Skip to main content

Hallo,

Ik heb afgelopen week twee SuperWifi 2 punten geinstalleerd, naast de Box 12.

Helaas krijg ik nu opeens de verbonden clients niet meer te zien in de modeminstellingen. Als ik op ‘Thuisnetwerk’ klik, dan blijft ie draaien dat ie aan het laden is, maar de lijst komt er niet te staan.

Dit is vervelend, want ik wil graag een aantal apparaten toe kunnen voegen aan mijn home automation systeem, maar dan moet ik wel weten wat hun IP adres is.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hi @Bastiaan82! Ik kijk met je mee. 

Wat als je inlogt op de webinterface van de SuperWifi? Staan de verbonden clients daar dan wel tussen? 
Mocht het inloggen lastig gaan dan plak ik hier ook alvast een tip: 

Bij gebruik van de KPN Thuis app is inloggen nog makkelijker, omdat het masterapparaat automatisch gevonden wordt en het wachtwoord van de sticker gescand kan worden met de camera van de smartphone. Ook in de Thuis app moet je, na de eerste keer inloggen, het wachtwoord aanpassen. Dit is vanaf dat moment het beheerderswachtwoord voor de SuperWifi, en niet meer wat er op de sticker staat. 


Hallo,

Ik heb afgelopen week twee SuperWifi 2 punten geinstalleerd, naast de Box 12.

Helaas krijg ik nu opeens de verbonden clients niet meer te zien in de modeminstellingen. Als ik op ‘Thuisnetwerk’ klik, dan blijft ie draaien dat ie aan het laden is, maar de lijst komt er niet te staan.

Dit is vervelend, want ik wil graag een aantal apparaten toe kunnen voegen aan mijn home automation systeem, maar dan moet ik wel weten wat hun IP adres is.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hi @Bastiaan82! Ik kijk met je mee. 

Wat als je inlogt op de webinterface van de SuperWifi? Staan de verbonden clients daar dan wel tussen? 
Mocht het inloggen lastig gaan dan plak ik hier ook alvast een tip: 

Bij gebruik van de KPN Thuis app is inloggen nog makkelijker, omdat het masterapparaat automatisch gevonden wordt en het wachtwoord van de sticker gescand kan worden met de camera van de smartphone. Ook in de Thuis app moet je, na de eerste keer inloggen, het wachtwoord aanpassen. Dit is vanaf dat moment het beheerderswachtwoord voor de SuperWifi, en niet meer wat er op de sticker staat. 

Dit is een bekend probleem, Topology en verbonden apparaten bug in de laatste software van de  V12 & V14. Helaas nog steeds geen update die dit oplost.
 

 


Dit is een bekend probleem, Topology en verbonden apparaten bug in de laatste software van de  V12 & V14. Helaas nog steeds geen update die dit oplost.
 

 

Hoe kan dit nu als antwoord worden aangemerkt? Ik heb dat niet gedaan, en het is ook geen oplossing voor mijn probleem.

Helaas werkt de suggestie van @Sanne van KPN om in te loggen op de SuperWifi punten niet: beide adressen die in het artikel staan werken niet. En omdat ik de lijst met clienten niet kan zien op het modem kom ik er ook niet achter wat nu wel het juiste adres is om in te loggen op de SuperWifi.

De Thuis app van KPN werkt niet meer, ik wordt doorverwezen naar de MijnKPN app, waar ik “alle functies terug vindt die ik gewend ben”. Helaas klopt dat niet. Ik kan in de MijnKPN app niet veel zien van de instellingen: ik zie niet eens dat ik SuperWifi punten heb aangesloten.

Iemand nog goede tips?

 


Welke firmware heeft u op de KPN Box?

U heeft dus zwarte SuperWiFi's?

U zou de ip adressen kunnen achterhalen met de fing app op de smartfoon. 

Geen echte oplossing... maar misschien kunt u er mee verder.


Welke firmware heeft u op de KPN Box?

U heeft dus zwarte SuperWiFi's?

U zou de ip adressen kunnen achterhalen met de fing app op de smartfoon. 

Geen echte oplossing... maar misschien kunt u er mee verder.

 

Op dit moment firmware 23.04.38. Hij zegt dat er nieuwe firmware beschikbaar is, maar als ik een update probeer te doen dan gebeurt er niets helaas.

Ja, ik heb twee zwarte SuperWifi’s.

Ik heb de Fing app geinstalleerd en was in staat te achterhalen wat de ip adressen van de SW’s was. Die waren inderdaad anders dan de standaard adressen. Nog niet gelukt om in te loggen maar dat probeer ik morgen even.

Ook heb ik met behulp van de Fing app mijn home automation kunnen instellen. Ik hoop nu alleen dat de adressen niet veranderen, omdat ik dan weer opnieuw kan beginnen. Ik heb de adressen dus niet vast kunnen zetten in de Box 12 instellingen nu.

Dank zover!


Ok. Ziet de inlogpagina van de SuperWiFi's er ongeveer hetzelfde uit als die van de KPN Box? 

Als de inlogpagina van de SuperWiFi's er heel anders uit ziet, dan draaien die misschien nog op oude firmware.