Skip to main content

Geachte,

 

Ik ben verhuist en heb een verhuizing doorgegeven. Nou blijkt dat hier geen  glasvezel kastje is. En ik geen internet heb.

Hoe wordt dit opgelost? 

 

Mvg Ed verhaar 

Het zou kunnen zijn dat op jouw nieuwe adres (nog) geen glasvezel van KPN ligt, maar nog de gewone xDSL (koper) aansluiting, dat moet ook gewoon werken. @Glasvezel annabijnsstraat  als de lijn actief gemeld is.

Plaats eens een foto van de door jou gevonden aansluiting in de meterkast of de huiskamer.

 


Is er wel een telefoonaansluiting? Heeft u al een monteur laten komen? Wat zegt http://netwerk.kpn.com over uw adres?


Nee er geen  telefoonaansluiting. 

Er ligt glasvezel wel in de straat.

Er is ook nooit internet op dit adres aangevraagd gehoord van de vorige bewoner.

 

 


En heeft u al op netwerk.kpn.com gekeken? 

Als KPN glasvezel aanlegt, dan krijgt gewoon iedereen dat, dat hoeft niet aangevraagd te worden. Wellicht hebben de vorige bewoners het geweigerd. Dat kan. Als u het dan alsnog wilt, dan bestaat de kans dat u moet betalen. 


Ieder huis heeft een telefoonaansluiting in de meterkast of elders, vandaar de vraag om een foto @Glasvezel annabijnsstraat 


Ieder huis heeft een telefoonaansluiting in de meterkast of elders, vandaar de vraag om een foto @Glasvezel annabijnsstraat 

Nee hoor das lang niet altijd zo


Ieder huis heeft een telefoonaansluiting in de meterkast of elders, vandaar de vraag om een foto @Glasvezel annabijnsstraat 

Nee hoor. Als je in de vorige eeuw geen telefoon nodig had kreeg je geen aansluiting naar binnen.

Dus die woningen zullen ook nooit automatisch worden meegenomen met de uitrol van glasvezel want die staan niet geregistreerd.

 

Deze verhuizing had meteen al een niet mogelijk melding moeten opleveren in de KPN systemen.


Ieder huis heeft een telefoonaansluiting in de meterkast of elders, vandaar de vraag om een foto @Glasvezel annabijnsstraat 

Nee hoor. Als je in de vorige eeuw geen telefoon nodig had kreeg je geen aansluiting naar binnen.

 

Klopt niet wat je schrijft. Toen ik mijn 1e huis in 1982 kocht zat er grewoon een telefoonaansluiting en een coax voor radio / tv in de kamer.

 


Ieder huis heeft een telefoonaansluiting in de meterkast of elders, vandaar de vraag om een foto @Glasvezel annabijnsstraat 

Nee hoor. Als je in de vorige eeuw geen telefoon nodig had kreeg je geen aansluiting naar binnen.

 

Klopt niet wat je schrijft. Toen ik mijn 1e huis in 1982 kocht zat er grewoon een telefoonaansluiting en een coax voor radio / tv in de kamer.

 

Dan heeft een eerdere bewoner dit toegestaan. Ik heb het over veel langer geleden het was toen net als nu met glasvezel wou je dit niet dan kwam de lijn niet naar binnen. Verder ook in nieuwbouw is vanaf een bepaald jaar standaard geen isra meer. 

De stelling dat elke woning wel een telefoon aansluiting heeft klopt gewoon niet.


Er was geen eerdere bewoner, huis was nieuwbouw


Nu nog graag een reactie van @Glasvezel annabijnsstraat , dan kunnen we verder.

 


@Glasvezel annabijnsstraat Hi Ed, ik lees dat je verhuisd bent en je hebt jouw KPN aansluiting dus met jouw mee verhuist, klopt dat? Als er helemaal geen KPN aansluiting op jouw nieuwe adres was geweest, dan had je daarover van ons gehoord nadat je de verhuizing doorgegeven was. Onze systemen checken namelijk of er wel een aansluiting is. Oftewel, aansluiten zou via een koperaansluiting moeten lukken, als blijkt dat er (nog) geen glasvezel op je nieuwe adres is.

De aansluiting via koper is in veel gevallen een blauwe kabel die in de meterkast binnen komt. Maar dat kan ook de woonkamer zijn, dus dat kan even zoeken zijn. Heb je intussen iets gevonden? En heb je ook gecontroleerd wat de status volgens de pagina van Netwerk is, zoals Nick tipte?

Is er wel een telefoonaansluiting? Heeft u al een monteur laten komen? Wat zegt http://netwerk.kpn.com over uw adres?

 

Voor de snelste hulp kan je bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Als je er echt niet uit komt, kan dan ook een afspraak met een installatiemonteur ingepland worden.


Reageer