Skip to main content

Hij werkt wel maar ik kan niet bellen.En op mijn tv krijg ik foutcode Stb-nmc-400 te zien.

Monteursreset en een gewone reset heb ik al gedaan.

Hier hoort ook een kpn logo te staan

 

Dag @velp2021 Natuurlijk willen we meekijken en meedenken, maar we hebben geen invloed op welk type Experia Box er wordt uitgeleverd. Even voor de duidelijkheid: kun je aangeven wat er nu precies niet werkt en waar je tegenaan loopt?

Het KPN Forum is erop gericht dat onze klanten met elkaar in gesprek gaan. Als moderator kunnen we dus niet altijd snel reageren. Als je direct en persoonlijk contact wilt  kun je het beste bellen met de klantenservice (0800-0402) of een chat via de website starten. Via die weg kan een medewerker van KPN direct en persoonlijk met je meekijken. Als je via deze weg geholpen wilt worden, wil je dan jouw KPN Forum profiel voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)  

 


Hi @Bart_ ,

De monteur heeft geconstateerd dat er een storing was in de gegevens naar het modem pushen.Hij verwacht dat het morgen opgelost is en komt dan terug.Maar ik betwijfel het omdat die storing er al zeker 1.5 week is.


Misschien kan jij dat inzien?


Dag @velp2021 Natuurlijk wil ik met je meekijken, maar ik kan niet veel meer inzien. Een monteur heeft wel echt de meeste kennis van dit soort zaken en hij/zij heeft de situatie ter plekke kunnen bekijken. Hij of zij komt sowieso morgen dus bij je terug?


Dag @velp2021 Natuurlijk wil ik met je meekijken, maar ik kan niet veel meer inzien. Een monteur heeft wel echt de meeste kennis van dit soort zaken en hij/zij heeft de situatie ter plekke kunnen bekijken. Hij of zij komt sowieso morgen dus bij je terug?

Hi Bart,

Ja,ik wacht het dan wel af.


de motive storing is nog steeds niet verholpen.Het is landelijk volgens de monteur.Heb jij @Bart_  of @NHendriks  enig idee wanneer dit verholpen kan zijn?


de motive storing is nog steeds niet verholpen.Het is landelijk volgens de monteur.Heb jij @Bart_  of @NHendriks  enig idee wanneer dit verholpen kan zijn?

Ik heb alle zaken omtrent werk de afgelopen dagen niet meegekregen aangezien ik een paar dagen in het buitenland was. Helaas durf ik daar niets over te zeggen.


Even om alles op een rijtje te hebben, @velp2021 Ik zie dat er een openstaande technische melding is en dat er op de 30e contact met je is geweest. Wat is er toen besproken/afgesproken? Men is er nog mee bezig en het kan zijn dat het één met het ander te maken heeft: als de connectie tussen motive en de Experia Box niet goed is, dan kan dat ook de oorzaak zijn van het niet kunnen bellen omdat niet alle gegevens rondom voip goed naar de Experia Box gepusht kunnen worden. 


Even om alles op een rijtje te hebben, @velp2021 Ik zie dat er een openstaande technische melding is en dat er op de 30e contact met je is geweest. Wat is er toen besproken/afgesproken? Men is er nog mee bezig en het kan zijn dat het één met het ander te maken heeft: als de connectie tussen motive en de Experia Box niet goed is, dan kan dat ook de oorzaak zijn van het niet kunnen bellen omdat niet alle gegevens rondom voip goed naar de Experia Box gepusht kunnen worden. 

Ok,Bart.De 30e ging het over wat anders.Vrijdag komt de monteur weer terug.Tot die tijd blijf ik elke dag de experia box resetten om te kijken of ik het zelf kan.Want er kan natuurlijk niet eindeloos een monteur komen. 


@NHendriks ,

Is bij jou al wat meer over deze motive storing bekend?


@NHendriks ,

Is bij jou al wat meer over deze motive storing bekend?

Ik ben nog steeds met vakantie dus alles wat er rondom werk gebeurd houd ik op dit moment niet bij. Ik geloof echter niet dat de verkeerde software door Motive komt. Ook als een modem nog nooit gekoppeld is met Motive heeft deze al KPN- of Telfort-software. Ik denk nog steeds dat er bij jouw modem iets fout is gegaan met flashen. De monteur zal dit vrijdag uiteraard kunnen checken en indien nodig het modem vervangen.


@NHendriks ,

Is bij jou al wat meer over deze motive storing bekend?

Ik ben nog steeds met vakantie dus alles wat er rondom werk gebeurd houd ik op dit moment niet bij. Ik geloof echter niet dat de verkeerde software door Motive komt. Ook als een modem nog nooit gekoppeld is met Motive heeft deze al KPN- of Telfort-software. Ik denk nog steeds dat er bij jouw modem iets fout is gegaan met flashen. De monteur zal dit vrijdag uiteraard kunnen checken en indien nodig het modem vervangen.

Oke @NHendriks ,geniet nog van je vakantie!Het modem is inmiddels weer omgeruild naar een andere.Maar nog steeds werkt hij niet.Net viel zelfs de hele verbinding weg,en dat is al 3 keer gebeurd.


