Skip to main content

Kunnen jullie aub nogmaals naar mijn WiFi kijken. Volgens mij is er een rollback gedaan maar sinds kort heb ik wederom wegvallende verbindingen. Meerdere keren per dag. En zojuist tijdens TV kijken krijgen we regelmatig de melding netwerkkabel niet aangesloten,  uiteraard is het wel aangesloten. Duurt elke keer ongeveer 15 seconden. De laatste keer kregen we de melding foutcode 303.

Kan aub nogmaals naar gekeken worden. 

Alvast bedankt 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi @OscarM, je hebt eerder de rollback gehad inderdaad maar inmiddels ben je overgezet naar de nieuwere versie van de firmware. Er lijkt iets anders bij jou te spelen, je krijgt nu ook een foutmelding op de tv dus. Wat gebeurt er met de lampjes op de Experia Box als de verbinding wegvalt? Veranderen die van kleur, gaat er iets uit of gebeurt er iets anders? En hoe is de netwerkkabel aangesloten, is dat direct of gaat dat via bijvoorbeeld een switch?


Hi Jasper,

Ik had niet aangedacht om naar de lampjes te kijken. Zal ik doen wanneer het weer gebeurt. 

Ik gebruik geen switch. Alles is aangesloten door de monteur. Van de glasvezel kastje naar de modem en daarvandaan naar de tv kastje.

Inmiddels gebeld met de 0800 nummer. Glasvezel kastje voor 2 min van de stroom af en de modem hard reset. Ik moest even aankijken. Indien toch weer gebeurt moest ik terug bellen.


Dat laatste is ook mijn idee inderdaad. Ik hoop in de eerste plaats natuurlijk dat het nu niet meer wegvalt! Het makkelijkste is om te bellen met ons nummer op het moment dat de verbinding is weggevallen. Dan kan de collega op dat moment met je meekijken naar de weggevallen verbinding. Als het signaal weer terug is kan het lastiger zijn om te zien wat er precies aan de hand was.

 


Hi Jasper, 

Zojuist wederom tv uitgevallen (22:05). Middelste lampje van de modem werd rood. Foutcode op tv. Na 5 seconden werd het groen. Daarna de linkse groen en daarna de rechter groen. Toen deed de tv er weer. 


Het middelste lampje op de Box 12 is het powerlampje, die hoort tijdens het gebruik niet rood te worden. Tijdens een update zal die blauw branden, maar rood hoort niet. Is er een ander stopcontact waar je de Box op kunt aansluiten, om te kijken of het dan ook blijft of dat het dan beter wordt?