Skip to main content

Hoi @LeeuwHans .  

Mis ik iets?  Ik heb het artikel even snel doorgelezen maar het gaat nog steeds door een fysiek medium toch?  Dat zal dan wel aangelegd moeten worden.  Maar misschien kijk ik ergens overheen. 


MIsschien is het lezen een beetje snel gegaan. Geen punt wat mij betreft.

De hogere snelheid wordt bereikt door de nu niet gebruikte banden in de huidige kabels te benutten; zie onderstaande tekst:

"Such bands traditionally haven't been required because the C- and L-bands could deliver the required capacity to meet consumer needs," said researcher Ian Phillips.

En daarvoor is nodig:

To stabilize the transmission through these additional bands, the team developed new types of optical amplifiers and optical gain equalizers, pieces of equipment that boost and adjust the beams of data-carrying light streams that travel through fiber optic cables. Because their technique uses already available – but currently unused – capacity in the cables, the researchers feel the solution could be an affordable and ecologically friendly way to open up more lanes on the information superhighway.

Je ontkomt niet aan nieuwe modems en dergelijke maar de straat gaat niet open.

Mischien is het mogelijk om een eerste proef te doen door een paar knooppunten met elkaar te verbinden m.b.t het bovenstaande.

Meer info vind u op ondergenoemd adres.

The work has been detailed in a paper published in Optics Letters, and presented at the European Conference on Optical Communication (ECOC).

Ik hoor graag of dit voor KPN mogelijk is? EN ik hoor graag iets van een test.

Hans van der Leeuw


Dit is al lang een passeert station. In een groot gedeelte van Nederland ligt al glasvezel. Er word word vol op aangelegd en heel veel in de planning. KPN gaat nu echt niets meer verder ontwikkelen op koper. Dat kunt u echt vergeten. Daar heeft KPN geen enkele interesse meer in.

Misschien kunt u Ziggo lastig vallen hiermee...


Het is wel handig om het hele artikel te lezen. Het gaat niet over koper maar beschikbare bandbreete in glasvezel die nu in de straat ligt.

 

Mvrg, Hans


Het is wel handig om het hele artikel te lezen. Het gaat niet over koper maar beschikbare bandbreete in glasvezel die nu in de straat ligt.

 

Mvrg, Hans

En voor glasvezel moet de straat gewoon open. Dus wat is uw punt?


Lees het hele artikel:

 

https://newatlas.com/technology/faster-than-broadband-fiber-optic/

 

En kom dan terug.


Nee, dat ga ik niet doen. U vertelt het zelf maar.


@LeeuwHans Verhogen snelheid zonder nieuwe glasvezels kan al langer, of met ander golflengte of met andere equipment

B.V. met 25G-, 50G- of 100G-PON in plaats van XGS-PON is de snelheid tot factor 10 hoger dan de huidige techniek.

Nokia and nbn show world’s first 10G, 25G, 50G and 100G speeds over live fiber broadband network

  • For example, nbn was able to show a combination of 10G, 25G and 50G, as well as 10G, 25G and 100G on the same fiber. This trial shows how operators can easily enhance 10G PON to symmetrical 25G PON and eventually evolve to 50G PON or 100G using the same passive and active fiber components.
  • Zo was nbn bijvoorbeeld in staat om een combinatie van 10G, 25G en 50G te laten zien, evenals 10G, 25G en 100G op dezelfde vezel. Deze proef laat zien hoe operators eenvoudig 10G PON kunnen uitbreiden naar symmetrische 25G PON en uiteindelijk kunnen evolueren naar 50G PON of 100G met gebruik van dezelfde passieve en actieve vezelcomponenten.

Die hogere snelheden komen mogelijk vanzelf in de toekomst over de glasvezel (met aanpassing van de randapparatuur).

 

Ik kan me nog een Nokia-presentatie van (ruim 30) jaren geleden herinneren waarin ze aangaven hoe snel mobiel wel niet zou kunnen worden, terwijl we toen net aan het begin van de introductie van 2G stonden. …..


@LeeuwHans als je het over verhoging van snelheden hebt en niet over straten opnieuw open (ook ik lees niet zo'n lang artikel als je zelf geen context wil geven): 

Twee jaar geleden realiseerde we al 20Gb verbinding.

 

Dat KPN iets niet aanbiedt betekend niet dat we het niet kunnen of niet weten dat het bestaat. Soms is het marketingtechnisch niet handig, niet rendabel of heeft het praktisch nog geen nut. Persoonlijk vindt ik 4Gb al vrij onzin hoog en sinds we het aanbieden ben ik 2x een use-case tegen gekomen en de rest van de klanten met deze snelheid had het niet nodig in mijn ogen.


Reageer