Hmm, dan is er misschien toch wat meer aan de hand. Gelukkig komt er vrijdag een monteur en die gaat hoe dan ook de verbinding helemaal nameten. Ik zou het resetten lekker laten zitten trouwens. Gaat echt niks veranderen, gewoon aan de monteur over laten :)


Hmm, dan is er misschien toch wat meer aan de hand. Gelukkig komt er vrijdag een monteur en die gaat hoe dan ook de verbinding helemaal nameten. Ik zou het resetten lekker laten zitten trouwens. Gaat echt niks veranderen, gewoon aan de monteur over laten :)

Dat is dan wel de 3e keer dat hij komt.Het zal me niet verbazen als hij weer moet komen daarna..Heb jij dit wel eens meegemaakt @NHendriks ?De monteur zegt steeds dat het aan motive ligt maar aan de telefoon weten ze van niks..


Hmm, dan is er misschien toch wat meer aan de hand. Gelukkig komt er vrijdag een monteur en die gaat hoe dan ook de verbinding helemaal nameten. Ik zou het resetten lekker laten zitten trouwens. Gaat echt niks veranderen, gewoon aan de monteur over laten :)

Dat is dan wel de 3e keer dat hij komt.Het zal me niet verbazen als hij weer moet komen daarna..Heb jij dit wel eens meegemaakt @NHendriks ?De monteur zegt steeds dat het aan motive ligt maar aan de telefoon weten ze van niks..

En de v10A viel nooit weg maar de nieuwe al 3 keer.


Hallo @velp2021 Dank voor de update en spijtig dat het nog steeds niet goed gaat. Ik denk ook dat er wel iets meer aan de hand is, net als NHendriks (die er sowieso meer van weet dan ik). Ik sluit me aan bij zijn suggestie dat de monteur de hele verbinding zal moeten checken. Ik denk echt dat dat het beste is. 


Hallo @velp2021 Dank voor de update en spijtig dat het nog steeds niet goed gaat. Ik denk ook dat er wel iets meer aan de hand is, net als NHendriks (die er sowieso meer van weet dan ik). Ik sluit me aan bij zijn suggestie dat de monteur de hele verbinding zal moeten checken. Ik denk echt dat dat het beste is. 


Hallo @NHendriks en @Bart_ ,

Helaas,Vandaag lukte het weer niet:disappointed: Maandag komt hij voor de 4e keer weer terug.De lijn is doorgemeten en het ligt volgens hem nog steeds aan het modem koppelingssysteem.


Het probleem is ook dat het modem geen enkele software meer ophaalt.Het modem bleef op een oude versie hangen.


Dag @velp2021 Hoe is de situatie nu? Heeft de monteur het vandaag nu wel kunnen oplossen?

Nu zie ik dat je nog een topic over dit probleem hebt lopen. Ik begrijp heel goed dat je het graag opgelost wil hebben, maar twee gesprekken over hetzelfde probleem maken het niet veel overzichtelijker. 😉  Zullen we het gesprek in dit topic voortzetten? 

 


Dag @velp2021 Hoe is de situatie nu? Heeft de monteur het vandaag nu wel kunnen oplossen?

Nu zie ik dat je nog een topic over dit probleem hebt lopen. Ik begrijp heel goed dat je het graag opgelost wil hebben, maar twee gesprekken over hetzelfde probleem maken het niet veel overzichtelijker. 😉  Zullen we het gesprek in dit topic voortzetten? 

 

Ik vindt het goed dat we het hier voortzetten. De monteur kon het weer niet oplossen een ik word morgen door de speciale afdeling gebelt.Hopen dat het dan wel goed gaat...


Dag @velp2021 Hoe is de situatie nu? Heeft de monteur het vandaag nu wel kunnen oplossen?

Nu zie ik dat je nog een topic over dit probleem hebt lopen. Ik begrijp heel goed dat je het graag opgelost wil hebben, maar twee gesprekken over hetzelfde probleem maken het niet veel overzichtelijker. 😉  Zullen we het gesprek in dit topic voortzetten? 

 

Ik vindt het goed dat we het hier voortzetten. De monteur kon het weer niet oplossen een ik word morgen door de speciale afdeling gebelt.Hopen dat het dan wel goed gaat...

Gisteren zou ik dus gebeld worden door de speciale afdeling maar dat is helemaal niet gebeurt,Hoe kan dat??


Dat is bepaald niet goed, @velp2021. Ik zie wel dat men nog heel druk bezig om dit probleem op te lossen en dat er dus nog iets moet gebeuren. Heb je inmiddels al wel iemand gesproken of nog niet? 


Dat is bepaald niet goed, @velp2021. Ik zie wel dat men nog heel druk bezig om dit probleem op te lossen en dat er dus nog iets moet gebeuren. Heb je inmiddels al wel iemand gesproken of nog niet? 

Ja,ik moest er wel zelf achter aan.Maar ook deze afdeling kan het niet oplossen en nu word het weer doorgezet naar een andere afdeling.

Maar,gelukkig heb ik inmiddels digitenne;)

Dus tv heb ik wel,alleen de telefoon nog.


Hallo @Bart_ ,

Inmiddels hebben er al zoveel afdelingen naar gekeken,Het is echt hopeloos!!Adsl over pstn linesharing is wat ons betreft de oplossing.We weten dat het maar 11mbps is dan maar dat is voldoende.Vroeger hadden we dit ook en toen hadden we nooit problemen.


hallo @Bart_ ,

Nu gaan ze een verhuizing naar mijn eigen huis uitvoeren.Hopelijk lukt dat wel.Het loopt allemaal wel een beetje uit de hand.