Skip to main content

Hij werkt wel maar ik kan niet bellen.En op mijn tv krijg ik foutcode Stb-nmc-400 te zien.

Monteursreset en een gewone reset heb ik al gedaan.

Hier hoort ook een kpn logo te staan

 

hallo @Bart_ ,

Nu gaan ze een verhuizing naar mijn eigen huis uitvoeren.Hopelijk lukt dat wel.Het loopt allemaal wel een beetje uit de hand.

Jemig, @velp2021 Het is wel een heel langlopende en ingewikkelde kwestie zo. Uiteraard wil ik meedenken waar ik kan, maar volgens mij ben je op dit moment met de juiste mensen in contact en wordt er hard aan een oplossing gewerkt (hoe moeizaam dit ook lijkt te verlopen): ik zie dat men bezig is met het één en ander. Ik hoop heel erg dat dit gaat lukken. 


Hallo @Bart_ , @NHendriks  en @DennisA78 ,

De afdeling spoed,herstel en/of escalatie heeft het niet kunnen oplossen.Nu ben ik door weer iemand anders gebeld(Misschien @Bart_ ,Ik kon de naam niet verstaan.)die wou het modem wat ik nu heb omruilen voor een nieuwe,echter heeft ook dat niet geholpen(was te verwachten)Hebben jullie uit jullie ervaring nog ideeen?

Het begint echt hopeloos te worden.

De omruiltool zegt ook nog steeds dat ik een V7 heb,maar er is nu een andere aangesloten.

 


Ik heb wel ooit een voip wachtwoord aangevraagd via de tool.Heeft dit invloed op de werking van telefonie op de Experia box?


weet @wjb dat misschien?


Ik heb wel ooit een voip wachtwoord aangevraagd via de tool.Heeft dit invloed op de werking van telefonie op de Experia box?

Nee, dat maakt niet uit. De Experiabox laadt dat gewoon opnieuw in indien goed gekoppeld met Motive.

 

Over de problemen zelf heb ik oprecht geen ideeën meer, het enige wat ik nog kan bedenken is om alle motive-gegevens die er nu zijn te verwijderen maar ik verwacht dat Spoed en Herstel zoiets ook al gedaan zal hebben. 

 

Overigens, indien een bericht nog bewerkt kan worden lijkt het mij handiger om dat te doen dan steeds nieuwe berichten te plaatsen, houdt het net wat leesbaarder 😉


Nee, dat maakt niet uit. De Experiabox laadt dat gewoon opnieuw in indien goed gekoppeld met Motive.

 

Over de problemen zelf heb ik oprecht geen ideeën meer, het enige wat ik nog kan bedenken is om alle motive-gegevens die er nu zijn te verwijderen maar ik verwacht dat Spoed en Herstel zoiets ook al gedaan zal hebben. 

 

Overigens, indien een bericht nog bewerkt kan worden lijkt het mij handiger om dat te doen dan steeds nieuwe berichten te plaatsen, houdt het net wat leesbaarder 😉

Zal ik doen voortaan.Overigens werkt met de v10 (2maal heb ik inmiddels gehad)de televisie niet,maar met de V8 die ik van de buren heb gekregen wel.Raar toch?Zou een omzetting van instap 50mbps naar hussel 100mbps misschien helpen?Ik kan niks anders bedenken…

ik heb nu toch maar hussel 100mbps geprobeerd,Ik laat nog weten of dit heeft mogen baten


Zal ik doen voortaan.Overigens werkt met de v10 (2maal heb ik inmiddels gehad)de televisie niet,maar met de V8 die ik van de buren heb gekregen wel.Raar toch?

Dat is inderdaad een vreemd iets.. Ik wou dat ik kon helpen maar ik ben helaas door mijn mogelijke oplossingen heen. Snelheidsverhoging zou misschien nog wat kunnen doen omdat er dan een nieuw poortprofiel ingeladen wordt in de centrale maar garanties kan ik er niet op geven.


Dat is inderdaad een vreemd iets.. Ik wou dat ik kon helpen maar ik ben helaas door mijn mogelijke oplossingen heen. Snelheidsverhoging zou misschien nog wat kunnen doen omdat er dan een nieuw poortprofiel ingeladen wordt in de centrale maar garanties kan ik er niet op geven.

