Skip to main content

Hier nog steeds hetzelfde probleem met de V12 MODEM. Valt Wifi weg of valt helemaal uit, spanningsloos. Al eens een reset gedaan. Probleem blijft. De V9 was probleemloos, alleen had die meer problemen met de 24 signalen die hier in het gebouw zitten. Daarom een ruil gedaan met de V9 voor een V12, maar zit niet op deze problemen te wachten.. Moet gewoon goed zijn.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @tv-liefhebber! Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt, want je reageerde op een ouder topic. Je moet geen wegvallende verbinding hebben. Ik vermoed dat het probleem komt door onze laatste update. Die kan in terugdraaien. Heb je naast de Box 12 versterkers aangesloten? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 


Hallo Lisa,

 

Dit is mijn klantnummer. laatste 3 cijfers ***

Ik heb verder niets aangesloten op de V12

De huidige firmware is SGEJ1000032

Mijn profiel zou bekend moeten zijn want ik heb hem vaker gebruikt

 


klantnummer staat boven aan de mail….:grin:


Maar hoe gaan we nu verder… de WIFI via de 5 gHz valt dan terug naar de 2.4 gHz , de Wifi op de computer uitschakelen en weer inschakelen gaat hij weer via de 5 gHz. Ik moet die 2.4 niet omdat er veel signalen in de  buurt zijn. De printer kan helaas alleen op 2.4 gHz, dus anders zou ik de 2.4 gHz WEL uitschakelen in de modem. Het probleem is er in ieder geval nog steeds


Hi @tv-liefhebber! Dank voor je bericht. Ik ben niet alle dagen aanwezig, dus het kan een paar dagen duren voordat ik een bericht stuur. In ieder geval bedankt voor je gegevens. Je hebt de nieuwe software versie niet, dus dat kan niet het probleem zijn. Als ik je goed begrijp valt de wifi niet weg, maar wil je graag verbonden blijven met 5GHz en niet met 2.4 GHz (hier ervaar je problemen mee) omdat er veel signalen in de buurt zijn. Met welke frequentie het apparaat verbindt is o.a. afhankelijk van het apparaat zelf. Heb je het kanaal al eens handmatig ingesteld op een rustiger kanaal? Er is geen instelling in de Box 12 die ervoor zorgt dat een apparaat uitsluitend met 5GHz verbinding maakt. 


De wifi valt wel weg en het signaal van de tv ook omdat de modem uit zichzelf herstart. Als ik de 2,4 uitschakel dan heeft hij geen keus, dan zal hij naar de 5 gHz moeten. Handmatig instellen heb ik ook over gelezen, dat schijnt ook niet goed te werken. Ik houd het in de gaten als het te vaak gebeurd. In ieder geval bedankt voor de reactie. Terwijl ik dit schrijf valt alles weer uit, ook de TV, de modem start uit zichzelf weer op. Dus zeg het maar, dan ligt het aan de glasvezel die hier heen loopt? Heb al eens eerder een maand geen internet gehad omdat de KPN maar volhield dat het aan mij lag, tot dat ik dreigde met actie, en toen werkte het ineens wel goed.


@tv-liefhebber Ik zie dat het modem meermaals opnieuw opgestart wordt, maar zie geen verbrekingen in de glasvezelverbinding. Het probleem zit of in het modem of ergens anders dat de herstart triggert. Het gekke is dat de herstart soms 10x op één dag gebeurd, soms 1x en er zijn ook dagen dat het niet gebeurd. Kun je het glasvezelkastje eens 2 minuten (of langer) stroomloos maken en hierna het modem herstarten? Ben benieuwd of het hierna beter gaat. 

Het aanpassen van het wifi-kanaal kan trouwens wel degelijk een verschil maken. Het is maar net of je het een kans wilt geven.


het modem zoekt zelf het gunstigste kanaal als je hem op automatisch zet. maar we zitten hier met 24 signalen in een gebouw die elkaar allemaal dwars zitten met versterkers en andere zooi, dat jullie ook op de markt brengen. Heb dat glasvezelkastje ook al vele keren stroomloos gemaakt, dat heeft ook niet geholpen. Ik werkte al met “draadloze signalen” toen internet nog niet bestond, dus weet heus wel waar ik mee bezig ben.


gezien het feit dat er veel meer mensen met hetzelfde probleem zitten en nog steeds zitten en het signaal uit de glasvezel niet de boosdoener is, zal het toch de kwaliteit van de V12 zijn. Er zijn zeker fabrikanten die betere apparatuur kunnen maken als deze Franse producent die zeker niet goed bekend staan als het om elektrische installaties gaat, zeker niet met autos.. en in dit geval waarschijnlijk ook met consumenten-apparatuur.


Vandaag weer de wifi verbinding van een van onze computers weg, na herstart deed hij het weer. vannacht weer een verbroken verbinding zoals elke nacht. Kom nou eens met een oplossing want het ligt echt aan die V12-MODEM, waar velen problemen mee hebben.


En weer start hij uit zichzelf op, mijn vriendin kwaad want die zit TV te kijken en mist daardoor 5 minuten van een programma.


en weer gaat hij herstarten zonder reden. wat een rotzooi die V12.


Heb je dit soort dingen in huis? 

 


poging 3 om een antwoord te sturen zonder dat hij uitvalt. Nee, ik heb geen van deze in huis omdat dit niet nodig is, daar de V12 vlak bij de afnemers staat.


Hier nog steeds hetzelfde probleem met de V12 MODEM. Valt Wifi weg of valt helemaal uit, spanningsloos. Al eens een reset gedaan. Probleem blijft. De V9 was probleemloos, alleen had die meer problemen met de 24 signalen die hier in het gebouw zitten. Daarom een ruil gedaan met de V9 voor een V12, maar zit niet op deze problemen te wachten.. Moet gewoon goed zijn.

