dus niets aan de hand wat dit betreft.

Wij moeten nu even afwachten om te zien of de nieuwe modem een verschil maakt. Ik houd je op de hoogte.


Fijn dat je het nieuwe modem in ontvangst hebt mogen nemen! Hopelijk verbetert deze de situatie.


Ik wil een bepaald antwoord makeren als oplossing. Maar het staat in een privé berichtje van Denise. Kan een moderator deze verplaatsen naar deze link in de forum? Het gaat om de DNS servers van de KPN.

Bijvoorbaat dank.


@Denise_ is nu afwezig, @TelV. Kun jij zelf de inhoud van het bericht kopiëren en plakken in dit topic? Anders zal het moeten wachten totdat ze weer aanwezig is!


Blijkbaar werkt buitenlandse DNS servers niet goed bij de KPN. Wanneer ik die van de KPN weer laten instellen valt de verbinding minder weg. Dus wil ik het berichtje in de afbeelding afkomstig van Denise als antwoord op mijn vragen markeren.