Oke,we wachten het af.Als het werkt,kan ik dan na een maand weer naar 50mbps of krijg ik dan weer hetzelfde probleem?


Dat is inderdaad een vreemd iets.. Ik wou dat ik kon helpen maar ik ben helaas door mijn mogelijke oplossingen heen. Snelheidsverhoging zou misschien nog wat kunnen doen omdat er dan een nieuw poortprofiel ingeladen wordt in de centrale maar garanties kan ik er niet op geven.

Oke,we wachten het af.Als het werkt,kan ik dan na een maand weer naar 50mbps of krijg ik dan weer hetzelfde probleem?

Als het probleem is opgelost met die snelheidsverhoging lijkt het me dat je daarna weer terug kan naar die 50. Maar omdat het een dusdanig vreemd probleem is durf ik ook hier geen garanties op te geven :(


Als het probleem is opgelost met die snelheidsverhoging lijkt het me dat je daarna weer terug kan naar die 50. Maar omdat het een dusdanig vreemd probleem is durf ik ook hier geen garanties op te geven :(

Oke,misschien laat ik het dan maar zo...(als het uberhaupt al werkt….)


helaas @NHendriks ,Dit mocht ook niet baten.Misschien weet je collega @DennisA78 nog wat?


Nou, als spoed en herstel er al niet komt, weet ik het ook niet.

Dus geen voip met een v10a, en geen itv met een v10?

Ik neem aan dat repro al geprobeerd is. Een nieuw voipnr geprobeert om te kijken of die wel inlaad.

Als niks werkt en de boel vast zit, zou je zeggen, verwijder dan alles en maak er een gloednieuw abonnement van. Het probleem zit blijkbaar erg diep.

Ik neem aan dat er ze nog bezig zijn?


Nou, als spoed en herstel er al niet komt, weet ik het ook niet.

Dus geen voip met een v10a, en geen itv met een v10?

Ik neem aan dat repro al geprobeerd is. Een nieuw voipnr geprobeert om te kijken of die wel inlaad.

Als niks werkt en de boel vast zit, zou je zeggen, verwijder dan alles en maak er een gloednieuw abonnement van. Het probleem zit blijkbaar erg diep.

Ik neem aan dat er ze nog bezig zijn?

Hallo @DennisA78 ,

De status nu qua modems:

v8:i-tv en internet werkt maar geen telefonie

v10A:geen itv en voip(maar verkeerde software dus sowieso niet werkend)

v10: geen tv en geen voip,maar wel internet(met 2 v10 modems hetzelfde)

Volgens mij zijn we rondjes aan het draaien want er worden weer modems omgeruild,volgens mij willen ze mij nu weer een nieuwe v10 sturen.Dat is het begin dus weer.Eerst kwam er geen v10(terwijl er werd gezegd van wel) en toen via de klantenservice een v12.Maar als ik het abonnement moet opzeggen en daarna weer afsluiten zit ik toch een tijdje zonder internet?Of krijg ik dan een noodpakket met 4G?Verder lijkt me steeds modems omwisselen nutteloos en de monteur gaf aan dit dit meer kwaad dan goed deed.

 


Die v10 moet je lekker houden, dat is de meest zekere optie. Nieuw opgestuurde modems gewoon terugsturen, of niet ophalen bij PostNL, of meegeven als er nog een monteur komt.

 

Ja ik weet niet of ze dat gaan doen, abonnement opzeggen en een nieuwe. Maar in dat geval lijkt het me logisch dat je dat een noodpakket krijgt, wifi en digitenne. 

Er is nog wel een partij mee bezig dus?


Die v10 moet je lekker houden, dat is de meest zekere optie. Nieuw opgestuurde modems gewoon terugsturen, of niet ophalen bij PostNL, of meegeven als er nog een monteur komt.

 

Ja ik weet niet of ze dat gaan doen, abonnement opzeggen en een nieuwe. Maar in dat geval lijkt het me logisch dat je dat een noodpakket krijgt, wifi en digitenne. 

Er is nog wel een partij mee bezig dus?

ja van de klantenservice( @Bart_  misschien,geen idee.Hij zei wel iets over het forum)

Ik zal het wel voorleggen als hij weet belt.

