Skip to main content

Hallo 

Tot voor kort nooit problemen gehad met Wifi , na update oktober ineens overals minder bereik , er is in huis niets veranderd ; nu opeens sommige websites bijna niet te bereiken TV beeld staat stil met mededeling STB-NMC-400 en gaat dan weer verder , na een update hoop je op verbetering niet verslechtering (heb alle stappen die KPN aanraad al doorlopen dus daar ligt het niet aan)

Hallo @Berkel116 het kan zijn dat de wifi een ander kanaal heeft gekozen na de update.

Dan kan het zijn dat er allerlei dingen zijn verbeterd na de update, maar met een niet-optimaal wifi-kanaal heeft dat dan natuurlijk weinig zin.

Je kan in de router zelf kiezen voor een goed kanaal (moet je proefondervindelijk achter komen), of je herstart af en toe de router totdat er een goed wifi-kanaal is. Hij kiest het kanaal op basis van eigen goeddunken (lees: interferentie van de buren).

Hi @Berkel116, wat jammer dat je wifi ineens slechter is geworden 😕

Je geeft aan dat je alle stappen al hebt doorlopen, maar daar wordt mij niet direct duidelijk door wat je allemaal al wel of niet gedaan hebt, aangezien er nogal wat stappen zijn die benoemd kunnen worden. Heb je bijvoorbeeld de tips van XS4-Arjan al opgevolgd en zo ja, is het daar weer beter van geworden? En heb je jouw modem ook al gereset, zodat de software opnieuw ingeladen wordt? 

Heb gisteren samen met KPN veel zaken aangepast ,zoals wifinaam veranderd andere kanalen gekozen maar vooralsnog is het nog niet zoals het in september voor de update was

Ah, dan heb je al aardig je best gedaan inderdaad @Berkel116, jammer dat het ondanks dat nog steeds niet optimaal is. Ik lees nog niet terug dat je ook een reset uitgevoerd hebt, zou je dat nog willen doen? Dan wordt de software helemaal opnieuw ingeladen en dat is absoluut het proberen waard! Hoe je je modem reset, lees je hier: modem resetten

Kan het zijn dat we dat gisteren ook gedaan hebben of kan dat niet door KPN op afstand gedaan worden? 

Mijn excuus voor de late reactie @Berkel116, jouw reactie is ergens tussen wal en schip geraakt dus ik zie 'm nu pas!

Dat zou heel goed kunnen, het is inderdaad ook mogelijk om modems op afstand te resetten. Als dat al gedaan is en ook geen verschil maakt, dan zullen we dus toch even verder moeten kijken. Wat voor apparatuur heb je op het moment allemaal aangesloten op het KPN modem? En op welke manier? Maak je bijvoorbeeld ook gebruik van een switch of extra router?

Reageer