Skip to main content
Antwoord

Verhuizen naar nieuwbouw met managed wifi, hoe voorkom ik dubbel betalen voor internet?

• September 3, 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb al jaren goede ervaringen bij KPN en ga over enige tijd verhuizen naar een nieuwbouw huurwoning. Ik zat eraan te denken dan wederom een abonnement af te sluiten (ik heb nu o.a. de basiszenders, ziggo sport, netflix) De woningen worden nog gebouwd, dus ik kan alleen online informatie op de website bekijken. Daar zag ik onder andere dat de woningen worden opgeleverd met managed wifi: Dit betekent dat er centraal wifi wordt aangeboden in alle woningen én algemene ruimtes. Ik hoef dus zelf geen apart wifi-abonnement af te sluiten. Deze voorziening is onderdeel van het afwerkingsniveau van de woning (en zit waarschijnlijk in de servicekosten verwerkt).

Hieruit maak ik op dat ik geen apart internet abonnement nodig heb. Ik zag echter dat als ik een tv abonnement wil afsluiten hier standaard ook internet bij zit, tenzij het digitenne is (maar dit heeft beperktere opties qua kanalen). Ik vroeg me af of andere mensen met deze situatie te maken hebben gehad en wat mijn opties zijn zodat ik niet dubbel hoef te betalen voor internet. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hoi ​@Prof_K, welkom bij ons allereerst!

Een goede en interessante vraag. Fijn om te zien dat de andere users jou al op weg hebben geholpen. 

Is dat een voltallig netwerk dat je krijgt en met genoeg snelheid? Hou er ook rekening mee dat apparaten in je huis hoogstwaarschijnlijk elkaar in het netwerk niet zullen zien, dat betekent dat casten naar een televisie en verbinding maken met smartlampen niet mogelijk is. Het is dus belangrijk om dit eerst goed na te vragen bij de verhuurder. 

Laat het ons hier weten, dan denken we graag mee. 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Zonder internet kun je geen KPN tv ontvanger gebruiken en je hebt een KPN box 12 nodig om de alle tv kanalen die je wilt te bekijken. Dus de keuze is of digitenne of internet of streamen via je mobiel of laptop of tablet met de KPN TV  app naar je TV

• September 3, 2025

Dat "managed wifi" is waarschijnlijk alleen bedoel voor in de gangen en centrale ruimtes. En eventueel in de parkeergarage indien van toepassing. Ik vermoed dat het niet de bedoeling is dat je je hele huishouden daar op laat draaien. Waarschijnlijk is het bereik in de woning beperkt en zal je misschien niet eens overal dekking hebben. Ik weet niet of je ook nog slimme apparaten gebruikt. Maar dan word het al helemaal een nachtmerrie denk ik.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Hoi ​@Prof_K, welkom bij ons allereerst!

Een goede en interessante vraag. Fijn om te zien dat de andere users jou al op weg hebben geholpen. 

Is dat een voltallig netwerk dat je krijgt en met genoeg snelheid? Hou er ook rekening mee dat apparaten in je huis hoogstwaarschijnlijk elkaar in het netwerk niet zullen zien, dat betekent dat casten naar een televisie en verbinding maken met smartlampen niet mogelijk is. Het is dus belangrijk om dit eerst goed na te vragen bij de verhuurder. 

Laat het ons hier weten, dan denken we graag mee.