 


Ik was het niet, @velp2021 Hoe graag ik je ook wil helpen: dit probleem ligt bij een achterliggende, technische afdeling. Daar werken mensen die veel meer verstand van dit soort zaken hebben dan ik dat heb. Ik kan wel zien dat ze aan het werk zijn, dat er inderdaad Experia Boxen worden omgeruild en dat ze nog steeds bezig zijn om een oplossing te vinden. 


Hallo @DennisA78 en @NHendriks en @Bart_ ,

we gaan nu een verhuizing naar het eigen adres doen.Dus krijg ik weer allemaal tv kastjes en modems opgestuurd.Kan ik gewoon mijn oude 2952 blijven gebruiken of moet ik de nieuwe perse de nieuwe 5202 gebruiken?En heeft dit eigenlijk wel zin?


Mijn ouders zijn net verhuisd en moesten de oude spullen blijven gebruiken. Gingen van glasvezel naar koper en binnenkort weer naar glasvezel. Zelfs de oude V8 is door de monteur niet omgeruild.


Mijn ouders zijn net verhuisd en moesten de oude spullen blijven gebruiken. Gingen van glasvezel naar koper en binnenkort weer naar glasvezel. Zelfs de oude V8 is door de monteur niet omgeruild.

oke,apart dat ik dan opeens een 5202 ontvanger krijg.Ik heb er immers niet om gevraagd.


Hallo @DennisA78 en @NHendriks en @Bart_ ,

we gaan nu een verhuizing naar het eigen adres doen.Dus krijg ik weer allemaal tv kastjes en modems opgestuurd.Kan ik gewoon mijn oude 2952 blijven gebruiken of moet ik de nieuwe perse de nieuwe 5202 gebruiken?En heeft dit eigenlijk wel zin?

Ik heb geen idee. Ik denk ook niet dat het van toegevoegde waarde is om alles hier ter bevestiging te vragen. Alle acties die Spoed&Herstel op dit moment uitvoert gaan onze petten namelijk te boven. Lijkt me dan ook het beste om contact met hen te houden.

 

Bij een reguliere verhuizing wordt er inderdaad geen nieuwe apparatuur gestuurd, misschien is dit een automatisch proces, wie weet. De 5202 is trouwens wel een hele fijne ontvanger 😉


Hallo @DennisA78 en @NHendriks en @Bart_ ,

we gaan nu een verhuizing naar het eigen adres doen.Dus krijg ik weer allemaal tv kastjes en modems opgestuurd.Kan ik gewoon mijn oude 2952 blijven gebruiken of moet ik de nieuwe perse de nieuwe 5202 gebruiken?En heeft dit eigenlijk wel zin?

Ik heb geen idee. Ik denk ook niet dat het van toegevoegde waarde is om alles hier ter bevestiging te vragen. Alle acties die Spoed&Herstel op dit moment uitvoert gaan onze petten namelijk te boven. Lijkt me dan ook het beste om contact met hen te houden.

 

Bij een reguliere verhuizing wordt er inderdaad geen nieuwe apparatuur gestuurd, misschien is dit een automatisch proces, wie weet. De 5202 is trouwens wel een hele fijne ontvanger 😉

nu is niet spoed en herstel er mee bezig maar een ¨gewone´´ medewerker.Ik hou het toch lekker bij de 2952 i.v.m de jack uitgang(de ontvanger is snel zat trouwens):wink:


nu is niet spoed en herstel er mee bezig maar een ¨gewone´´ medewerker.

Ah, zelfs dan zijn het allemaal procesmatige zaken waar ik eerlijk gezegd geen verstand van heb en dus geen idee van heb of het mogelijk gaat werken of niet :(


nu is niet spoed en herstel er mee bezig maar een ¨gewone´´ medewerker.

Ah, zelfs dan zijn het allemaal procesmatige zaken waar ik eerlijk gezegd geen verstand van heb en dus geen idee van heb of het mogelijk gaat werken of niet :(

oke,dan wacht ik het wel af..


hallo @Bart_ , @DennisA78 en @NHendriks ,

Eindelijk is het modem(v8) goed gekoppeld en werkt de telefonie weer.
Een verhuizing naar het eigen adres was dus de oplossing.Misschien kunnen jullie dat intern aangeven?De v10 valt vaak weg dus die laat ik maar links liggen(naar een kwartier valt hij weg terwijl de v8 stabiel blijft).


ik heb nu dus veel te veel modems en tv ontvangers.Met welk RMA nummer kan ik die terugsturen?