Skip to main content

Ik heb mijn oude Wii gevonden en deze aangesloten. Ik wil ook gebruikmaken van het internet, maar helaas lukt dat niet. Dagenlang heb ik allerlei websites bezocht om te achterhalen hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb begrepen dat je een 2.4 GHz band nodig hebt in plaats van de standaard 5 GHz. Nu weet ik dat mijn internet dual band is (als ik het goed heb), wat betekent dat zowel 2.4 GHz als 5 GHz zou moeten werken. Verder heb ik gelezen dat het protocol 802.11g/b moet zijn. Wanneer ik inlog op mijn modem en naar de WiFi-configuratie ga, zie ik dat de 2.4 GHz band mooi is ingesteld op g/b.

In mijn huis staan 5 SuperWifi-punten die volgens de app allemaal 5 GHz hebben. Mijn Wii staat naast zo'n WiFi-punt. Zou dit het probleem kunnen zijn? Dat de modem goed is ingesteld, maar de punten niet?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen  @LPSperwer ?

 


Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen  @LPSperwer ?

 

De Experia Box V10.


Bij de V10 is c.q. hoort de wifi uit te zijn bij gebruik van wifi punten van KPN @LPSperwer . Bij de wifi punten kun je via 'extra wifi' de 2.4 band activeren voor de Wii

 


Bij de V10 is c.q. hoort de wifi uit te zijn bij gebruik van wifi punten van KPN @LPSperwer . Bij de wifi punten kun je via 'extra wifi' de 2.4 band activeren voor de Wii

 

Ik heb gisteren een Extra WiFi kanaal aangemaakt, maar helaas stopte mijn WiFi er mee en moest ik de boel resetten. Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd en was het enorm sloom.


Heb je de wifi punten wel bekabeld aan het modem hangen @LPSperwer ?


Hi @LPSperwer, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Voor de duidelijkheid: je hebt op deze manier de Extra WiFi aangemaakt op de V10? 

Heb je de wifi punten wel bekabeld aan het modem hangen @LPSperwer ?

Ook dit is belangrijk om het zo stabiel mogelijk te laten werken. 


Hi @LPSperwer, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Voor de duidelijkheid: je hebt op deze manier de Extra WiFi aangemaakt op de V10? 

Heb je de wifi punten wel bekabeld aan het modem hangen @LPSperwer ?

Ook dit is belangrijk om het zo stabiel mogelijk te laten werken. 

Hallo @Alex van KPN op de V10 kun je (nog) geen ‘extra wifi’ aanmaken bij mijn weten met firmware versie ...T04.0


Hi @LPSperwer, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Voor de duidelijkheid: je hebt op deze manier de Extra WiFi aangemaakt op de V10? 

Heb je de wifi punten wel bekabeld aan het modem hangen @LPSperwer ?

Ook dit is belangrijk om het zo stabiel mogelijk te laten werken. 


Hallo! Ik heb inderdaad op die manier de Extra WiFi aangemaakt. Ook is een WiFi punt direct aangesloten op de modem.


Ik ben ook even op onderzoek geweest, zou je de 2,4GHz alleen op g willen zetten? 

 


Ik ben ook even op onderzoek geweest, zou je de 2,4GHz alleen op g willen zetten? 

 


Ik heb deze op Mixed b/g/n gezet, want ik heb gelezen dat dit nodig is voor de Wii. Echter geen geluk omdat ik denk dat de Wifi-punten uitsluitend op 5GHz zijn ingesteld.


Het lukt dus niet om dat alleen op G te zetten? Dit gaat overigens alleen om de 2,4 Ghz. 


Hi @LPSperwer, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Voor de duidelijkheid: je hebt op deze manier de Extra WiFi aangemaakt op de V10? 

Heb je de wifi punten wel bekabeld aan het modem hangen @LPSperwer ?

Ook dit is belangrijk om het zo stabiel mogelijk te laten werken. 

Hallo @Alex van KPN op de V10 kun je (nog) geen ‘extra wifi’ aanmaken bij mijn weten met firmware versie ...T04.0

Ik heb hier nog geen reactie op gehad @Alex van KPN 


Hi @LPSperwer, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Voor de duidelijkheid: je hebt op deze manier de Extra WiFi aangemaakt op de V10? 

Heb je de wifi punten wel bekabeld aan het modem hangen @LPSperwer ?

Ook dit is belangrijk om het zo stabiel mogelijk te laten werken. 

Hallo @Alex van KPN op de V10 kun je (nog) geen ‘extra wifi’ aanmaken bij mijn weten met firmware versie ...T04.0

Ik heb hier nog geen reactie op gehad @Alex van KPN 

Klopt, dit gaat om de SuperWiFi in combinatie van met de V10.Â