Skip to main content

Bij het telefonisch afsluiten van mijn internet, vastbellen, mobiel en TV abonnement nu ongeveer 3 maanden geleden is mij verteld dat e.a. maandelijks opzegbaar is.

Bij een bezoek aan een KPN winkel bleek echter dat ik aan een 2 jarig kontrakt vast zit.

 

NB Ik was al eerder gedurende minstens 15 jaar KPN klant, en een 1 maand termijn was toen normaal, dus ging ik er vanuit dat e.a. nu hetzelfde zou zijn. Dit was mij dus ook niet vermeld door de KPN medewerker.

Ik voel me nu wel flink belazerd bij het afsluiten van dit nieuwe abbonnement.

Het is niet zo dat ik weg wil, ondanks dat glazvezel nog steeds niet mogelijk en aangekondigd is op m'n adres. ondanks de verkooppraatjes van de verkoper; "binnen kort”. -F

 

 

Ik vrees dat er wat spraakverwarring is geweest.

Er is altijd 1 maand opzegtermijn. Maar je kan pas opzeggen na de minimale contractperiode. In dit geval 2* jaar. Daarna loopt je abonnement gewoon door maar met een opzegtermijn van 1 maand. 

*Je kunt dus opzeggen vanaf het moment dat je contract 1 jaar en 11 maanden loopt. 

Een abonnement waar je direct al een maand opzegtermijn hebt is 3 € per maand duurder. Hoe lang je het ook laat lopen. 

Als je nog binnen de eerste 14 dagen zit kun je het nog geheel (!) annuleren. En dan bijvoorbeeld opnieuw nemen voor 1 jaar. Of dus de duurdere optie van (minimaal) 1 maand. Maar dan zit je dus wel zeker een ruime week zonder tijdens de wijziging. 


Probleem is daarme dat als KPN niet binnen afzienbare tijd zoals mondeling door de verkoper 'beloofd” was hier met glasvezel komt, ik nu niet kan opzeggen als er een andere aanbieder is. Glasvezel ligt hier al van T Mobile, aansluit kastje zit er nog. Een KPN monteur zelfs was hier voor de aansluitingen in hun opdracht. Ik blijf me belazerd voelen.


Een maandelijks opzegbaar abonnement is mogelijk. Maar zoals @PeterG schrijft is het duurder. En u zou geen welkomskorting of cadeau krijgen. 

NB Ik was al eerder gedurende minstens 15 jaar KPN klant, en een 1 maand termijn was toen normaal...

Na het eerste jaar is dat inderdaad normaal. Maar bij die 15 jaar zult u het eerst jaar ook wel een contract gehad hebben.


Glasvezel ligt hier al van T Mobile, aansluit kastje zit er nog.

Waarom dan nu niet eerst een jaar bij Odido? 

Als de schop nog in de grond moet is er binnen nu en een jaar zeker geen kpn glasvezel. 

Maar goed. Geen optie meer.

Wat is je dsl bandbreedte? 100 Mbps is voor een huishouden al ruim bemeten hoor.


Hoi @fiddler007, ik vermoed net als de anderen dat er een misverstand is geweest in dezen. Als er niet specifiek is aangegeven dat het een maandelijks opzegbaar contract is heeft het een vaste contractperiode (1 of 2 jaar). Na die periode wordt het maandelijks opzegbaar. 

Na het doen van de bestelling heb je een bevestiging gekregen, daar staat in wat is gekozen. Het is belangrijk om die goed door te nemen en, als er iets niet klopt, ons te bellen. Hetgeen er niet klopt kan dan binnen 14 dagen nog worden aangepast. Buiten die 14 dagen kan dat niet meer, het is dan definitief. Je zegt dat dat inmiddels 3 maanden geleden is, dus dat is geen optie meer. Er is nu niets meer aan te veranderen.


NB ik was een jaar odido klant, niet tevreden met name over vastelijn onmogelijkheid met eigen KPN gekocht VDSL fritzbox modem. En nu dus met KPN ook door dat je verplicht bent die Experia kast (ongebruikt in de doos) te huren.


Bij elke provider is een modem inbegrepen. Maar zoals je zelf al aangeeft; het is niet verplicht die te gebruiken. 


Reageer