Skip to main content

Hij werkt wel maar ik kan niet bellen.En op mijn tv krijg ik foutcode Stb-nmc-400 te zien.

Monteursreset en een gewone reset heb ik al gedaan.

Hier hoort ook een kpn logo te staan

 

Hallo @velp2021 ,

Raar dat je er in kunt komen zonder beveiligde inlogpagina. https ?

Wat krijg je bij  https://mijnmodem.kpn/login.htm ?

Groet Bart

 


waarschijnlijk omdat er dus geen kpn software opstaat maar van de fabrikant zelf.

 


Hallo @velp2021 ,

Waar komt de v10A vandaan ?

Groet Bart

 


direct van kpn.


Hallo @velp2021 ,

Een monteurs reset had je al gedaan.

7 seconden reset en WPS knop is echt lang, is dat wel goed gegaan ?

Groet Bart


Hoi bart,

Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar hij valt niet eens uit.Het enige wat er gebeurt is dat het lampje rood wordt en daarna weer groen.


Ik heb wat gezocht op dit forum. Ergens had @NHendriks geschreven '’Bij de V10a is het overigens ook niet zo dat iedere V10a dit heeft en er is niet echt iets waaraan je kan herkennen of het een autohunt-model is of niet". Kan het zijn dat ik dit model heb of moet ik het langer dan 7 seconden indrukken?


Ik hoop dat er binnenkort een moderator van KPN zal reageren om hier naar te kijken.


Ik heb wat gezocht op dit forum. Ergens had @NHendriks geschreven '’Bij de V10a is het overigens ook niet zo dat iedere V10a dit heeft en er is niet echt iets waaraan je kan herkennen of het een autohunt-model is of niet". Kan het zijn dat ik dit model heb of moet ik het langer dan 7 seconden indrukken?

Nee, het kan zijn dat je geen autohunt-model hebt. Daarvoor moet er echter wel KPN-software of Telfort-software aanwezig zijn. Ik gok dat er bij jouw model iets fout is gegaan met flashen van de firmware en er daarom de default-firmware in staat.

 

Ik vraag me af of je dit zelf kan oplossen of dat ie omgeruild moet worden voor een ander.


Ik heb wat gezocht op dit forum. Ergens had @NHendriks geschreven '’Bij de V10a is het overigens ook niet zo dat iedere V10a dit heeft en er is niet echt iets waaraan je kan herkennen of het een autohunt-model is of niet". Kan het zijn dat ik dit model heb of moet ik het langer dan 7 seconden indrukken?

Nee, het kan zijn dat je geen autohunt-model hebt. Daarvoor moet er echter wel KPN-software of Telfort-software aanwezig zijn. Ik gok dat er bij jouw model iets fout is gegaan met flashen van de firmware en er daarom de default-firmware in staat.

 

Ik vraag me af of je dit zelf kan oplossen of dat ie omgeruild moet worden voor een ander.

Duidelijk.Ik hoop inderdaad dat een kpn medewerker hierop gaat reageren!


De v10a is door de klantenservice omgeruild!Ook zal straks mijn motorola kastje vervangen worden( @PeterG )


Ik zal nog laten weten of het dan opgelost zal zijn!


Ik heb ter vervanging een arris vip2952 gekregen.Hij is uit 2015,Twee jaar nieuwer dan de motorola dus.Is dit dan wel een nieuw model?


@velp2021 

Je hebt nu dus een V10A met kpn software? En je computer gaat dan wel op de wifi?

Je zal verrast zijn met het nieuwe tv kastje. Geen gestript menu, reageert sneller en mooier beeld (betere hdmi chip).

Oh ja, noteer wel je ITV abonnementsnummer (20000……..) en de pincode. Die heb je nodig om het nieuwe kastje te activeren.

Het abonnementsnummer vind je o.a. in het menu → instellingen → informatie.


Ik heb ter vervanging een arris vip2952 gekregen.Hij is uit 2015,Twee jaar nieuwer dan de motorola dus.Is dit dan wel een nieuw model?

Ja, de 2952 wordt nog ondersteund. Hier is enkele maanden geleden nog compleet nieuwe software voor uitgegeven. Dit model wordt ook nog steeds nieuw uitgeleverd :)


Ik heb ter vervanging een arris vip2952 gekregen.Hij is uit 2015,Twee jaar nieuwer dan de motorola dus.Is dit dan wel een nieuw model?

Dat heb je in 2 uur tijd wel snel voor elkaar gekregen. Of ben je ff naar een KPN winkel geweest?


Ik heb ter vervanging een arris vip2952 gekregen.Hij is uit 2015,Twee jaar nieuwer dan de motorola dus.Is dit dan wel een nieuw model?

Dat heb je in 2 uur tijd wel snel voor elkaar gekregen. Of ben je ff naar een KPN winkel geweest?

Ik had hem gisteren al omgeruild via de tool.


@velp2021

Je hebt nu dus een V10A met kpn software? En je computer gaat dan wel op de wifi?

Je zal verrast zijn met het nieuwe tv kastje. Geen gestript menu, reageert sneller en mooier beeld (betere hdmi chip).

Oh ja, noteer wel je ITV abonnementsnummer (20000……..) en de pincode. Die heb je nodig om het nieuwe kastje te activeren.

Het abonnementsnummer vind je o.a. in het menu → instellingen → informatie.

De v10a kan ik morgen ophalen.omdat ik met de huidige v10a geen tv kan kijken,heb ik tijdelijk weer de v7 aangesloten.Die vip2952 is echt heel erg snel,De oude motorola starte in 10 seconden op vanuit de stand-by.Deze in 1 seconde!


Zappen gaat ook erg snel!


Waarom moet ik de tv-ontvanger omruilen?

De tv-ontvanger die je nu hebt werkt binnenkort niet meer. Je ruilt deze gratis om voor een nieuwe ontvanger. De nieuwe tv-ontvanger is kleiner en energiezuiniger.

 

Dit stond bij de website,maarrre volgens mij is hij even groot:joy:


Klopt. De Arris vip2952 heeft exact hetzelfde formaat als de Motorola vip1853. De Arcadyan hmb2260 is ietsje kleiner.

Ik denk zo maar dat ze de Arris vip5202 bedoelen. Die is ongeveer 10 x 10 x 3 ofzo. Maar heeft geen display en ook geen analoge uitgang voor naar een versterker. Ook de scart is vervallen.


Klopt. De Arris vip2952 heeft exact hetzelfde formaat als de Motorola vip1853. De Arcadyan hmb2260 is ietsje kleiner.

Ik denk zo maar dat ze de Arris vip5202 bedoelen. Die is ongeveer 10 x 10 x 3 ofzo. Maar heeft geen display en ook geen analoge uitgang voor naar een versterker. Ook de scart is vervallen.

oh,ik vind het niet erg hoor maar het viel me op:joy:


nou,nu heb ik weer de box 12 gekregen waar mijn laptops niet op werken.Is het alsnog mogelijk om een moderator hier naar te laten kijken?


@Maja_ 


Telefonie werkt trouwens nog steeds niet.