Skip to main content

Goedemorgen heer Jorg Kramer,

 

Ik heb een verhuizing ingediend binnen Heemskerk.

Ben al 28 jaar klant, vorig jaar ook verhuisd toen bestond het abonnement niet meer wat we hadden en was ik al niet blij met KPN omdat we moesten switchen wat ook inhield dat we een jaar-contract moesten afsluiten.

Nu gaan we verhuizen naar een nieuwbouw appartement en wat schets mijn verbazing KPN legt geen standaard invoerkabels meer aan.

 

Van een collega van u (Nathalia **)  via de mail een antwoord gekregen dat dat niet mogelijk is en dat we maar een offerte moeten opvragen bij Volker-Wessels.(zie bijlage) en even later een mail erover heen dat KPN ons houdt als wij toch opzeggen aan het jaarcontract.

Paar dagen later nogmaals een verhuisbericht ingediend en wat schets onze verbazing het is opeens wel mogelijk zonder kosten een kabel aan te leggen.

Echter heeft mijn buurman een schrijven van KPN gehad dat de kabel langer is dan 25 meter en het dus niet mogelijk was.

U begrijpt dat mijn vertrouwen in KPN volledig is weggevallen en zeggen hierbij nogmaals het abonnement op per 29 juli en ga er vanuit dat KPN zo coulant is ons niet aan het jaar contract te houden omdat ze in onze ogen contractbreuk plegen aangezien ze niet kunnen leveren.

 

Ook is het niet klantvriendelijk dat iedereen die ik telefonisch heb gesproken bij KPN zich verschuild achter:  dat is niet mijn afdeling, nee daar kan ik niet in kijken,  nee doorverbinden kan niet, nee mailen kan ook niet, u moet gewoon weer bellen met 0800-0402

 

Admin: naam collega verwijderd i.v.m. privacy

Hallo Marcel, welkom op het forum. Jammer te horen dat je verhuizing niet soepel verloopt. Je geeft aan dat je naar een nieuwbouwappartement gaat. Bij nieuwbouw wordt over het algemeen gewoon telecom infrastructuur aangelegd tijdens de bouw. Het kan dan alleen zijn dat de afmelding daarvan laat bij ons binnenkomt. Waarbij het dan kan gebeuren dat je een aanvraag doet en ons systeem dan denkt dat er nog niets is. Waardoor je wordt doorverwezen naar mijnaansluiting.nl. Gebaseerd op je verhaal is de afmelding van de kabel later wel binnengekomen. Waardoor ons systeem is aangepast. In de meeste gevallen is dit dan ook een aansluiting die gewoon tot in huis aanwezig is. Na deze systeemaanpassing kan je dan wel een verhuizing indienen. 

 

Hoe het met de rest zit kan ik op dit moment niet direct aangeven. Daarvoor heb ik eerst meer gegevens nodig. Ik wil je dan ook vragen om je forumprofiel in te vullen. Reageer hier als je dit gedaan hebt. Ik hoop dat je me de kans wilt geven om dit op te helderen.

 

Mocht je wel beslist willen opzeggen, dat kan niet via het forum. Neem hiervoor contact op via 0800-0402. Maar als je inderdaad nog onder contract bent, dan kan het zijn dat je daar aan gehouden wordt en er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Dat is aan de afdeling opzeggingen.


Dag Erik,

Ik had Jorg Kramer ook een mail gestuurd, hij heeft hem doorgezet naar John *** die heeft met mij contact opgenomen. Maar KPN is zeer star en niet begripvol. Ik heb zelf 13 jaar bij  KPN aanlegkabelnetten gewerkt en altijd met KANVAS gewerkt. En wat ik nu te horen krijg slaat kant nog wal. De overige woningen staan er al ca.10 jaar, ons appartement is er midden in gezet. Toen had KPN nog aansluitplicht en zijn de woningen dus aangesloten zodat de aftakkabel recht voor ons gebouw langsloopt.

U kunt zich voorstellen dat als ik 3 verschillende opties op papier of per mail van KPN medewerkers krijg dat ik mij afvraag of men weet waar men mee bezig is. Geef gewoon toe dat blijkbaar niet de juiste mensen op de juiste plaats zitten. Ik ben klaar met KPN ben inmiddels overgestapt naar Ziggo.

Het blijft zeer kinderachtig dat KPN zich zo bot op blijft stellen dat ze mij houden aan mijn jaar contract terwijl ik tot 2 x op papier heb gekregen dat ze niet kunnen leveren en dus contractbreuk plegen.

Maar ja de gewone man tegen een groot bedrijf ik weet wel wie aan het kortse eind trekt.

Ik stel geen prijs op verder contact.

 

Admin: naam collega verborgen i.v.m. privacy