Skip to main content

Ik ben teleurgesteld in de recente ervaringen met KPN Netwerk in verband met de verhuizing van mijn glasvezelverbinding.

 

12-01-2024 Heb ik telefonisch een glasvezelverbinding verhuizing aangevraagd.

16-02-2023 ontving ik een e-mail met de mededeling "Hoera, je bent aangesloten." Helaas brande het glasvezel lampje niet, wat duidelijk aangeeft dat de verbinding niet actief was. Dus thuis werken zat er niet echt in.

17-02-2024 meteen contact opgenomen met KPN en een monteursafspraak ingepland.
in de avond zag ik glasvezelmonteurs bezig in de straat, zij hebben de glasvezel kabel met een laser gecontroleerd en vertelden mij dat de patchkast aan de straatkant niet is aangesloten. En het schandalig vonden het niet in orde was ze konden niks voor mij doen omdat het avond was.


19-02-2024 Helaas de KPN monteur is niet komen opdagen, zelfs geen belletje gehad ondanks de bevestigde afspraak tussen 13:00 en 17:00 uur. KPN gebeld, de telefonist heeft geprobeerd een bericht te sturen naar de monteur maar geen gehoor verder moet ik afwachten was het antwoord. Ook hier heb ik een vrije dag voor opgenomen.

22-02-2024 KPN monteur bij de buren aanwezig deze aangesproken of hij mij ook kon mee pakken. Antwoord was NEE geen opdracht voor! Dus weer gebeld, weer alles uitgelegd. Telefonist kon niet veel doen omdat er een ticket open stond. Mevrouw zou wel terug bellen zei ze om de situatie bij te houden.

23-02-2024 Niks vernomen in de avond maar zelf gebeld, kort verhaal ik moet maar wachten op een bericht.

25-02-2024 kon een behulpzame medewerkster een nieuwe (magisch) een monteursafspraak regelen, maar tot mijn verbazing werd mij verteld dat dit €75,- zou kosten, terwijl het probleem duidelijk aan de zijde van KPN ligt. Haar duidelijk gemeld dat ik deze kosten niet accepteer.

 

Door de niet-werkende glasvezelverbinding hebben mijn vrouw en ik extra kosten moeten maken, van totaal €43,- buiten onze bundel, om aan mijn internetbehoeften te voldoen.
Hoewel mij telefonisch een compensatie van €15,- is toegezegd op de eerste aanvullende factuur, beschouw ik dit bedrag als ontoereikend gezien de aanhoudende problemen, extra kosten en ongemakken die ik heb ervaren.

 

Ik verzoek u vriendelijk om mijn situatie opnieuw te bekijken en een passendere compensatie te overwegen, rekening houdend met de extra kosten, de vrije dagen die ik heb moeten opnemen en de ongemakken die zijn ontstaan door de vertraagde levering  slechte service en gebrekkige communicatie rondom de monteur afspraak.

 

Graag ontvang een reactie op mijn klacht en een voorstel voor een passende compensatie. 

Ik hoop op een snelle en bevredigende oplossing.

Dag @Uxie  op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  U kunt beter via het online formulier of brief een klacht indienen.  Hier meer info.


Maar werkt de verbinding inmiddels wel? KPN zal nooit tot vergoeding van kosten overgaan tot een storing is opgelost. 
Niet helemaal gerelateerd aan je topic maar wat bizar dat KPN een verhuizing in 4 dagen kan verwerken. Nu ging het technisch helaas mis maar dat is wel knap. Dacht zelf dat je dat altijd een maand van te voren moest doen.


De verbinding werkt inmiddels. Ik had binnen 1 dag zelfs pakket met glasvezel kastje binnen gekregen die je zelf erop mag schuiven. Na dit 2 weken elende en duizend maal bellen opgelost. Uit zichzelf komen ze nergens mee.


Beste @Uxie, welkom! Jammer om te lezen dat het een poosje heeft geduurd voordat je verbinding werkte! Als er 15 euro is toegezegd, dan moeten we dit zeker vergoeden. We vergoeden geen kosten die voor mobiel zijn gemaakt of tijd die je hebt moeten wachten. Hoewel ik natuurlijk heel goed begrijp dat dit uitermate vervelend is. We vergoeden de abonnementskosten naar rato over de dagen dat je geen verbinding hebt gehad. Ik kijk graag met je mee of de 15 euro dat dekt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier laten weten dat je dat gedaan hebt. 


gedaan


Top. Ik zie dat de monteur de 19e zou komen en dat de storing de 30e opgelost is. Als ik je abonnement bereken, dan kom ik naar rato uit op zo'n 30 euro en dan is 15 inderdaad te weinig. Ik vergoed nog eens 15 euro, wat op de volgende factuur in mindering wordt gebracht.