Skip to main content
Antwoord

Verbouwing garage naar werkplek: tips voor aanleg internet gezocht

• July 21, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Beste,
Wij hebben Internet en TV abonnement bij jullie en ik heb een vraag over het internet.
Binnenkort gaan wij onze garage verbouwen tot een werkplek. Het is dan belangrijk dat we daar goed internet hebben. Op dit moment hebben we geen wifi bereik in de garage.
Wat voor een mogelijkheden hebben jullie voor een goed internet?
Ik hoor het graag,
Robert Kool

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Vreeburg Kool, slim om voor de verbouwing alvast informatie in te winnen. Dan kan je het zo goed mogelijk aanleggen en niet achteraf nog iets aan te hoeven passen. 

Ik sluit me aan bij wat Marlon en Peter zeggen, het beste is om een netwerk (UTP) kabel naar de garage aan te leggen. Daar kan je vervolgens apparaten op aansluiten, bijvoorbeeld een SuperWifi punt om daar ook goede Wifi te hebben. Ik weet niet wat je verder aan apparatuur hebt in de garage die verbonden kan worden met internet, als dat bijvoorbeeld ook apparaten zijn die met een kabel aangesloten kunnen worden, kan dat via deze weg ook het makkelijkste. Als je een SuperWifi2 hebt kan je daar een tweede apparaat op aansluiten, en als je meer bekabelde apparaten hebt zou je daar ook een netwerkswitch op kunnen aansluiten.

3 reacties

• July 21, 2025

Gewoon een utp kabel naar de garage leggen. Dat is het beste. Elke andere oplossing is prut. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2025

In de garage dan voor ook wifi bijvoorbeeld een kpn SuperWifi aansluiten. Maar er zal toch echt eerst een internet-kabel vanaf je modem naar de garage moeten omdat er nu ook geen wifi bereik is. Dan kun je daar niks. Een extra SuperWifi zó plaatsen doet dan ook niks. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Hoi ​@Vreeburg Kool, slim om voor de verbouwing alvast informatie in te winnen. Dan kan je het zo goed mogelijk aanleggen en niet achteraf nog iets aan te hoeven passen. 

Ik sluit me aan bij wat Marlon en Peter zeggen, het beste is om een netwerk (UTP) kabel naar de garage aan te leggen. Daar kan je vervolgens apparaten op aansluiten, bijvoorbeeld een SuperWifi punt om daar ook goede Wifi te hebben. Ik weet niet wat je verder aan apparatuur hebt in de garage die verbonden kan worden met internet, als dat bijvoorbeeld ook apparaten zijn die met een kabel aangesloten kunnen worden, kan dat via deze weg ook het makkelijkste. Als je een SuperWifi2 hebt kan je daar een tweede apparaat op aansluiten, en als je meer bekabelde apparaten hebt zou je daar ook een netwerkswitch op kunnen aansluiten.