Skip to main content

6 December was de verhuisdatum voor kpn glasvezel van oude naar nieuwe adres. 
Voor die datum, weten wij nu, had een pakket met de aansluitset (glasvezelkastje enTY-01 naar TK-01 adapter) opgestuurd moeten worden. Dat wisten wij niet, en hebben daar geen bericht van ontvangen.
De monteur is onverrichter zake weer vertrokken. Diezelfde dag zochten wij contact met de kalntenservice. Deze gaf aan dat het pakketje in het systeem was blijven hangen en er snel aankwam. Zaterdag belden wij weer en kregen dezelfde mededeling. Het pakketje werd opnieuw verzonden. Maandag belden wij weer, met onder aan de streep hetzelfde verhaal. Hetzefdfe geldt voor dinsdag. Nu gaf de medewerker aan dat de monteur echt snel contact zou opnemen en een kastje zou meenemen. Maar er belde niemand. Ondertussen krijgen wij af en toe een email van kpn dat we een nieuwe monteursafspraak moeten maken, maar als ik de link volg geeft de website of app aan dat het niet mogelijk is om een afspraak te maken. 

Ook lijkt er elke dag weer een nieuw probleem te ontstaan. Vandaag hebben wij wederom contact gezocht met de klantenservice, maar nu bleek zelfs dat de order als afgerond staat, en dat het logisch is dat alle andere orders naar de backoffice niet aankwamen. De medewerker gaf aan morgen teug te bellen om te zien of er schot in de zaak is. 

Inmiddels ben ik van mening dat er alleen nog schot in de zaak is als er vandaag nog een monteur op de stoep staat. KPN heeft m.i. ruimschoots de tijd gehad om hun eigen fout te herstellen.

Is dit probleem bij anderen bekend? Is er een ander telefoonnummer dat ik kan bellen? Ik loop bij de klantenservice tegen een muur aan, hoewel de medewerkers op die afdeling er verder ook niks aan kunnen doen natuurlijk!

6 December was de verhuisdatum voor kpn glasvezel van oude naar nieuwe adres. 
Voor die datum, weten wij nu, had een pakket met de aansluitset (glasvezelkastje enTY-01 naar TK-01 adapter) opgestuurd moeten worden. Dat wisten wij niet, en hebben daar geen bericht van ontvangen.
De monteur is onverrichter zake weer vertrokken. 

Ik snap niet dat die monteur dat niet gewoon in de bus had liggen...

Inmiddels is er nog geen verandering.  Sterker nog, de situatie is verergerd.

Na weer gebeld te hebben blijkt dat bij het openen van onze klantenkaart af en toe de klantenkaart van onze buurman van het oude adres wordt geopend.

Er is volgens kpn gisteren een pakket opgestuurd met een nieuw glasvezelkastje, maar is gekoppeld aan de naam van de buurman (maar wel ons nieuwe adres). Deze kan nu, en heeft nu dus ook de bezorgdatum aangepast in de toekomst.

Het is natuurlijk uit den boze dat een derde partij de macht heeft over het bezorgen van een pakket. KPN zegt dat het pakket niet opnieuw opgestuurd kan worden.

KPN kan geen oplossing bieden voor de volgende zelf veroorzaakte fouten:

• pakketje blijft hangen in systeem,
  • verhuizing ten onrechte afgesloten
  • onjuiste tickets doorsturen naar de backoffice.
  • pakketje opsturen naar de verkeerde persoon.

KPN moet met een passende oplossing komen, maar het wordt alleen maar erger, en de klantenservice kan niet helpen, en ik heb geen andere manier om KPN te bereiken!

Hoi ​@steef1983! Welkom op de KPN Community! Dan heb je al genoeg aan je hoofd met zo'n verhuizing en dan komt er dit ook nog bij. Zeker niet leuk. 

Ik begrijp dat nu alles vastloopt op de levering van een ombouwset voor je glasvezelkastje. Je zou zeggen dat het een kwestie is van opnieuw opsturen en je kunt weer verder, maar uit je berichten begrijp ik dat het niet zo makkelijk gaat. Ik moet bekennen dat ik net zoveel kan als de klantenservicemedewerkers en geen extra mogelijkheden heb. Ik weet dat je al heel vaak contact hebt gezocht met onze klantenservice en dat het contact niet altijd even vlekkeloos verloopt, maar de beste raad die ik je kan geven is om een terugbelafspraak te maken. Dan kunnen zij de juiste actie voor je uitzetten of een nieuwe monteur voor je inplannen. 

Hier op de Community zijn ook KPN monteurs actief, dus misschien dat ​@Ik_Combineer toevallig weet of een monteur standaard zo'n ombouwset voor XGSPON (TY-01 naar TK-01 Adapter) op de bus heeft liggen? 

Ik ga het nog mooier maken, ik heb er geen nieuwe post over gemaakt omdat de vorige keer toen ik over onze nieuwe Nokia ONT's posten totaaltv er direct een artikel over schreef met verschillende onjuistheden erin, alleen wij hebben inmiddels ook ONT's voor meer dan apleen de TK01. Dus een adapter is niet nodig, we hebben gewoon een TY01 XGSPON ONT.

@Arjan van KPN en ​@Ik_Combineer,

hartelijk bedankt voor de reacties. Helaas lukte het door persoonlijke omstandigheden niet om eerder te reageren. Inmiddels is, bijna 2 weken na de oorspronkelijke opleverdatum een monteur langs geweest om het juiste glasvezelkastje te installeren. Dit had zelfs toen nog aardig wat voeten in aarde aangezien het pakketje met het glasvezelkastje nog steeds niet de juiste was (en het pakketje dat later arriveerde dan de monteur overigens ook niet). Uiteindelijk heeft de monteur bij een collega in de buurt het juiste kastje kunnen ophalen, waar wij hem zeer dankbaar voor zijn(!) en hebben wij sinds 19 december internet op ons nieuwe adres.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Fijn om te horen dat alles is gelukt!

Reageer