Wat bedoel je met spanningsloos?

Strikt genomen betekent dat dat je voedings toevoer gammel is, want tot en met de connector in de Box12 moet er altijd spanning op staan.

Maar je zal wel fatal restart/reboot of iets dergelijks bedoelen. Kan je zien in de log of het een PPPoE probleem is?


De wifi valt wel weg en het signaal van de tv ook omdat de modem uit zichzelf herstart. Als ik de 2,4 uitschakel dan heeft hij geen keus, dan zal hij naar de 5 gHz moeten. Handmatig instellen heb ik ook over gelezen, dat schijnt ook niet goed te werken. Ik houd het in de gaten als het te vaak gebeurd. In ieder geval bedankt voor de reactie. Terwijl ik dit schrijf valt alles weer uit, ook de TV, de modem start uit zichzelf weer op. Dus zeg het maar, dan ligt het aan de glasvezel die hier heen loopt? Heb al eens eerder een maand geen internet gehad omdat de KPN maar volhield dat het aan mij lag, tot dat ik dreigde met actie, en toen werkte het ineens wel goed.

Wat hield dat ‘dreigen met actie’ toen in dan?

Wat is er gefixed, wat heeft men gedaan, of heb je toevallig zelf ook wat gedaan waardoor je denkt dat KPN het heeft opgelost maar eigenlijk jij?

Als het dreigen is overstappen naar Ziggo, zal KPN misschien wel wat extra doen, maar anders wordt het gewoon geen vast internet of bij een andere provider maar nog steeds over dezelfde glasvezel en bestierd door KPN groothandel. ‘Krijg’ je wellicht wel een ander ‘modem’.


Ik vind dat ze gewoon hun werk goed moeten doen en goed materiaal moeten leveren. Als ik nou de enigste was met dit probleem, maar er zijn er veel meer die dat hebben. Ziggo is helemaal geen optie als ik hoor dat er hier enkele zijn overgestapt naar een andere aanbieder.

Ik zit zelf in de groothandel in automatiserings-producten en die moeten ook goed functioneren, daar kunnen zelfs ongelukken gebeuren als iets niet naar behoren werkt.

Als de modem even geen spanning krijgt, wat hetzelfde is als de stekker eruit trekken of hem uit/aan zetten zodat hij opnieuw opstart, dat versta ik onder spanningsloos.

 

 


Hallo @tv-liefhebber ,

Jij bent de V9 gewent.Dat is het beste modem wat kpn ooit geleverd heeft(mijn mening).Ik hoor nauwelijks problemen met dat ding.Maar je kan proberen naar een KPN winkel te gaan en daar een V10 te vragen,Dat is ook een goed modem.Neem dan de box 12 mee!


Hallo Martijn,

Die V9 gaf geen problemen, maar die was aan het eind van zijn levensduur en gaf de geest en had geen 5 gHz. Aangezien ik in een gebouw zit met 24 wifi-signalen gaf dat op de 2.4 gHz problemen onderling. Op de 5 gHz van de V12 is het signaal constant, de 2.4 Ghz ligt een stuk lager en schommelt behoorlijk. De 2.4 gHz moet ik aan laten omdat de Brother printer niet op de 5 gHz kan werken. Op dit moment zijn er geen problemen, maar gisterenavond is hij wel 20 keer opnieuw opgestart uit zichzelf. Heb ook al aan de adapter gedacht als die wel goed is; geeft keurig iets meer als 12 V DC af. Of deze moet kuren hebben. Firmware in de V12 is niet de nieuwste, want die geeft juist ook veel problemen lees ik in dit forum. Omruilen kan alleen via online, was bij de KPN winkel maar ze hebben daar geen modems in voorraad liggen.


soms kan het wel in de winkel.

Maar ik heb een tip!

Bel 0800-0402 en leg je probleem uit.

Vraag of je via de logistieke afdeling een v10 kan ontvangen.

Moderators doen daar altijd moeilijk over maar de helpdesk doet dat vaak gewoon!


Okay Martijn,

Kan dat altijd proberen, een vriendin heeft een V10A sinds kort en die heeft geen problemen.

Bedankt voor de tip…

Ik zit al 35 jaar bij KPN dus dat zal geen probleem mogen zijn. :grin:

 


Succes!ben benieuwd:smiley:Het kan wel ietsjes langer duren.Ongeveer een week is mijn ervaring.


@tv-liefhebber Excuses voor de late reactie. Ik was afgelopen dagen niet aanwezig. Het probleem dat jij hebt komt niet overeen met de anderen. Die hebben dit namelijk door de nieuwe update die we terug kunnen draaien. Jouw Box 12 heeft de betreffende update niet gehad. 
Ik kan het modem voor je vervangen mocht dit niet al gebeurd zijn. Je krijgt dan een andere box 12. Laat het maar weten als ik dit voor je kan doen. 


Hallo Lisa,

Gisterenavond was het echt niet normaal zo vaak als hij opnieuw startte. Ik heb nog geen andere gehad. Om te kijken of het euvel echt in deze V12 zit zou ik wel graag een andere willen proberen, of misschien een V10a, die een vriendin van ons pas heeft gekregen. Ik weet  niet wat 3 andere mensen in ons gebouw in gebruik hebben, hoor niets over dat ze problemen hebben. Misschien geen V12. Dus als je wilt mag je dit voor me regelen.


het laatste wat ik momenteel aan het uitproberen ben is, de DECT telefoon uit de buurt van de V12 zetten, maar dat zou geen complete herstart mogen veroorzaken, hooguit de WIFI beinvloeden.

Vandaag gaat het nog goed, maar die dagen zijn er al meer geweest, blijft een raar geval.